« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U organizaciji Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu i Radne grupe za zelene knjižnice Hrvatskog knjižničarskog društva od 8. do 10. studenog 2018. godine održana je 1. međunarodna konferencija o zelenim knjižnicama Let’s Go Green! u sklopu projekta Zelena knjižnica za zelenu Hrvatsku. ►
U sklopu Konferencije pripadnici knjižničarske zajednice i međunarodno priznati znanstvenici, stručnjaci i aktivisti u raznim zelenim područjima predstavili su najnovija kretanja u području razvoja zelenog knjižničarstva i ekologije.
Izlagači i sudionici iz više od 20 zemalja svijeta razmijenili su iskustva i primjere dobre prakse s obzirom na ulogu knjižnica u promicanju pitanja koja se tiču održivog razvoja i s njima povezanih rješenja, održane su tri izložbe i završnica literarnog natječaja Zelena priča za zeleni planet.
Upravo u primjerima dobre prakse sudjelovala sam zajedno sa školskim knjižničarkama Sanjom Šušnjara Raić iz OŠ Klinča Sela i Jelenom Šaban iz OŠ Novo Čiče s izlaganjem Održivi razvoj i školske knjižnice (Sustainable Development and School Libraries).
Budući da smo od 77 sudionika jedino nas tri bile školske knjižničarke na ovom skupu, trudile smo se upoznati ih s činjenicom da svaka škola u Hrvatskoj ima školsku knjižnicu u kojoj radi stručni suradnik - informacijski stručnjak, koji ima višestruku posredničku ulogu: posreduje između izvora informacija i korisnika, između učenika i učitelja i između škole i lokalne zajednice, a školski su knjižničari i višestruko umreženi u strukovne udruge.
Prikazale smo koje kompetencije za održivi razvoj treba početi razvijati što ranije: učiti kako učiti, učiti kako primijeniti naučeno i surađivati, kako razviti osobne potencijale i kreativnost i učiti živjeti u zajednici, prihvaćati različitosti i na koji način to radimo u našim školama kroz program knjižnično-informacijske pismenosti, različite aktivnosti, radionice, projekte.
Sudjelovanje na ovom skupu za nas je bilo iznimno iskustvo, kroz ovakva stručna usavršavanja povezujemo se s kolegama, razmjenjujemo ideje i započinjemo suradnju na nekim drugim ili sličnim projektima, a, sudeći po broju razmijenjenih kontakata, do neke nove suradnje će sigurno i doći.