« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici 2. a i 2. b razreda uputili su se 18. prosinca u Muzej Turopolja kako bi posjetili izložbu inspiriranu adventskim pričama i narodnim predajama Turopolja i bogate hrvatske nematerijalne baštine PerunBožić.
Nakon razgledavanja izložbe posvećene slavenskom bogu groma i kiše, sudjelovali su u radionici heklanja i vezenja božićnog nakita za djecu. ►
Perun (praslav. Perunъ), u slavenskoj religiji, bog gromovnik, a time i bog ognja i dažda; u njem se nastavlja indoeuropska predodžba o bogu gromovniku; ime mu je stara slavenska riječ za »grom«. Svetišta su mu bila na uzvisinama. Podatci o kultu sačuvani su pretežno u ruskim izvorima. Perunu se ide na prisegu (na rotu); jedan ruski ljetopis opisuje kako je knez Igor u nazočnosti bizantskoga izaslanika položio prisegu pred Perunovim kipom. Zamišlja se i prikazuje idolima kao stariji muškarac; na kipu u kijevskom svetištu kosa mu je bila srebrna (sijeda), a brk zlatan. Značajke su mu gusta i teška kosa, brada i obrve, kojima moćno trese. Posvećen mu je bio četvrtak, što je Gromovnikov dan u mnogim indoeuropskim predajama (njem. Donnerstag, lat. Jovis dies). Kult je bio proširen i u drugih Slavena, o čem svjedoče mnogi toponimi (u Hrvatskoj gorski vrh na Učki ponad Mošćenica, u Poljicima nad izvorištem Žrnovnice). U razdoblju dvovjerja zamijenili su ga sv. Ilija, sv. Vid i sv. Mihovil.