« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Forum za slobodu odgoja već je dugi niz godina partner i edukator nama učiteljima, hvala im na čestitci koju prenosimo u cijelosti:
Svjetski dan učitelja, koji obilježavamo 5. listopada, svake godine je prilika da se podsjetimo kako je učiteljska profesija jedna od najvažnijih profesija u svakom društvu. To je ona profesija bez koje nema ni ekonomskog ni socijalnog napretka bilo koje zemlje. ►
Zaključci niza međunarodnih studija koje procjenjuju kvalitetu obrazovnih sustava u zemljama širom svijeta uvijek pokazuju istu stvar – kvalitetan obrazovni sustav je onaj sustav koji brine o svojim učiteljima. Postavljanje naglaska na izvrsnost učitelja važno je zbog jednostavne činjenice kako „kvaliteta obrazovnog sustava ne može nadići kvalitetu njegovih učitelja“ (Barber & Mourshed, 2007). Da je uloga učitelja u učenju učenika ključna govore i podatci opsežnog istraživanja koje je proveo Hattie (2008) gdje je utvrdio kako upravo učitelj ima najveći utjecaj na školska postignuća učenika.
Kao i svake godine povodom Svjetskog dana učitelja postavljamo isto pitanje – je li naš odnos prema ovoj važnoj profesiji uvijek ovakav? Cijeni li se učiteljska profesija u Hrvatskoj dovoljno i promovira li obrazovna politika uistinu ovakav odnos prema učiteljima, posebno u vremenima kada su oni glavni nosioci svih reformskih procesa, u vremenima kada od njih svi – od politike do roditelja i učenika, očekujemo jako puno, ali smo im zauzvrat spremni ponuditi jako malo ili ništa?
U stvarnosti, u Hrvatskoj su učitelji oni čije se profesionalno dostojanstvo ne cijeni, oni koji još uvijek imaju ispodprosječne plaće, oni čiji se rad propituje. Rezultati međunarodnog istraživanja u sklopu TALIS 2018 za Hrvatsku pokazali su kako više od tri četvrtine učitelja i nastavnika nije zadovoljno plaćom koju dobivaju za svoj posao dok ih je oko polovice nezadovoljno uvjetima svog zaposlenja. Na pitanja vezana uz društveni položaj i utjecaj koji učitelji i nastavnici imaju u društvu te cijenjenost učiteljske profesije među političarima i medijima, 90% i više učitelja i nastavnika smatra kako učitelji ne mogu utjecati na obrazovnu politiku te kako ih niti političari niti mediji ne cijene. Slično misle i učenici – naime, preko 90% učenika srednjih škola smatra kako učitelji i nastavnici nisu dovoljno cijenjeni u društvu.
Stoga, povodom Svjetskog dana učitelja 5. Iistopada pozivamo sve one koji će razvijati obrazovnu politiku ove zemlje da ne zaborave na one koji su u tome najvažniji – na učitelje. Pozivamo ih da se zauzmu za povećanje njihovog društvenog položaja i omoguće im kvalitetno obavljanje njihova posla nudeći im stvarnu, a ne prividnu autonomiju. Također, što je važnije, pozivamo ih da imaju povjerenje da su učitelji koji svakodnevno rade s učenicima u razredima upravo ti koji najbolje znaju kako poboljšati sustav, školu, kurikulume te, u konačnici, kako provesti promjene pri tom imajući uvijek na umu najvažniji interes svakog učitelja i nastavnika, a to je dobrobit djeteta.
Svim učiteljima i učiteljicama u Hrvatskoj želimo sretan njihov dan!