« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Radijska emisija Petak-sažetak emitira se u Osnovnoj školi Jurja Habdelića već četvrtu godinu preko školskog razglasa u oba turnusa svakog petka. U njoj možete čuti što se događa u školi, ali i što se događa našim učenicima izvan nje od petka do petka. ►
Sam sadržaj emisije obuhvaća kratke vijesti, najave događaja ili akcija, a unutar nje obilježavamo i važnije datume, obljetnice i slično.
Sadržaj emisije je u ovom primjeru manje važan, bitniji je način same pripreme i realizacije emisije koji uključuje velik broj naših korisnika i čini knjižnicu informacijskim središtem.
Emisija je nastala u periodu kad zbog niza okolnosti nismo imali novinarsku grupu, školski list Genijalci prestao je izlaziti, a internetske stranice nije imao tko ažurirati.
Obavijesti važne za cijelu školu obično sam ja trebala čitati preko razglasa i tada mi je palo na pamet da bi se razglas mogao koristiti i u manje suhoparne svrhe. Izvjesila sam obavijest na pano knjižnice i rekla preko razglasa da molim učenike da vijesti šalju na jurekove.vijesti@gmail.com ili da ih donesu u školsku knjižnicu. Učenici koji žele čitati vijesti mogu se također javiti u knjižnicu (troje, četvero učenika po emisiji).
Ubrzo su se učenici počeli javljati za čitanje vijesti i danas se čeka na red po pet tjedana. S prikupljanjem samih vijesti išlo je malo teže, razradila sam sve moguće načine: dio učenika javi se mailom, neki donesu napisanu vijest u knjižnicu, neki učenici samo dođu usmeno izvijestiti o svom ili tuđem postignuću, nastupu, sportskom rezultatu. Svaku vijest je potrebno provjeriti i vrlo često preoblikovati za razglas. Mislim da se nije dogodilo da izostavimo neku vijest ili da ne navedemo tko je autor ili izvor informacija.
U početku sam većinu poslova radila sama, a tijekom vremena uključivao se sve veći broj učenika: uz mlade knjižničare, ubrzo su se uključili i povjesničari, literati, poneki put i recitatori, ekolozi. Uključili su se i voditelji slobodnih aktivnosti, stručne suradnice, voditelji aktiva, a uz ravnatelja, velik izvor informacija je i tajnica, ona pouzdano zna tko je gdje bio ili kamo će ići. Uključujemo i vijesti iz područnih škola, a iako nas ne mogu slušati, mogu ih pročitati u Jurekovim vijestima, na internetskim stranicama škole. Za objavljivanje na internetu vijest treba dopuniti fotografijama, video ili audio snimkama, poveznicama. Od ove godine konačno imamo i Jurekove novinare koji se sve više uključuju, a pri ažuriranju internetskih stranica pomaže mi mlada kolegica informatičarka.
Sažetak vijesti šaljemo u časopis učenika velikogoričkih škola Žir, koristimo ih u radijskoj emisiji Zvonjalica koja se emitira na RVG-u (naša škola priprema emisiju u prosjeku tri puta tijekom školske godine), ili u obliku prezentacije za Vijeće roditelja i Učiteljsko vijeće na kraju školske godine.
Učenici i kolege stekli su naviku donositi ili slati vijesti u knjižnicu, a stekli smo i mrežu vanjskih suradnika: trenera iz sportskih klubova, voditelja izvanškolskih aktivnosti, profesora iz glazbene i plesne škole koji nas izvješćuju o uspjesima svojih članova, naših učenika.
U tu suradnju uključene su i razne udruge i institucije koje se bave djecom i, naravno, Grad Velika Gorica što je vidljivo iz planirane Kulturne i javne djelatnosti OŠ Jurja Habdelića.
Osim što imam kao knjižničar više posla nego što sam na početku samog projekta mislila da ću imati, ipak mislim da se ovo može nazvati primjerom dobre prakse: promijenila se klima u samoj školi, više se govori o pozitivnim stvarima, o uspjesima, o postignućima, o rezultatima rada i zalaganja. Vrlo rijetko u samoj emisiji objavljujemo komentare na negativne događaje, a i tada je to više preventivno.
Još je važnije da učenici i kolege svakodnevno dolaze ili komuniciraju i zanima ih što će biti u emisiji, tko čita vijesti, treba li pomoći. Prije svake emisije grupa učenika vježba čitanje u knjižnici, emisija se emitira preko razglasa koji se nalazi u zbornici i često je tamo netko od učitelja. Učenici vrlo često imaju tremu i znaju se dogoditi i greške u čitanju, no nije se dogodilo da je netko odustao usred emisije ili da se nije želio ponovo javiti. Iznenađuje da se vrlo često javljaju učenici koji nisu baš uzornog vladanja ni odličnog uspjeha, a javljaju se i oni koji rijetko dignu ruku na satu.
Malo statistike: emisiju emitiramo tri i pol godine, prosječno godišnje imamo 30 emisija koje se čitaju dva puta (to ih je ukupno 210), a emisiju čita po troje, četvero učenika (što je oko 750 učenika, a toliko ih ima naša škola). Nije loše, zar ne?
Sažetak
Radijska emisija Petak-sažetak postala je okosnicom događanja u školskoj knjižnici i cijeloj školi, u njenu pripremu i realizaciju uključuje se sve više učenika i učitelja, a i roditelja i vanjskih suradnika. Osim što se vijesti emitirane u emisiji višestruko koriste i za druge medije (internetske stranice škole, časopis), važno je da su slušatelji na vrijeme i redovno informirani o zbivanjima u samoj školi i oko nje. Ipak, najvažnije je da se više vremena i pažnje počelo posvećivati učenicima koji svojim radom i zalaganjem to i zaslužuju.