« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Povodom Hrvatskog olimpijskog dana u rujnu 2022. godine proveli smo nekoliko aktivnosti u područnoj školi u Jurjevcu.
24. rujna 1993. godine. HOD je priznat od Međunarodnog olimpijskog odbora.
Učenici su upoznati sa nekoliko „starih“ igara poput „Došla majka s kolodvora“, „Zdravo care govedare“ , „ Kostur“ te još jednom igrom na engleskom jeziku : „London bridge is falling down“.
Od velike je važnosti za mentalno i tjelesno zdravlje djeteta da se slobodno kreću i vježbaju na svježem zraku, malo dalje od svojih laptopa ili mobitela.
Na taj način djeca se razvijaju u zdrave mlade osobe, izgrađuju svoje samopouzdanje i uče se socijalizirati.
Osim dobrobiti provođenja slobodnog vremena u prirodi od velike važnosti je i činjenica što te igre mogu prenositi roditelji ili bake i djedovi na svoju djecu.
Na taj način obitelj se uključuje u igru i povezuju se međusobno.
Evo nekoliko fotografija i jedna snimka.
Igra „Zdravo care govedare“ POGLEDAJTE VIDEO: bit.ly/CAREGOVEDARE
Igra „London brigde is falling down“
Evo nekoliko zanimljivih istraživanja iz Školskog vjesnika 69 (2020.), 1, 49–68:
Izloženost medijima, konzumerizam i strahovi odraslih rezultiraju nizom ograničenja dječjoj igri na otvorenom. Igra je sve češće individualna i sve manje pokretna. Posljedično su učestalije zdravstvene poteškoće: fizičke (pretilost, dijabetes) i mentalne (dezorganiziranost, loša koncentracija, nisko samopouzdanje) (Mårtensson, 2010; Trawick-Smith, 2018)Učenici su upoznati sa igrama koje su njihovi učitelji i roditelji igrali kao mala djeca.
Tradicijska igra nudi djetetu priliku za otkrivanje i istraživanje prirode i kulture zajednice te osobnih mogućnosti (Pulkkinen, 2008; Vasileva i sur., 2018). Nažalost, u suvremenom društvu tradicijske igre, poglavito zajedničke igre u prirodi, sve su manje zastupljene.
Kovačević i Opić (2014) kao moguće razloge iščezavanja tradicijske igre navode promjene načina života te pojavu sve veće otuđenosti među pripadnicima zajednice. Ipak, pojedina istraživanja (Kovačević i Opić, 2014; Trajkovik i sur., 2018) ukazuju na mogućnost primjene i značajnost tradicijske igre u suvremenom kurikulumu, kako za samo dijete, tako i za cjelokupno funkcioniranje zajednice.
Priredlia Mirta Nikšić