Istraživačke kompetencije
Autor: Melanija Milović, 22. 3. 2023.
Učenici drugog i trećeg razreda područne škole Kraljeva Velika zajedno s učiteljicom Manuelom su na satu prirode i društva postali mali istraživači i iskustvenim radom te primjenom istraživačkog pristupa u nastavi uočili svojstva vode te promjenu stanja vode.
Škola treba razvijati istraživačke kompetencije djece važne za spoznavanje svijeta oko sebe te prepoznati mogućnosti primjene znanstvenih spoznaja u svakodnevnome životu. Učenici drugog i trećeg razreda područne škole Kraljeva Velika zajedno s učiteljicom Manuelom su na satu prirode i društva postali mali istraživači i iskustvenim radom te primjenom istraživačkog pristupa u nastavi uočili svojstva vode te promjenu stanja vode. Analizirali su tekuću vodu kako bi uočili njenu boju, miris i okus. Zatim su ju zamrznuli te dobili led koji je u čvrstom stanju. Laboratorijskim termometrom saznali su da je temperatura leda 0 °C što je ledište vode. Led su uzeli u ruke te uočili kako se počeo topiti - njihova tjelesna temperatura prouzrokovala je otapanje, odnosno taljenje i povratak u tekuće stanje. Tu su vodu stavili u kuhalo, zagrijali, nalili u šalicu, izmjerili temperaturu od 80 °C (što je blizu vrelišta vode), te je poklopili rashlađenim poklopcem - u zraku je nastala vodena para koja je plinovitog stanja, a na poklopcu su se pojavile kapljice vode u tekućem obliku. Ovakvom nastavom, osim svojstva i stanja vode, uočili su što je kruženje vode u prirodi te kako ono funkcionira.
Poštovani učenici i roditelji,
u ponedjeljak, 26.2.2024. nema redovite nastave u matičnoj školi zbog kvara na strujnom dovodnom vodu.
Sutra, 27.2.2024. nastava će se odvijati prema redovnom rasporedu. Nadamo se da će se tijekom današnjeg dana riješiti problem, ali ukoliko ne bude molim da se učenici slojevito i toplije obuku.
Hvala na razumijevanju!
Mirjana Faltis, ravnateljica