Bringing Sport to Children with Special Needs
Osnovna škola Josipa Matoša ove školske godine provodi četiri međunarodna projekta u okviru programa Erasmus+ koji se financira sredstvima Europske unije. Jedan od projekata je i „Bringing Sport to Children With Special Needs“ ili skraćeno „NeedSport“. Cilj projekta jest izrada Vodiča i razvijanje aplikacije za pametne uređaje koji će pomoći stručnjacima koji rade s djecom s teškoćama u razvoju te njihovim roditeljima i skrbnicima u odabiru i primjeni prikladnih sportskih aktivnosti i/ili vježbi, a koje će na najbolji mogući način pomoći svakom djetetu ponaosob u razvijanju prvenstveno tjelesnih, a posredno i socijalnih, emocionalnih i kognitivnih sposobnosti.
Nositelj projekta je Ljudska univerza, Zavod za izobraževanje in kulturo, Rogaška Slatina (Slovenija), a partneri su uz OŠ Josipa Matoša i Osnovna škola za učenike s teškoćama u razvoju, Patras (Grčka), VIZ III. Osnovna škola Rogaška Slatina (Slovenija), ADDJ Udruga za razvoj mladih kroz sport, Lisabon (Portugal), Sveučilište u Coimbri (Portugal), Gdynia sportski centar (Poljska), IES La Puebla, Vicar (Španjolska), Klub Elio Artič, Rogaška Slatina (Slovenija) i Sportski studio Prime, Osijek (Hrvatska). Prvi put u provedbi Erasmus+ projekta OŠ Josipa Matoša ima i pridružene partnere, Agenciju za odgoj i obrazovanje te Sportske objekte Vukovar. Iznimna nam je čast da su i Agencija za odgoj i obrazovanje i vodeći sportski centar u Vukovaru prepoznali vrijednost projekta za djecu s teškoćama u razvoju i lokalnu zajednicu te nas podržavaju u njegovoj provedbi.
Jedan od razloga zašto se naša škola uključila u provedbu projekta jest činjenica da su sva dosadašnja istraživanja koja su se bavila utjecajem sportskih aktivnosti na rast i razvoj djece s teškoćama u razvoju ukazala na važnost primjerenih i prilagođenih tjelesnih aktivnosti koje pozitivno utječu ne samo na tjelesni razvoj djece, već i na emocionalni i socijalni razvoj, prije svega na razvoj samopouzdanja i samopoštovanja te povećanje koncentracije, kao i na cjelokupno zdravstveno stanje djeteta, npr. na kontrolu tjelesne težine i prevenciju kroničnih bolesti. S druge strane, u stvarnom životu djeca s teškoćama se rijetko uključuju u različite sportske aktivnosti te su najčešće u redovnim odgojno-obrazovnim ustanovama oslobođena dijela nastave Tjelesne i zdravstvene kulture upravo iz razloga što stručnjaci koji se bave ovim područjima nemaju dovoljno znanja i iskustva što i kako raditi s djecom s teškoćama a da to bude primjereno njihovim teškoćama odnosno da ne ugrožava njihovo zdravlje. Projektom se nastoje unaprijediti znanja i vještine upravo tih stručnjaka kako bi na prikladan način planirali i realizirali aktivnosti za djecu s teškoćama u razvoju. Uključivanjem djece s teškoćama u razvoju u što više aktivnosti s djecom tipičnog razvoja dodatno će smanjiti njihovu socijalnu isključenost, odnosno unaprijediti njihovu inkluziju u zajednicu i vršnjačku skupinu kojoj prirodno pripadaju.
Uz izradu Vodiča i razvijanje aplikacije tijekom projekta održat će se i četiri transnacionalna susreta u Hrvatskoj, Sloveniji, Španjolskoj i Grčkoj, koji su namijenjeni članovima projektnih timova partnerskih ustanova i organizacija te višednevna aktivnost osposobljavanja, poučavanja i učenja u Poljskoj, koja je namijenjena stručnjacima koji neposredno rade s djecom s teškoćama u razvoju.
Prvi transnacionalni susret održan je u Rogaškoj Slatini, od 21. do 23. studenog 2018. godine, a OŠ Josipa Matoša predstavljale su ravnateljica Mirela Posarić te članice projektnog tima Goranka Ćulibrk i Dejana Varnica. Na susretu su se predstavile sve partnerske ustanove i organizacije te je bilo riječi o obvezama partnera odnosno o predstojećim aktivnostima.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |