"TESI – prilagođeni personalizirani sustav za izradu alata za komunikaciju u socijalnoj inkluziji učenika s teškoćama u verbalnoj komunikaciji“ -
„TESI-Adaptive Personalized System for Creating Expression Tools in Social Inclusion of Learners with Verbal Communication Disabilities"
Erasmus+ program EACEA/07/2017, Key Action 3: Support for policy reform - Social inclusion through education, training and youth
Projekt broj: 592177-EPP-1-2017-1-BG-EPPKA3-IPI-SOC-IN
TESI project focuses on social integration of peoples with verbal communication disorders that are at risk of social isolation. It is dedicated to conceptualizing and development of social competence (SC) related to personal, social and professional development of people with verbal communication disorders through creation of adaptive, affordable and easy-to-use software solution that will enrich their personal expression opportunities. For more information, see original TESI webpage: http://tesi.dipseil.net/ and Facebook page: https://www.facebook.com/TESI-2002947343363752/
Cilj TESI projekta je socijalna integracija djece, mladih i odraslih koji imaju teškoća u verbalnoj komunikaciji te su time u povećanom riziku od socijalne isključenosti. Projekt je usmjeren na unaprjeđenje socijalnih kompetencija važnih u osobnom, socijalnom i profesionalnom razvoju osoba koje imaju teškoća u verbalnoj komunikaciji, a kroz razvoj prilagodljivog i lako dostupnog softvera koji će biti jednostavan za uporabu, te će na taj način povećati njihove mogućnosti za izražavanje i komunikaciju s okolinom. Više informacija o projektu može se pronaći na web stranici projekta: http://tesi.dipseil.net/ i Facebook stranici projekta: https://www.facebook.com/TESI-2002947343363752/
Nositelj projekta je Sveučilište Paisii Hilendarski, Plovdiv, Bugarska, a partneri su uz Osnovnu školu Josipa Matoša i Sveučilište UNED, Madrid, Španjolska, Sveučilište u Craiovi, Rumunjska, Sveučilište Jana Kochanowskievog, Kielce, Poljska, Posebna škola MINA, Craiova, Rumunjska, Udruga za obrazovanje i razvoj osoba s invaliditetom (ASEDDEDIPE), Kavala, Grčka te Posebna škola za učenike oštećenog sluha Stoyan Belinov, Plovdiv, Bugarska.
Prvi roditeljski sastanak
Prvi roditeljski sastanak na kojem je roditeljima predstavljen TESI projekt održan je 12. veljače 2018. godine. Roditeljskom sastanku je nazočilo 10 roditelja, ravnateljica MIrela Posarić, prof. defektolog, koordinatorica projekta mr. spec. Dejana Varnica, psih. i članica projektnog tima Ivana Kurtušić, mag. log. Kratku prezentaciju projekta održala je koordinatorica Dejana Varnica, nakon čega su roditelji potpisali suglasnost o sudjelovanju njihovog djeteta u projektnim aktivnostima. U projektne aktivnosti bit će zasad uključeno 10 učenika, a nakon završetka projekta te evaluacije rezultata uključit će se i drugi učenici prema njihovim potrebama i procjenama učitelja edukatora rehabilitatora.
Predstavljanje projekta na Danu škole
Tijekom obilježavanja Dana škole, 15. svibnja 2018. godine, koordinatorica projekta Dejana Varnica predstavila je projekt učenicima škole, njihovim roditeljima i skrbnicima, predstavnicima lokalne zajednice te ustanova, udruga i organizacija s kojima škola surađuje. U kratkoj prezentaciji opisan je cilj projekta, te predstojeće aktivnosti odnosno očekivani rezultati.
Učiteljsko vijeće
Projekt je predstavljen na učiteljskom vijeću održanom 20. lipnja 2018. godine. Uz ravnateljicu Mirelu Posarić, članice projektnog tima Ivanu Kurtušić i Mirnu Žerebni, cilj projekta te predstojeće aktivnosti predstavila je koordinatorica projekta za OŠ Josipa Matoša Dejana Varnica. Također, tijekom sastanka su predstavljeni i rezultati analize potreba učenika, roditelja i učitelja koji su dobiveni temeljem upitnika prikupljenih tijekom veljače i ožujka.
Transnacionalni sastanci partnera
Prvi transnacionalni sastanak partnera uključenih u projekt održan je od 29. do 31. siječnja 2018. godine u mjestu Žitnica u Bugarskoj. Tijekom sastanka glavna koordinatorica projekta prof. Nevena Mileva, prorektorica za znanost i međunarodnu suradnju Sveučilišta u Plovdivu, Bugarska, predstavila je projekt te objasnila aktivnosti i korake u njihovoj provedbi. Predstavnici partnerskih organizacija su ukratko predstavili svoj rad te ulogu u projektu. Osnovnu školu Josipa Matoša predstavila je koordinatorica školskog projektnog tima Dejana Varnica zajedno s ravnateljicom Mirelom Posarić i članicom projektnog tima Ivanom Kurtušić.
Nakon prvog transnacionalnog sastanka održan je 17. svibnja 2018. godine i Skyp sastanak projektnih partnera. Na sastanku su sudjelovali predstavnici svih partnera, a Osnovnu školu Josipa Matoša predstavljale su koordinatorica projektnog tima Dejana Varnica te njegove članice Ivana Kurtušić i mIrna Žerebni. Tijekom sastanka razgovaralo se o prijedlogu TESI modela te o nadolazećem drugom transnacionalnom sastanku čiji domaćin će biti OŠ Josipa Matoša.
Drugi transnacionalni sastanak partnera održan je 12. i 13. srpnja 2018. godine u Dubrovniku. Tijekom sastanka prof. Gabriela Iacobescu sa Sveučilišta u Craiovi, Rumunjska dala je pregled analize potreba učenika, korisnika, roditelja i učitelja, a temeljem prikupljenih upitnika. Prof. Nikolay Pavlov sa Sveučilišta u Plovdivu, Bugarska, predstavio je prvu inačicu TESI modela koji bi se trebao primijenjivati u radu s učenicima od siječnja 2019. godine. Osnovnu školu Josipa Matoša predstavljali su ravnateljica Mirela Posarić, koordinatorica projekta Dejana Varnica te članice projektnog tima Ivana KUrtušić i Mirna Žerebni.
Drugi roditeljski sastanak
Drugi roditeljski sastanak održan je 8. studenog 2018. godine u prostorijama OŠ Josipa Matoša. Koordinatorica projektnog tima Dejana Varnica prezentirala je nazočnim roditeljima prijedlog TESI modela te objasnila način korištenja modela. Sastanku je nazočilo osam roditelja čija su djeca uključena u prvu fazu provedbe projekta.
Prezentacija TESI modela na Aktivu učitelja razredne i predmetne nastave i odgojno-obrazovnih skupina
TESI model prezentiran je učiteljima edukatorima rehabilitatorima i stručnim suradnicima tijekom Aktiva razredne i predmetne nastave i odgojno-obrazovnih skupina. Aktiv je održan 8. studenog 2018. godine, a TESI model je uz ravnateljicu škole Mirelu Posarić predstavila koordinatorica projekta Dejana Varnica. Tijekom aktiva, učitelji su imali priliku upoznati se s prijedlogom TESI modela odnosno načinom na koji će se koristiti u svakodnevnom radu s učenicima.
Predstavljanje projekta na MŽSV stručnih suradnika psihologa i nastavnika psihologije
TESI projekt i TESI model predstavljeni su na Međužupanijskom stručnom vijeću stručnih suradnika psihologa i nastavnika psihologije koji je održan u Osijeku, 13. prosinca 2018. godine. Stručnom vijeću je prisustvovalo 76 školskih psihologa zaposlenih u dječjim vrtićima, osnovnim i srednjim školama na području Osječko-baranjske, Brodsko-posavske i Vukovarsko-srijemske županije. Projekt je predstavila stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica, koordinatorica projekta u OŠ Josipa Matoša.
Predstavljanje projekta na međunarodnoj konferenciji "Northern Lights Education"
TESI projekt i TESI model predstavljeni su na međunarodnoj konferenciji “Northern Lights Education” održanoj u Teacher Training School, Sveučilište u Oulu, Finska. Konferencija je održana od 16. do 17. siječnja 2019. godine, a prisustvovalo joj je oko 30-ak sudionika različitog profila, učitelji, edukacijski rehabiliotatori, psiholozi, terapeuti, itd. Projekt je predstavila Dejana Varnica, koordinatorica Projekta za OŠ Josipa Matoša.
Edukacija o primjeni TESI modela
Od 21. do 24. siječnja 2019. godine održana je edukacija o primjeni TESI modela u praksi. Edukacija je održana u Pamporovu, Bugarska, a prisustvovale su joj Ivana Kurtušić, mag. log. i Mirna Žerebni, mag. rehab.educ., članice projektnog tima TESI projekta. Uz članice projektnog tima, edukaciji su prisustvovale i Ankica Đuričić i Valentina Milas, majke učenika koji su uključeni u pilot provedbu TESI projekta. Edukacija je održana u svrhu obučavanja učitelja i roditelja za primjenu TESI modela u svakodnevnom životu i radu.
Predstavljanje TESI modela na godišnjem sastanku Udruge edukacijskih rehabilitatora Osijek
TESI model predstavljen je i na stručnom sijelu godišnjeg sastanka Udruge edukacijski rehabilitatora Osijek, koji je održan 15. veljače 2019. godine u COO "Ivan Štark" u Osijeku. Dejana Varnica, koordinatorica projekta, predstavila je TESI model i mogućnosti njegove praktične uporabe u svakodnevnom životu i radu članovima Udruge, edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, pedagozima, učiteljima. Sudionici sastanka zaključili su da su sustavi potpomognute komunikacije poput TESI sustava vrlo korisni, a velika prednost je i u tome što su prilagodljivi svakom korisniku i besplatni za uporabu.
Treći roditeljski sastanak-edukacija roditelja
27. veljače 2019. godine u OŠ Josipa Matoša održan je treći roditeljski sastanak roditelja učenika koji su neposredno uključeni u pilot provedbu TESI projekta. Roditeljski sastanak je bio organiziran kao edukacija roditelja za neposrednu primjenu TESI sustava, a vodile su ga Ivana Kurtušić, mag. log. i Mirna Žerebni, mag. rehab. educ., uz pomoć majki učenika Ankice Đuričić i Valentine Milas. Tijekom sastanka, roditelji su se obučili na koji način koristiti TESI sustav na stolnim računalima, laptopima, pametnim telefonima i tabletima.
Edukacija učitelja i stručnih suradnika za primjenu TESI sustava
U OŠ Josipa Matoša 6. ožujka 2019. godine održana je edukacija učitelja i stručnih suradnika za primjenu TESI modela u svakodnevnom životu i radu. Edukaciju su vodile Ivana Kurtušić, mag. log. i Mirna Žerebni, mag. rehab. educ, članice projektnog tima Škole. Učitelji i stručni suradnici koji neposredno rade s učenicima uključenim u pilot provedbu TESI projekta obučili su se na koji način koristiti TESI sustav, odnosno kako ga prilagoditi potrebema i interesima učenika. Kroz praktične primjere učili su kako dodati, obrisati ili posložiti izraze i upute u okviru TESI sustava. Edukaciji je prisustvovalo 16 učitelja i stručnih suradnika zaposlenih u Školi.
Međunarodna konferencija u Craiovi, Rumunjska
Od 28. do 29. svibnja 2019. godine održana je međunarodna konferencija u okviru TESI projekta u Craiovi, Rumunjska. Konferenciju su organizirali partneri na projektu Škola za učenika s teškoćama u razvoju MINA i Sveučilište u Craiovi. Tema konferencije je bila provedba pilot faze TESI projekta u partnerskim ustanovama i organizacijama. Tijekom konferencije razgovaralo se i o izazovima koji su se pojavili tijekom pilot provedbe TESI projekta te načinima na koji se s njima nositi. OŠ Josipa Matoša predstavljale su ravnateljica Mirela Posarić, prof. defektolog, mr. spec. Dejana Varnica, psih., Ivana Kurtušić, mag. log. i Mirna Žerebni, mag. rehab. educ.
Predstavljanje TESI sustava na međunarodnoj konferenciji u Istanbulu
Dejana Varnica, koordinator TESI projekta za OŠ Josipa Matoša predstavila je TESI projekt i TESI sustav na X. međunarodnoj konferenciji "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" koja se održala od 21. do 23. lipnja 2019. godine u Istanbulu, Turska. Konferneciju su organizirali Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih Tuzla i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Tuzli (BiH), a prisustvovali su joj stručnjaci koji se bave djecom i mladima iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Crne Gore, Sjeverne Makedonije, Srbije. Sudionici konferencije su imali priliku vidjeti na koji način se TESI sustav primjenjuje u OŠ Josipa Matoša te koje su prednosti uporabe potpomognute komunikacije kao što je TESI model. Prikaz projekta objavljen je i u Tematskom zborniku konferencije.
Primjena TESI sustava u OŠ Josipa Matoša
U veljači 2019. godine počela je pilot primjena TESI sustava u OŠ Josipa Matoša. Roditelji, učitelji i stručni suradnici obučeni su kako primijenjivati TESI sustav s učenicima u školi i kod kuće. Učenicima je na tablete ili pametne telefone instalirana TESI aplikacija koju koriste svi koji su u neposrednom kontaktu s učenicima kada za to imaju potrebu. U pilot primjenu uključeno je zasad 10 učenika i učenica, a od rujna 2019. godine uključit će ih se više. Kako to sve izgleda može se pogledati na fotografijama.
Fokus grupe učitelja i stručnih suradnika - pilot provedba
U svrhu evaluacije pilot provedbe TESI sustava u srpnju su održane fokus grupe s učiteljima i stručnim suradnicima koji rade s učenicima uključenim u projekt. Tijekom fokus grupa razgovaralo se o primjeni TESI sustava, prednostima njegove uporabe te eventualnim nedostacima. Fokus grupe je vodila stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica, uz podršku logopedinje i učiteljice Ivane Kurtušić koja je i sama u radu sa svojim učenicima primijenjivala TESI sustav. Svi sudionici su se složili kako su sustavi i aplikacije poput TESI sustava izrazito korisni u radu s učenicima s verbalnim teškoćama, a najveća prednost je mogućnost prilagodbe odnosno personalizacije sadržaja aplikacije prema potrebama i interesima svakog učenika. Također je naglašena važnost kontinuirane primjene sustava u svakodnevnom životu, i u školi i kod kuće, kako bi efekti bili još bolji.
Predstavljanje TESI sustava na međunarodnoj konferenciji u Skoplju
TESI sustav predstavljen je na 2. međunarodnoj konferenciji studenata specijalne edukacije i rehabilitacije "Exchanging Knowledge - Creating Opportunities" koja se održala u Skoplju, Sjeverna Makedonija, od 13. do 15. rujna 2019. godine. Dejana Varnica, koordinatorica projekta predstavila je projekt i rezultate pilot provedbe TESI sustava u OŠ Josipa Matoša. Konferenciji su, uz studente specijalne edukacije i rehabilitacije, sudjelovali i stručnjaci različitih profila te roditelji i osobe s invaliditetom iz Sjeverne Makedonije, Crne Gore, Hrvatske, Srbije, Rumunjske i Bugarske.
Predavanje na međunarodnoj konferenciji u Plovdivu
Iskustva u provedbi TESI projekta i TESI sustava na VIII. nacionalnoj studentskoj konferenciji "Scientific Conference on Physics and Engineering Technologies" u Plovdivu, Bugarska, predstavile su Dejana Varnica i Ivana KUrtušić, članice projektnog tima TESI projekta u OŠ Josipa Matoša. Konferencija je održana 31. listopada 2019. godine, a predstvljeni su rezultati pilot provedbe TESI sustava kao i rezultati evaluacije provedbe prve faze projekta.
Predstavljanje TESI modela na godišnjoj konferenciji hrvatskih psihologa
Pilot primjena TESI sustava i rezultati evaluacije pilot primjene predstavljeni su i na 27. godišnjoj konferenciji hrvatskih psihologa "Psihologija i digitalni svijet" koja se održala u Osijeku, od 7. do 10. studenog 2019. godine. Stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica predstvaila je sudionicima konferencije TESI model te na praktičnim primjerima pokazala mogućnost uporabe TESI sustava u svakodnevnom životu i radu s djecom i mladima koji imaju teškoće u verbalnoj komunikaciji. Konferenciji su, uz psihologe, prisustvovali i stručnjaci iz srodnih područja, pedagozi, socijalni pedagozi, predstavnici nevladinih udruga koje se bave djecom i mladima.
Predstavljanje TESI modela na aktivu nastavnika srednje škole
TESI sustav i rezultati evaluacije pilot primjene TESI sustava predstavljeni su na stručnom aktivu nastavnika Strukovne škole "Marko Babić" Vukovar. Stručnom aktivu održanom 22. studenog 2019. godine prisustvovali su nastavnici i stručni učitelji koji rade s učenicima s većim teškoćama u razvoju u odljelima za izobrazbu pomoćnih kuhara i slastičara te stručna služba škole. TESI sustav predstavile su Ivana Kurtušić i Dejana Varnica, članice projektnog tima škole.
Završna konferencija TESI projekta u OŠ Josipa Matoša
U Osnovnoj školi Josipa Matoša u Vukovaru 11. prosinca 2019. godine održana je završna konferencija TESI projekta. Konferenciji je prisustvovalo više od 40 stručnjaka koji se bave djecom i mladima s teškoćama u razvoju te predstavnici ustanova i organizacija zaduženih za odgoj i obrazovanje na području grada Vukovara i Vukovarsko-srijemske županije. Uz prikaz TESI modela i rezultate primjene TESI sustava u OŠ Josipa Matoša, sudionici konferencije imali su priliku kroz radionicu neposredno iskusiti rad s TESI aplikacijom. Konferenciju su, uz ravnateljicu škole Mirelu Posarić vodile i stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica, logopedinja Ivana Kurtušić i edukacijska rehabilitatorica Mirna Žerebni. Više o konferenciji možete pročitati i na on-line portalu Press032 http://press032.com/zavrsna-konferencija-tesi-projekta/
Fokus grupe učitelja i stručnih suradnika
Nakon provedbe druge faze TESI projekta i primjene TESI sustava tijekom koje je uključeno više učenika, održane su tri fokus grupe s učiteljima i stručnim suradnicima koji primjenjuju TESI sustav u svakodnevnom radu. Većina učitelja sudjelovala je u fokus grupama i nakon završetka pilot provedbe TESI projekta, a dio učitelja je od rujna 2019. godine prvi put primijenjivao TESI kao alat za rad s učenicima. Kao i nakon fokus grupa održanih tijekom srpnja, svi učitelji i stručni suradnici su se složili kako su aplikacije i sustavi poput TESI sustava potrebni ako ne i nužni za rad s učenicima s verblanim teškoćama, te da je vlika prednost mogućnost personalizacije i individualizacije pristupa, odnosno dostupnost sustava koji je besplatan. Voditeljice fokus grupa, stručna suradnica psihologinja Dejana Varnica i logopedinja i učiteljica Ivana Kurtušić zaključile su temeljem izjava učitelja i stručnih suradnika kako je važno u primjenu TESI sustava uključiti što više učenika te početi s njegovom primjenom što ranije, po mogućnosti odmah nakon polaska u školu.
TESI sustav u OŠ Josipa Matoša
Premda je TESI projekt došao do svog kraja, TESI sustav se i dalje koristi u Osnovnoj školi Josipa Matoša. Učenici koji imaju potrebu za dodatnom podrškom u komunikaciji, njihovi roditelji i učitelji i stručni suradnici primjenjuju TESI sustav u svakodnevnom životu i radu. Kako to izgleda, možete vidjeti na fotografijama na školskoj web stranici i Facebook stranici (https://www.facebook.com/377922229294646/videos/608594523219160/)
Završetak projekta
Premda je TESI projekt došao do svog kraja, TESI softver se nastavlja koristiti u svakodnevnom radu u Školi. Također, informacije o samom projektu i TESI aplikaciji i dalje se dieminiraju kroz on-line objave na portalima koji se bave obrazovanjem te kroz predavanja na konferencijama i edukacijama namijenjenim učiteljima i stručnim suradnicima. Tako o TESI projektu i TESI softveru možete saznati na Edutorij portalu (https://edutorij.e-skole.hr/share/page/document-details?nodeRef=workspace://SpacesStore/ee897ebc-1fa2-447d-8aab-e63d549866a8) i na Školskom portalu (https://www.skolskiportal.hr/clanak/12904-integracija-ucenika-s-govornim-poteskocama/)
Također, u prilogu se nalaze upute s detaljnim opisom na koji način koristiti TESI sustav, odnosno kako instalirati web aplikaciju i aplikaciju za pametni telefon ili tablet.
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |