Osnovna škola Josipa Matoša ove školske godine sudjeluje kao partner u projektu "Uključivanje životinja u odgojno-obrazovni proces". Projekt se provodi u okviru programa Erasmus+, a nositelj projekta je Ljudska univerza, zavod za izobrazevanje in kulturo iz Rogaške Slatine. Uz Osnovnu školu Josipa Matoša partneri na projektu su VIZ III. Osnovna šola Rogaška Slatina (Slovenija), JVIZ I. Osnovna šola Rogaška Slatina (Slovenija), , Ozel Denizli Ayyildiz Ozel Egitim ve Reahabilitasyion Merkezi (Turska), Erdligeti Altalanos Iskola (Mađarska), Szkola Podstawoea nr. 2 im Romualda Traugutta (Poljska), Elista Education (Irska) te Scoala Gimnaziala Asau (Rumunjska).
Glavni cilj projekta jest uključivanje životinja u odgojno obrazovni proces te edukacija i trening učitelja o principima primjene terapije životinjama u školi, kao i testiranje primjene principa i metoda terapije životinjama tijekom nastave. Projekt je usmjeren na učitelje, posebno na učitelje koji rade s učenicima s teškoćama u razvoju.
Očekivani rezultati projekta su :
1. Izrada vodiča za primjenu metoda i tehnika terapije životinjama u odgojno-obrazovnom procesu
2. Održavanje konferencija o projektu u svim zemljama partnerskih organizacija
3. Edukacija i trening za učitelje o primjeni principa i tehnika terapije životinjama u razredu
4. Diseminacija stečenih znanja i iskustava na lokalnoj razini.
Projektom su planirane različite aktivnosti za učenike, učitelje i roditelje, od predavanja i seminara do iskustvenih radionica. Također, u pojedine projektne bit će uključene i lokalne udruge i ustanove koje se bave životinjama (veterinarska stanica, Zoološki vrt, Azil za pse, te ustanove koje u svom radu koriste terapijskog psa).
Više o projektu može se pronaći na zvaničnoj Facebook stranici projekta i web adresi: https://www.facebook.com/zoroanimalintegration9/
http://www.animalintegrationintheeducationalprogramme.eu/sample-page/
SUSRET U Rogaškoj Slatini
Tijekom listopada (od 21. do 23. listopada 2015.) održan je prvi transnacionalni susret svih partnera na projektu u Rogaškoj Slatini. Tijekom susreta dogovorili smo detalje oko provedbe projektnih aktivnosti, te dobili upute predstavnice Agencije za mobilnost Slovenije kako voditi dokumetaciju vezanu uz projekt. Također, Alison Bush, kao vlasnica organizacije Elista Education te licencirana AAT terapeutkinja nas je upoznala s osnovnim principima koji se koriste u terapiji životinjama, a posebno kada su u pitanju djeca i mladi s posebnim potrebama.
POSJET Veterinarskoj stanici i Zoološkom vrtu Osijek
Jedna od prvih aktivnosti koje smo proveli u okviru projekta bio je posjet Veterinarskoj satnici Vukovar i Zoološkom vrtu Osijek. Tijekom posjeta Veterinarskoj stanici upoznali smo se s poslom veterinara te naučili što je to zdravstvena zaštita životinja, te kako brinuti o svom kućnom ljubimcu. Imali smo priliku vidjeti operacijsku dvoranu za životinje, pogledati kroz mikroskop te vagati životinje na specijaliziranoj vagi za životinje.
I ove školske godine smo "usvojili" jednu životinju u Zoološkom vrtu Osijek. To je američki rakun, koji živi na prostorima Sjeverne Amerike i hrani se uglavnom voćem i orašastim plodovima, ali ponekad i manjim životinjama poput riba i vodozemaca. Koncem studenog posjetili smo našeg američkog rakuna i obišli Zoološki vrt Osijek. Naučili smo da neke životinje spavaju zimski san, ali da u uvjetima života u zoološkom vrtu ponekad ostaju budne dulje nego što bi to bilo da su u prirodnom staništu.
SUSRET u Jozefowu
Od 7. do 9. prosinca 2015. godine održan je drugi partnerski suret u Jozefowu (Poljska). Tijekom dvodnevne edukacije dobili smo osnovne informacije na koji je sve način moguće uključiti životinje u odgojno-obrazovni proces, te kako postupati sa životinjama u razredu, a da pri tom bude ugodno i korisno i za učenike i za životinje. Predavanja i radionice su vodile Alison Bush i Malgorzata Zarosa iz Elista Education centra (Abbeyleix, Irska). Tijekom predavanja i radinica učili smo i vježbali na koji način treba pristupiti životinji, te kako prevenirati mogući stres kod učenika i životinja koje se nalaze u razredu. Uz učenje i vježbu posjetili smo i lokalno sklonište za životinje te se upoznali s kulturom i običajima Poljaka. U edukaciji su sudjelovale Maja Papst Milanović, prof. reh, učiteljica u 6 i 7 razredu i mr. spec. Dejana Varnica, stručna suradnica-psihologinja.
PREDAVANJE NA UČITELJSKOM VIJEĆU: ERASMUS+ "Uključivanje životinja u odgojno- obrazovni sustav"
U prosincu u sklopu Učiteljskog vijeća Dejana Varnica stručna suradnica, psihologinja i Maja Papst Milanović, prof.rehabilitatorica održale su predavanje na temu Uključivanje životinja u odgojno-obrazovni sustav. Ukratko smo predstavile Zoro projekt, sve dosadašnje i buduće aktivnost, te kroz stvarne primjere kolegama prikazale sve benificije koje donosi terapija životinjama, kao i sudjelovanje životinja u odgojno obrazovnom sustavu.
PREDAVANJE ZA RODITELJE: Uključivanje životinja u odgojno obrazovni proces
U srijedu 23. prosinca održan je roditeljski sastanak za učenike 6. i 7. razreda i odgojno- obrazovne skupine 14-17 godina. Jedna od aktivnosti bila je informiranje roditelja o Zoro projektu u koji su uključena njihova djeca, te prikaz stvarnih slučaja pozitivnih utjecaja uključivanja životinja u odgojno obrazovni sustav.
POSJETA AZILU ZA NAPUŠTENE ŽIVOTINJE "POBJEDA"
U petak, 5. veljače 2016. godine dio učenika i učitelja OŠ Josipa Matoša posjetili su sklonište za životine. Dočekale su nas ljubazne volonterke skloništa i pokazale nam kako se brinu o napuštenim životinjama. U azilu trenutno ima preko 200 pasa. Učenicima se osobito dopala šetnja pasa.Na inicijativu djece dogovorili smo da ovo prijateljstvo moramo njegovati i dalje. Za kraj smo dobili slikovnice o psu Donu koji je živio u azilu, ali je svoju sreću pronašao u obitelji koja ga je udomila.
Kada smo se vratili u školu slikovno smo izrazili svoje dojmove o posjeti azilu
Radionica u suradnji sa volonterkama azila Pobjeda
Dana 16. veljače volonterke azila Pobjeda posjetile su našu školu i održale zanimljivu i poučnu radionicu. Gledali smo crtani film koji opisuje veliku problematiku napuštanja pasa u vrijeme godišnjih odmora. Naučili smo da se životinje nikada ne trebaju poklanjati nekome, jer one nisu poklon već član obitelji za kojeg se treba pravilno brinuti i skrbiti dugi niz godina. Poučile su nas da i životinje imaju osjećaje, te iako ne mogu svoje osjećaje izreći riječima postoje brojni znakovi kojima nam to pokazuju. Na kraju smo donirali azilu hranu za pse kupljenu novcem kojeg su donijeli učenici. Dobili smo zahvalnicu azila za volontiranje, te je ravnateljica škole Anica Birač uručila volonterkama našu zahvalnicu . Za kraj smo se složili svi da ćemo ovu dobru suradnju nastaviti i poželjeli im da svi psi u azilu pronađu svoj dom kao u slikovnicama koje su nam dale na poklon.
Posjeta učenika i učitelja Centru za rehabilitaciju Mala Terezija Vinkovci
U petak 4. ožujka posjetili smo Centar za rehabilitaciju Mala Terezija u Vinkovcima jer smo željeli vidjeti što i kako radi terapijski pas. Na ulazu su nas dočekali Sanja Jugec, fizioterapeut i pas pomagač Oggy the dog koji se odmah sprijateljio s nama. Sanja i Oggy uz pomoć dva dječaka koji redovito pohađaju fizikalnu terapiju u Centru demonstrirali su nam kako vježbaju. Bilo je lijepo vidjeti kako dječaci fizikalnu terapiju odrađuju sa smijehom i lakoćom iako su im vježbe bile zahtjevne. Svi smo poželjeli vježbati s Oggyjem, što smo i radili. Pravili smo kolut kao Oggy, nekoliko djece načinoli je most ispod kojega se Oggy provlačio, bacali smo mu lopticu i svaki puta nagradili sa hranom kada je završio zadatak. Bilo nam se teško rastati od Oggyja, poželjeli smo ga povesti u školu.
Predavanje za roditelje i učitelje o ulozi psa pomagaća u fizikalnoj terapiji
U petak 11. ožujka viši fizioterapeu Sanja Jugec i njen pas Oggy posjetili su našu školu. Učenici su bili oduševljeni ponovnim susretom s Oggyjem.
Sanja nam je održala predavanje o ulozi terapijskog psa, te iznijela pozitivna iskustva i promjene koje su se dogodile nakon dolaska Oggyja u Centar.
Roditelji su imali puno pitanja za Sanju, bili su zainteresirani za ovakvu vrsta terapije. Svi smo se složili da je uključivanje životinja u život ljudi, osobito djece teškoćama i osoba s invaliditetom važno i daje pozitivne rezultate. Pozitivni rezultat je bila i ova posjeta Oggyja jer je izmamio osmjeh na lice učenicima, roditeljima,ali i učiteljima.
Susret u PATRASU (Grčka)
29. i 30. ožujka održan je treći partnerski susret u PATRASU (Grčka). Tijekom ove dvodnevne edukacije sve partnerske škole prezentirale su dosadašnje projektne aktivnosti, te dobile smjernice za buduće aktivnosti. Imali smo priliku izrađivati programe rada za terapiju sa životinjama prema brošuri koje su izradile naše trenerice Alison Bush i Malgorzata Zarosa iz Elista Education centra (Abbeyleix, Irska). Posjetili smo i našu partnersku školu 1. Special Nursery School of Patras (Grčka) gdje smo se upoznali sa njihovim programom rada.Proveli smo jedno poslijepodne na prekrasnom imanju s konjima gdje smo učili kako pravilno četkati konja, stavljati sedlo i imali priliku zajahati.U edukaciji su sudjelovale Maja Papst Milanović, prof. reh, učiteljica u 6. i 7. razredu i mr. spec. Dejana Varnica, stručna suradnica-psihologinja.
Radionica na Učiteljskom vijeću : Uključivanje životinja na nastavnom satu
U travnju je održana radionica za učitelje naše škole na kojoj su dobili informacije koje su beneficije uključivanja životinja u nastavni proces, koje ciljeve možemo postići, kako integrirati rad sa životinjom u kurikulum, te kako planirati jedan nastavni sat. Radionica je održana nakon trećeg partnerskog susreta u PATRASU (Grčka),kako bi svi učitelji imali prilike upoznati sa aktivnostima koje su tamo provođene.
Radionica za roditelje i učenike : Sat matematike sa Oggyjem
U travnju je održana radionica za učenike 6. i 7. razreda i njihove roditelje. Cilj radionice bila je prezentacija nastavnog sata matematike uz Oggyja, terapijskog psa. Na početku sata učenici su pravili most na podu te ih je Oggy morao preskakati. To je izazvalo veliko zadovoljstvo među učenicima te je stvorilo pozitivno ozračje za sat matematike. Slijedeća aktivnost je bila riješavanje matematičkih zadataka. Svaki matematički zadatak bio je sakriven u plastičnim lopticama. Oggy je na znak svoje vlasnice Sanje uzimao jednu lopticu iz kutije i odnosio odabranom učeniku. Učenik je trebao dati nalog psu da sjedne, uzeti lopticu te nagraditi psa poslasticom. Nakon što učenik otvori lopticu čita naglas zadatak i rješava ga na ploču. Svi zadaci bili su vezani uz Oggyja, npr. Prebroji koliko nogu ima Oggy! Koliko nogu će imati zajedno 6 pasa?" Svi učenici bili su uspješni u rješavanju svojih zadataka što je oduševilo i njihove roditelje. Za kraj učenici su zajedno sa roditeljima imali priliku pomaziti Oggyja i poigrati se s njim.
Radionica za učenike i roditelje: Sat čitanja uz Oggyja terapijskog psa
U odgojno obrazovnoj skupini učenika od 14- 17 godina održan je sat komunikacije uz terapijskog psa Oggyja. Na početku učenici su imali priliku upoznati se sa Oggyjem. Naučili su kako se pravilno treba približiti psu i ostvariti kontakt s njim te su imali priliku dati mu poslasticu. Glavna aktivnost bila je čitanje slikovnice (slično READ programu). Učenici su sjeli u krug, pas je bio unutar kruga te su čitali odabranu slikovnicu.I ova naša aktivnost kao i sva istraživanja pokazala je da se učenici osjećaju puno opuštenije tijekom čitanja uz terapijskog psa i da im je ta aktivnost puno zabavnija u ovim okolnostima.
Pas ne može čitati, ali može biti izvrstan slušatelj koji razumije boju glasa, ton i emociju, ali je i veliki prijatelj kojemu djeca vjeruju. Posebno nam je drago što su i roditelji imali priliku biti dio ovog nastavnog sata.
Edukacija i trening u Elisti, Abbeyleix, Irska
U lipnju (od 6.-10.) četiri djelatnice naše škole, Božica Čajić, Dejana Varnica, Matea Vukas i Maja Papst Milanović imale su priliku sudjelovati na treningu u sklopu Zoro projekta u Elisti u Irskoj. Tijekom pet dana imale smo priliku proširiti znanja o integraciji životinja u odgojno obrazovni sustav aktivnim uključivanjem u rad sa životinjama, te osmišljavanjem i provedbom samostalnih aktivnosti. Imali smo priliku posjetiti i dvije škole Knock National school i Phoenix park special school, te uživo gledati nastavne sate i seanse sa životinjama.
Prezentacija i radionica na Učiteljskom vijeću
Na Učiteljskom vijeću 6. srpnja održana je prezentacija aktivnosti sa treninga u Elista Education (Abbeyleix, Irska), te radionica na kojoj su se učitelji iskušali u različitim aktivnostima mjereći brzinu odrađivanja svojih zadataka. Kako su se dobro zabavili pogledajte u slikama.
Posjeta konjičkom klubu Dunavski raj
U petak 30.9. dio učenika naše škole posjetio je konjički klub Dunavski raj. Tamo nam je djelatnica održala kratko predavanje o životu i njezi konja. Učenici su postavljali brojna zanimljiva pitanja. Željeli su znati ide li konj kod zubara, koliko godina živi konj, koliko brzo i dugo može trčati... Učenici su imali priliku četkati konja različitim četkama, vidjeti kako se postavlja sedlo i na kraju na najveće oduševljenje i zajahati konja.
Posjeta klubu Anubis u Vukovaru
Učenici 7. i 8. razreda u pratnji razrednice Maje, psihologinje Dejane i učiteljice Danijele posjetili su klub Anubis u Vukovaru. Tamo smo imali priliku vidjeti kako izgleda veterinarska ambulanta u kojoj je pacijentica maca primala terapiju, operacijska sala, šišaona za kupanje i šišanje pasa. Najzabavniji dio bilo jehranjenje i igranje s patuljastim kozama, ovnom Daltonom, ovcom Ružom, kozom Rozom i jarcem. Klub Anubis spasio je ove životinje od neodgovornih vlasnika te ih planiraju zadržati cijeli njihov životni vijek. Upoznali smo i dva psa spašena sa ulice jer su ih vlasnici napustili. Ti psi će se čipirati, cijepiti i udomiti u Englesku. Imali smo priliku i vidjeti kako se životinje oporavljaju u karanteni gdje su bile dvije mačke i jedan pas. Ljubazno osoblje pozvalo nas je da opet dođemo kako bi prošetali, četkali i hranili pse. To će pomoći psima radi socijalizacije radi budućeg udomljavanja, a nama će pružiti jedno nezaboravno iskustvo.
Susret u Denizliju (Turska)
Od 13.10.- 14.10. djelatnice škole Dejana Varnica i Maja Papst Milanović sudjelovale su na 4. međunarodnom susretu u Denizliju u Turskoj. Tom prigodom prezentirale su odrađene projektne aktivnosti od treninga u Irskoj. Dogovorili smo slijedeće aktivnosti, razmjenjivali iskustva i primjere dobre prakse.
Imali smo priliku upoznati se Turskim odgojem i obrazovanjem od vrtićkog do srednjoškolskog obrazovanja. Osobito pozitivno u njihovom obrazovanju smatramo da učinici koji su integrirani u redovni školski sustav imaju od države plaćene dodatne defektološke i logopedske tretmane u privatnim ustanovama, kao i obavezno predškolsko obrazovanje za djecu s teškoćama.
Predavanje i radionica na Učiteljskom vijeću
Nakon međunarodnog susreta u Denizliju, Turska psihologinja Dejana Varnica i učiteljica Maja Papst Milanović održale su na Učiteljskom vijeću prezentaciju o školskom sustavu u Turskoj i primjere nastavnih sati sa životinjama u razredu . Nakon toga održali smo radionicu na kojoj su učitelji i stručni suradnici imali priliku u grupnom radu izrađivati primjere nastavnih sata sa životinjom po izboru. Kako bi im olakšali taj posao upoznali smo ih sa brošurom koju je za potrebe projekta izradila trenerica Alison Bush iz Eliste, Irska. Učitelji su još jednom pokazali svoju kreativnost pa su osmislili jako zanimljive i primjenjive satove.
Sat tjelesne i zdravstvene kulture sa terapijskim psom Oggyjem
22. studenog učenicima 7. i 8. razreda održali smo sat TZK sa terapijskim psom Oggyjem. Na satu su učenici oponašali kretanje Oggyja, vježbali prateći Oggyjeve pokrete, svladavali poligon nakon psa, igrali igru "Ide Oggi oko tebe" u kojoj su se iskušali u vođenju Oggyja na povodcu, te za kraj igrali igru "Praonica" u kojoj glumili četke za pranje, te su "prali" Oggyja, ali i jedni druge. Posebno nas je oduševila pozornost učenika. Kada bi Oggy legao i čekao i oni bi bez našeg naloga to odradili. Svi su bili jako motivirani, te su na pano dojmova zalijepili sretni smajlić kao evaluaciju toga sata i zamolili su ako je moguće da Oggy češće dolazi u našu školu.
Naš razredni ljubimac
Sredinom studenog učenici OŠ Josipa Matoša dobili su prvog školskog ljubimca zamorca. Kako se zamorac nalazi u učionici 7. i 8. razreda koji se i brine za njega odabrali su mu ime Gricko. Učenici svakog dana čiste Grickovu nastambu, hrane ga, ulijevaju kapi C vitamina u vodu i paze da u razredu ne bude prevelike buke da se Gricko ne plaši. S obzirom da su zamorci plašljive životinje još se vrlo malo možemo igrati s Grickom, ali smo strpljivi i čekamo da se prilagodi na nas.
Gricko kod veterinarke
Krajem studenog odveli smo našeg školskog ljubimca Gricka veterinaru kako bi se uvjerili da je dobrog zdravstvenog stanja, te kako bi dobili dodatne informacije o prehrani i njezi zamoraca. Veterinarka je bila jako zadovoljna kako Gricko napreduje, te kako je dobro socijaliziran. Zapamtili smo da moramo paziti na izgled njegove kože i boju unutrašnjosti uha.
Roditeljski sastanak
30. studenog održali smo roditeljski sastanak na kojem su roditeljima prikazane projektne aktivnosti. Prikazali smo im kratki film koji pokazuje dijelove sata TZK sa psom Oggyjem, te su imali priliku upoznati našeg razrednog ljubimca Gricka. Roditelji su iskazali veliko zadovoljstvo provedbom ovog projekta te brigom njihove djece za školskog ljubimca. Smatraju da kroz svakodnevnu brigu o Gricku njihova djeca uče i o važnosti održavanja svog doma. Isto tako navode da im djeca kući stalno pričaju što rade u školi, te kako provode dan s Grickom, te da su jako sretni što imaju razrednog ljubimca.
Sat prirode sa Grickom
Gricko je bio glavni sudionik sata prirode. Prvo su učenici izvlačili iz čarobne vrečice broj na temelju kojega su dobili pisani zadatak kojeg su morali odraditi. Zadaci su se odnosili na čišćenje Grickovog kaveza, pranje i čišćenje posude za vodu i hranu, ulijevanje c vitamina u vodu... Nakon toga učenicima smo prikazali PPT u kojem su prikazane sve važne informacije o zamorcima. Učenici su saznali zašto se zamorci zovu i morsko prase, odakle dolaze, zašto su sisavci, kakve su im prehrambene potrebe te na što osobito moramo paziti kako bi naš zamorac bio zdrav i u dobrom stanju. Zatim smo vagali i mjerili duljinu Gricka i uspoređivali sa našim mjerama. Nakon mjerenja odigrali smo kviz koji je pokazao da su učenici jako dobro savladali znanja o zamorcima. Za kraj sata pomazili smo se s Grickom, te ga hranili jabukom.
Susret u Erd-u Mađarska
Od 8. do 9. prosinca 2016. godine organiziran je 5. međunarodni susret u Mađarskom gradu Erdu. Na susretu su sudjelovali ravnateljica Škole Mirela Posarić, psihologinja Dejana Varnica i učitelji defektolozi Marko Torić i Maja Papst Milanović. Domaćini su nas dočekali sa prigodnim programom koji su nam pripremili učenici škole. Imali smo priliku ići u obilazak Budimpešte koja je osobito lijepa u ovo adventsko vrijeme, te vidjeti kako vježbaju psi trenirani za spašavanje ljudi.Svi sudionici projekta prezentirali su realizirane projektne aktivnosti, te smo dobili upute za daljnju provedbu projekta.
Čitanje s Grickom
U programu je sudjelovalo 9 učenika 7 i 8 razreda Osnovne škole Josipa Matoša
U siječnju ove godine procjenili smo čitalačke vještina koristeći „Mjerne instrumente za utvrđivanje obrazovnih dostignuća učenika usporenog kognitivnog razvoja- Zadaci objektivnog tipa iz hrvatskog jezika (ZOT-HJ)“ autorica Ljiljane Igrić i Dubravke Levandovski. Ovaj mjerni instrument obuhvaća 23 zadatka iz četiri programska područja : opća spremnost za čitanje i pisanje, analiza govora, čitanje i pisanje, jezične norme. Temeljem ostvarenog broja bodova na mjernom instrumentu, te spolu i dobi učenici su podijeljeni u dvije skupine. Provedba programa odvijala se kroz 10 seansi (od veljače do travnja školske godine 2016./2017.) tijekom kojih su obje skupine čitale 2 puta tjedno u isto vrijeme iste kraće tekstove o životinjama (basne i kratke priče). Svaki učenik je čitao tekst podjednake duljine, što su unaprijed, prije seansi, odredile voditeljice skupina. Skupina učenika sa zamorcem čitala je sjedeći u krugu na tepihu na podu učionice, dok im je zamorac bio u krilu ili u ograđenom prostoru za zamorca koji se nalazio ispred njih. Skupina bez zamorca čitala je sjedeći u krugu na tepihu na podu druge učionice Jedna skupina čitala je sa zamorcem Grickom, a druga bez životinje.
Na kraju provedbe programa „Čitamo s Grickom“ u svibnju za završnu procjenu su korištena samo dva zadatka iz ZOT-HJ, a to su brzina čitanja teksta od pedeset riječi i čitanje niza riječi u vremenu od dvije minute uz bilježenje broja pogrešno pročitanih riječi. Postignuće učenika na ZOT-HJ u drugom mjerenju bilo je osnova za usporedbu skupina. Statistička analiza pokazala je da u drugom mjerenju između skupina nema statistički značajne razlike u razini čitalačkih vještina. Kod obje skupine došlo je do napretka, odnosno kod učenika je smanjeno vrijeme potrebno za čitanje teksta, povećao se broj pročitanih riječi, te se smanjio broj grešaka tijekom čitanja, a što je dovelo do povećanja broja bodova na ZOT-HJ. Usporedili smo rezultate učenika na ZOT-HJ u prvom i drugom mjerenju kod obje skupine. Statistički značajna razlika pokazala se u razini čitalačkih vještina prije i poslije provedbe programa samo kod skupine koja je čitala sa zamorcem. Ova skupina je nakon završetka programa imala statistički značajno bolje razvijene čitalačkih vještina, osim broja pogrešaka, koji se jest smanjio ali ne statistički značajno. Prosječno vrijeme potrebno za čitanje određenog teksta smanjilo se s 114 na 95 sekundi, što je u prosjeku povećalo broj bodova na ovom dijelu testa s 20 na 24. Prosječan broj riječi pročitanih u 2 minute povećao se s 62 na 73 riječi, a prosječan broj grešaka smanjio se s 63 na 60 grešaka, što je u prosjeku povećalo broj bodova na ovom dijelu testa s 49,60 na 61,80 bodova. Kod skupine koja je čitala bez zamorca došlo je također do napretka u razini čitalačkih vještina, ali ne statistički značajnog napretka
Za procjenu emocionalnog stanja učenika korištena je „Skala za mjerenje trenutnog emocionalnog stanja“ autorice Izabele Sorić Za potrebe ovog ispitivanja uzete su 4 subskale (Sreća, Opuštenost, Nesretnost i Strah/Anksioznost), od ukupno 25 pridjeva. Procjenu emocionalnog stanja svakog učenika tijekom seansi čitanja radile su neovisno tri vanjske evaluatorice (edukacijske rehabilitatorice koje poznaju učenike ali ne rade neposredno s njima) temeljem zvučnih zapisa koji su se sačinili tijekom svake seanse čitanje u obje skupine. Statistička analiza usporedbe procjene nakon prve i zadnje seanse čitanja pokazala je da je kod skupine koja je čitala sa zamorce došlo do statistički značajne razlike na tri od četiri subskale, Sreća, Opuštenost i Strah/anksioznost. Tijekom provedbe programa kod učenika koji su čitali sa zamorcem došlo je do značajnog povećanja razine sreće i opuštenosti tijekom čitanja, odnosno do smanjenja razine straha i anksioznosti. Kod skupine koja nije čitala sa zamorcem jeste došlo do promjena u trenutnom emocionalnom stanju u istom smjeru kao i kod skupine koja je čitala sa zamorcem, ali one nisu statistički značajne 1. Usporedbu između skupina nismo radili s obzirom da nam trenutno emocionalno stanje nije bio kriterij za podjelu učenika u skupine.
Za procjenu motiviranosti za čitanje korištena je prilagođena verzija „SIMS-Situational Motivational Scale“ autora Guaya, Valleranda i Blancharda. Skalu su uz dozvolu autora prevele i prilagodile članice projektnog tima. Skalu čine 4 subskale (Intrinzična motivacija, Vanjska regulacija, Nemotiviranost, Osobna regulacija), a koeficijenti pouzdanosti (Cronbach alfa koeficijenti)se kreću od 0,77 do 0,95. Sastoji od 16 tvrdnji za koje ispitanici trebaju na 7-dijelnoj skali Likertovog tipa označiti zašto trenutno rade neku aktivnost. Za potrebe ovog ispitivanja korištena je verzija od 14 tvrdnji na kojima su učenici trebali na 3-dijelnoj skali Likertovog tipa označiti zašto su čitali. Skalu su samostalno ispunjavali učenici nakon svake druge seanse. Statistička analiza usporedbe samoprocjena učenika nakon prve i zadnje seanse pokazala je da nema statistički značajne razlike ni kod jedne skupine u razini motivacije za čitanje prije i nakon provedbe seansi čitanja. Učenici jesu tijekom seansi čitanja pokazali nešto veću razinu motiviranosti za čitanje, ali ne i značajnu.)
Jahanje u Dunavskom raju
U travnju posjetili smo ponovno Dunavski raj gdje smo imali priliku četkati i sedlati konje, te jahati.
6.transnacionalni susret u ASSAU RUMUNJSKA
Krajem ožujka sudjelovali smi u Rumunjskom gradiću Assau na internacionalnom susretu na kojem smo razmjenili dosadašnja iskustva, te dogovorili daljnje aktivnosti. Utijeku je izrada dva bookleta koje prevodimo na hrvatski jezik, te se veselimo idućem susretu u Vukovaru u svibnju.
7. Transnacionalni susret u Vukovaru
Bila nam je izuzetna čast što smo kao zadnji mogli ugostiti naše partnerske škole i ustanove upravo u našoj školi. Susret se održao u Vukovaru 29. i 30. svibnja. Zajedno smo posjetili Gradsku vijećnicu gdje su nas ugostili zamjenik gradonačelnika Vukovara Marijan Pavliček i pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti Ana Živanović koji su pozdravili ovaj projekt i izrazili zadovoljstvo što se takve aktivnosti provode u našoj školi.
U našoj školi je Sanja Jugec, viši fizioterapeut održala predavanje " Terapijski pas" kroz kojeg je približila svoj rad sa psom Oggyjem u ustanovi u kojoj radi. Sve partnerske zemlje održale su kratke prezentacije svojih dosadašnjih aktivnosti, te smo dogovorili daljnje obveze do završetka projekta.
Kratkom priredbom naših učenika poželili smo partnerima dobrodošlicu, te su imali priliku upoznati učenike i djelatnike kao i prostor u kojem radimo. Osim projektnih aktivnosti svoje goste odveli smo u obilazak Vučedolskog muzeja, Principovca, Iločkih podruma i Hotela Dunav, te smo se provozali prekrasnim Dunavom u Bajaderi.
Svi smo se složili da nam je žao što se projekt privodi kraju, te da ćemo i u budućnosti zajedno surađivati.
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |