Primjer dobre prakse - Jedna priča i bezbroj mogućnosti
Autor: Ankica Cazin, 2. 6. 2024.
"Po šumi, širom, bez staze, puta, Ježurka Ježić povazdan luta. Lovom se bavi, često ga vide, s trista kopalja na juriš ide!" Najslavniji jež sa svojom kućicom došao je tounjskim prvašićima. S obzirom da je riječ o djelu izrazito snažne i humane poruke, morali smo se prije svega detaljnije pozabaviti pojmom doma što smo odradili kroz predmet Društvo i zajednica. Ostale smo aktivnosti nakon čitanja djela proveli na A1 i A2 nastavi hrvatskog jezika, glazbene i likovne kulture.
PRIČA KAO SLIKOVNICA
Iako su svi prvašići do sad naučili čitati, Ježevu kućicu su, kao lektirno djelo, čitali kod kuće. Naravno, u školi smo ju još jednom pročitali zajedno jer imamo manje lektirnih naslova nego prvašića pa nisu svi dobili knjigu. Ježeva kućica je priča u stihovima pa dok sam ju čitala učenicima, izostavila bih ponekad zadnju riječ u nekom stihu, čekajući da me djeca nadopune. Svaki put je nekoliko djece stih znalo točno nadopuniti, što mi je bio znak da su neki čitali više puta.
Sadržaj slikovnice usvajamo kao i svako drugo književno djelo, nakon razumijevanja sadržaja naglasak stavljamo na karakterizaciju likova i toplu poruku djela.
PRIČA KAO FOTOGRAFIJA
Za ovu aktivnost sam pripremila prvašićima njima poznate fotografije životinja koje imamo u ormaru. Učenici su izvlačili po jednu fotografiju i ako se ta životinja sa fotografije spominje u priči, morali su prepričati dio priče gdje se spominje ta životinja. Ova im je aktivnost bila jako uzbudljiva jer nisu znali koju će životinju izvući. Razočarenje su doživjeli oni koji su izvukli životinju koje nema u priči pa nisu mogli pripovijedati.
PRIČA KAO PJESMA
S obzirom da je Ježeva kućica i uglazbljena, nakon čitanja slušali smo sad već poznatu priču kao pjesmu što je kod prvašića izazvalo posebno oduševljenje. Samoinicijativno su počeli pljeskati u ritmu glazbe i pjevati stihove koji se ponavljaju:
„Poći ću s vama jer volim šalu
Hoću da vidim ježa budalu!“
PRIČA KAO LUTKARSKI IGROKAZ
Naravno, ključ je u suradnji s kolegama. I drugi razred se sa svojom učiteljicom Patricijom Salopek duže bavi Ježevom kućicom. Oni su, naime, stihove slikovnice naučili napamet i pripremili odličan lutkarski igrokaz na koji smo bili pozvani. Lutke (ginjoli) su napravljene prema igrokazu Ježeva kućica koje je učiteljica Patricija dobila kroz program CDŠ za B1 aktivnost Dramsku skupinu. Kao u pravom lutkarskom kazalištu, dobili smo ulaznicu koja nas je vodila na određena mjesta za sjedenje. Gledaoci su bili oduševljeni i nagradili glumce dugim pljeskom što je najveća nagrada koju glumac može dobiti, pojasnila je svima učiteljica Patricija.
PRIČA S PLASTELINOM
Likove iz priče na satu likovne kulture napravili smo od plastelina.
PRIČA KAO KVIZ
Po završetku svih radionica odradili smo i kviz razumijevanja na našem „video zidu“ koji su prvašići riješili potpuno točno.
I moglo bi se tu još štošta, ali ima još divnih priča koje moramo pročitati.
Mogućnosti koje nudi jedna priča su brojne. Nama priče služe, prije svega, za razumijevanje pročitanog i proširivanje rječnika što je od iznimne važnosti za učenike prvoga razreda. Osim toga, učenicima su jako zabavne i možemo ih povezati sa nastavnim predmetom kojim želimo. Što smo kreativniji, to bolje. Tada ćemo imati zadovoljnu i vrlo aktivnu djecu, usvojene ishode, ali i uspješan sat potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja što nam nudi program Cjelodnevne škole.
Učiteljica: Ankica Cazin
LIKE! :) |
> OŠ Josipdol i područ... |
> PŠ "Siniša i Zrinko ... |
> inform@tionic@ |
> Tounj-1.r |
> Tounj-2.r |
> Tounj-1.2.3.r |
> Tounj-razredna stran... |