MATERIJALI ZA PEDAGOGE:
Ovo mjesto predviđeno je za dijeljenje primjera dobre prakse u radu stručnog suradnika pedagoga. Materijali su javni te je dopuštena njihova upotreba uz citiranje autorstva.
1. Obrazac za praćenje savjetodavnog razgovora
2. Priča o Marku - listić za radionicu
3. Obrasci za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta - preuzeto iz Pravilnika
4. Dosje učenika - cjelokupna mapa
5. Dnevnik rada stručnog suradnika pedagoga - obrazac
6. Obrazac 1 - pomoćnik u nastavi
7. Školski preventivni program - obrazac
8. Anketni upitnik - Upotreba mobitela
9. Anketni upitnik - Stavovi učenika o zanimanjima
10. Paleta emocija - listić za radionicu
11. Pedagoška radionica - struktura radionice (obrazac)
12. Izvješće o evidenciji i realizaciji pripremne nastave hrvatskog jezika
Autor: ALEN HASIKIĆ
PRIJEDLOG STRUKTURE PEDAGOŠKE RADIONICE
Prijedlog strukture pedagoške radionice izradio je Alen Hasikić. Riječ je o strukturi koja se tijekom pedagoške prakse pokazala izuzetno primjenjivom i kvalitetnom. Posljedni dio pod nazivom ZAPAŽANJA TIJEKOM RADIONICE služe kao mjesto za pisanje napomena voditelju radionice. Napomene kao što su: učenik koji se ističe tijekom aktivnosti, koju aktivnost možda treba doraditi ili mijenjati i sve ono što se voditelju učini važno, a može mu pomoći tijekom ponovaljanja iste radionice.
Prijedlog strukture pedagoške radionice u PDF formatu: POVEZNICA
______________________________________________________
Autor: Alen Hasikić
Materijal je nastao za provedbu aktivnosti u kojoj učenici trebaju izraziti svoje misli, odnosno napisati ih u oblačiće.
Radni list: Moje misli
_______________________________________________
Autor: Alen Hasikić
Radionicu “Moje poslijepodne” osmislio je pedagog Osnovne škole Joakima Rakovca Alen Hasikić za učenike drugog razreda.
Riječ je o radionici iz Školskog preventivnog programa s ciljem preventivnog djelovanja.
Naime, cilj radionice je potaknuti učenike da slobodno vrijeme provode što kvalitetnije, pritom da to vrijeme ne uključuje internet i digitalne uređaje. Ishodi radionice su sljedeći: potaknuti učenika na provođenje slobodnog vremena bez interneta, osvijestiti kod učenika potrebu druženja s prijateljima, potaknuti učenike na raznovrsne aktivnosti u poslijepodnevnim satima. Učenike se u uvodnom dijelu ispituje o tome što rade poslijepodne, nakon što završi nastava te dođu kući te što rade vikendom u slobodno vrijeme. Na temelju odgovora, postavljaju se i potpitanja. Ukoliko učenici navode učestalu upotrebu digitalnih uređaja, potrebno ih je potaknuti i na druge aktivnosti koja se događaju na otvorenom ili u društvu prijatelja, a ne uključuju ekran.
Sljedeća aktivnost uključuje podjelu listića s nazivom “Moje poslijepodne” na kojemu se nalazi 6 krugova. Učenici trebaju nacrtati sve aktivnosti koje mogu raditi u poslijepodnevnim satima, a da ne uključuju digitalne uređaje. Učenike se može potaknuti na razmišljanje pomoću navođenja primjera: igrati skrivača s prijateljima, šetati psa…Nakon što učenici nacrtaju i oboje aktivnosti, pozvati učenike da pojedinačno prezentiraju svoje poslijepodne kroz slike. Svaku nacrtanu aktivnost potrebno je pohvaliti, te motivirati učenika da i dalje sudjeluje u navedenim aktivnostima. Na kraju se učenicima može dati domaći rad pri kojemu trebaju opisati svoje poslijepodne tog dana.
Radni list: Moje poslijepodne