Produženi boravak
Autor: Ivana Rupić, 23. 5. 2010.
Produženi boravak
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.
-
homogena skupina učenika istog razrednog odjela (1.a)
-
heterogena skupina učenika sastavljena od dva razredna odjela (1.a i 1.b)
-
heterogena skupina učenika sastavljena od dva različita razredna odjela (1.a i 2.a)
-
Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe
-
Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinijeo dobru u društvu
-
Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)
-
potpun i harmoničan razvoj djeteta
-
važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
-
fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
-
izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
-
učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
-
ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
-
osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
-
pismenost (jezična i matematička)
-
razvoj osjećaja za hrvatski identitet
-
razvijanje duhovne dimenzije života
-
europska i globalna dimenzija modernog življenja
-
pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
-
funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
-
partnerstvo u obrazovanju
-
uloga tehnologije u obrazovanju
-
briga o djeci s posebnim potrebama
-
temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
-
olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
-
uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje
PODRUČJA AKTIVNOSTI
|
PLAN AKTIVNOSTI
(preporučeno vrijeme u odnosu na 25 sati tjedno, izraženo u postotku)
|
1. JEZIČNO-KOMUNIKACIJSKO
|
15%
|
2.MATEMATIČKO-LOGIČKO,ZNANSTVENO-TEHNOLOŠKO
|
10%
|
3. SOCIJALIZACIJA,
ODNOS PREMA SEBI, ZDRAVLJU, OKOLINI I RADNIM OBVEZAMA
|
25%
|
4. KULTURNO-UMJETNIČKO
|
15%
|
5. IGRE, ŠPORT, REKREACIJA
|
25%
|
6. PREMA ODABIRU ŠKOLE ( u skladu s lokalnim i školskim kurikulumom)
|
10%
|
-
motivirajući faktor dječjeg učenja njegov osjećaj čuđenja i prirodne znatiželje
-
dijete aktivno u procesu svog učenja
-
postojeće dječje znanje i iskustvo temelj je učenja
-
dječje trenutačno okružje osigurava kontekst učenja
-
u centru procesa učenja je jezik
-
dijete je dužno učiti vođenim aktivnostima i metodama otkrivanja
-
dijete je dužno uputiti u estetsku dimenziju učenja
-
socijalna i emocionalna dimenzija važan je faktor učenja
-
kurikularni pristup (umjesto predmetno-satnog)
-
integrirano učenje i poučavanje
-
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup (informacijsko-komunikacijske tehnologije)
-
timsko i suradničko učenje
-
istraživačka nastava
-
iskustveno učenje
-
problemska nastava
-
projektna nastava
-
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
-
fakultativni programi (jezici, športske aktivnosti)
-
tečajna nastava
-
izvanučionička i terenska nastava
-
izvannastavne aktivnosti
PODRUČJA
|
AKTIVNOSTI
|
PLAN
|
NAČINI ORGANIZACIJE I OBLICI RADA
|
JEZIČNO-KOMUNIKACIJSKO
|
itd.
|
Tjedno zaduženje učitelja koji radi u produženom boravku je 25 sati. Preporuka je da svoje vrijeme planira u preporučenom postotku vremena u ukupnoj satnici.
15%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
MATEMATIČKO-LOGIČKO, ZNANSTVENO-TEHNOLOŠKO
|
itd.
|
10%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
SOCIJALIZACIJA,
ODNOS PREMA SEBI, ZDRAVLJU, OKOLINI I RADNIM OBVEZAMA
|
itd.
|
25%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
KULTURNO-UMJETNIČKO
|
dizajn
itd.
|
15%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
IGRE, ŠPORT, REKREACIJA
|
|
25%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko – suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
Produženi boravak
Autor: Ivana Rupić, 23. 5. 2010.
Produženi boravak
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.
-
homogena skupina učenika istog razrednog odjela (1.a)
-
heterogena skupina učenika sastavljena od dva razredna odjela (1.a i 1.b)
-
heterogena skupina učenika sastavljena od dva različita razredna odjela (1.a i 2.a)
-
Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe
-
Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinijeo dobru u društvu
-
Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)
-
potpun i harmoničan razvoj djeteta
-
važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
-
fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
-
izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
-
učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
-
ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
-
osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
-
pismenost (jezična i matematička)
-
razvoj osjećaja za hrvatski identitet
-
razvijanje duhovne dimenzije života
-
europska i globalna dimenzija modernog življenja
-
pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
-
funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
-
partnerstvo u obrazovanju
-
uloga tehnologije u obrazovanju
-
briga o djeci s posebnim potrebama
-
temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
-
olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
-
uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje
PODRUČJA AKTIVNOSTI
|
PLAN AKTIVNOSTI
(preporučeno vrijeme u odnosu na 25 sati tjedno, izraženo u postotku)
|
1. JEZIČNO-KOMUNIKACIJSKO
|
15%
|
2.MATEMATIČKO-LOGIČKO,ZNANSTVENO-TEHNOLOŠKO
|
10%
|
3. SOCIJALIZACIJA,
ODNOS PREMA SEBI, ZDRAVLJU, OKOLINI I RADNIM OBVEZAMA
|
25%
|
4. KULTURNO-UMJETNIČKO
|
15%
|
5. IGRE, ŠPORT, REKREACIJA
|
25%
|
6. PREMA ODABIRU ŠKOLE ( u skladu s lokalnim i školskim kurikulumom)
|
10%
|
-
motivirajući faktor dječjeg učenja njegov osjećaj čuđenja i prirodne znatiželje
-
dijete aktivno u procesu svog učenja
-
postojeće dječje znanje i iskustvo temelj je učenja
-
dječje trenutačno okružje osigurava kontekst učenja
-
u centru procesa učenja je jezik
-
dijete je dužno učiti vođenim aktivnostima i metodama otkrivanja
-
dijete je dužno uputiti u estetsku dimenziju učenja
-
socijalna i emocionalna dimenzija važan je faktor učenja
-
kurikularni pristup (umjesto predmetno-satnog)
-
integrirano učenje i poučavanje
-
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup (informacijsko-komunikacijske tehnologije)
-
timsko i suradničko učenje
-
istraživačka nastava
-
iskustveno učenje
-
problemska nastava
-
projektna nastava
-
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
-
fakultativni programi (jezici, športske aktivnosti)
-
tečajna nastava
-
izvanučionička i terenska nastava
-
izvannastavne aktivnosti
PODRUČJA
|
AKTIVNOSTI
|
PLAN
|
NAČINI ORGANIZACIJE I OBLICI RADA
|
JEZIČNO-KOMUNIKACIJSKO
|
itd.
|
Tjedno zaduženje učitelja koji radi u produženom boravku je 25 sati. Preporuka je da svoje vrijeme planira u preporučenom postotku vremena u ukupnoj satnici.
15%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
MATEMATIČKO-LOGIČKO, ZNANSTVENO-TEHNOLOŠKO
|
itd.
|
10%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
SOCIJALIZACIJA,
ODNOS PREMA SEBI, ZDRAVLJU, OKOLINI I RADNIM OBVEZAMA
|
itd.
|
25%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
KULTURNO-UMJETNIČKO
|
dizajn
itd.
|
15%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko –suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
IGRE, ŠPORT, REKREACIJA
|
|
25%
|
integrirano učenje i poučavanje
multidisciplinarni i kroskurikularni pristup
timsko – suradničko učenje
istraživačka nastava
iskustveno učenje
problemska nastava
projektna nastava
učenje kroz igru, praksu, učenje za život
fakultativni programi
tečajna nastava
izvanučionička i terenska nastava
izvannastavne aktivnosti
|
sanducic-povjerenja@os-jsizgorica-si.skole.hr
Ako imate neki problem (u školi ili osobni) koji vas muči, a o kojem je teško pričati ili mislite da se nemate kome obratiti, slobodno nam pišite. Uvijek ćemo vam nastojati riješiti taj problem. Osim on-line komunikacije, i u holu škole postavljen je sandučić povjerenja u koji također možete ubaciti napisane poruke.
Ravnateljica i Stručni tim Škole
Popis udžbenika je informativan i učenici će ih dobiti u školi, a roditelji kupuju druge obrazovne nastavne materijale koje možete pogledati u prilozima.
Drugi obrazovni materijali razredna nastava.pdf
Drugi obrazovni materijali predmetna nastava.pdf
Drugi obrazovni materijali za ucenike s teskocama.pdf
Udzbenici - poseban odjel.pdf
Udzbenici - prilagodba za 2 razred.pdf
Udzbenici - prilagodba za 4 razred.pdf
Udzbenici - prilagodba za 5. razred.pdf
Katalog udzbenici2024-2025 OS Jurja Sizgorica web.xlsm
Udzbenici - prilagodba za 6.razred.pdf
Udzbenici - prilagodba za 7 i 8 razred.pdf
odluka udzbenici 2024-2025.PDF
Katalog-odobrenih-udzbenika-za-osnovnu-skolu-2023-2024-prilog-udzb-za-ucenike-s-teskocama-u-razvoju.xlsx
Katalog-odobrenih-udzbenika-OS.xlsx
Odluka - drugi obrazovni materijali.PDF
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ukupno: 1018118
Ovaj mjesec: 5977
Ovaj tjedan: 2232
Danas: 197
Časopisi | ![]() |
> Teen |
> Enter |
> National geographic |
> National geographic ... |
> Drvo znanja |
> Meridijani |
> Bug |
![]() |
Korisni linkovi | ![]() |
![]() |