« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ANKETE / KVIZOVI
KOMUNIKACIJA I KOLABORACIJA
POSTERI, INTERAKTIVNE FOTOGRAFIJE I INFOGRAFIKA
IZRADA VIDEA I ANIMIRANIH VIDEA / ANIMACIJE / VIDEO STREAMING
AUDIO ZAPISI
IZRADA DIGITALNOG SADRŽAJA
ChemSketch – crtanje kemijskih spojeva pomoću računala
TES Teach – jednostavno izradite i podijelite digitalne nastavne sadržaje
Wordwall - jednostavan način za stvaranje vlastitih nastavnih resursa
Free Logo Services - izrada loga
WaterMarquee – dodavanje vodenog žiga
Metaverse – iskustvo proširene stvarnosti
IZRADA PREZENTACIJA
STRIPOVI
INTERAKTIVNI SADRŽAJI
Wizer – interaktivni radni listići
Virtual Labs - eksperimenti i simulacije u virtualnom okruženju
Blender - alati za digitalno crtanje, 3D modeliranje i printanje
Tracker - mjerenje brzine i udaljenosti objekata u video materijalima
Pl@ntNet - upoznajte prirodu oko vas
Avogadro - vizualizirajte molekule i kemijske spojeve
Puzzlemaker - rješavanjem slagalica potaknite učenje
Scratch - programski jezik i razvojno okruženje za stvaranje igara, priča
Math Learning Center alati - jednostavno savladajte osnove matematike
Kubbu - zabavne aktivnosti kao nadopuna nastavi
Go-Lab Portal - virtualni laboratoriji i alati za istraživačko učenje
Chemix – digitalni prikaz laboratorijskih grafikona i uređaja
Crossword Labs – svatko može napraviti križaljku
Word Search Labs – izradite svoju osmosmjerku
WordArt (Tagul) - stvaranje riječi u oblaku iz željenog teksta
QR Code - besplatan online bar kod generator
Stellarium - planetarij za računala
Udaljenosti.com - mrežno sjedište koje je namijenjeno za brz, točan i jednostavan izračun zračne i cestovne udaljenosti između gradova i mjesta
IZRADA MREŽNIH STRANICA
MENTALNE MAPE
ALATI ZA GLASOVANJE
DIGITALNE PRIČE
IZRADA E-KNJIGA I ČASOPISA
OBRNUTA UČIONICA: INTERAKTIVNI VIDEO, SCREENCASTING I INTERACTIVE WHITEBOARDS
DRUŠTVENE MREŽE
E-PORTFOLIO
OSTALO
PyŠkola - Python škola
Grad heroj, Vukovar, kroz organizirane aktivnosti terenske nastave svakodnevno posjećuju učenici osmih razreda iz cijele Republike Hrvatske. Katolička osnovna škola svoj posjet imala je ove godine u terminu od 7. do 9. travnja. Neki od nas otišli su na put bez ideje što ćemo u Vukovaru zateći i što se prijelomne 1991. godine događalo u tom gradu. Neki su znali tek osnovne činjenice, dok je nekolicina izvrsno poznavala događaje Bitke za Vukovar.
U Vukovaru se za našeg boravka tako živo isprepleću prošlost od koje moramo naučiti životnu lekciju, sadašnjost i budućnost koja je u rukama naših učenika, koji su i sami pred izazovom odluke odabira srednje škole i načina na koji će oni pridonositi našoj zemlji.
U 7 sati ujutro ispred škole učenici su mahnuli svojim roditeljima i krenuli na putovanje prema Vukovaru čija je prva stanica bio grad Knin. Kišnim ulicama krenuli smo na uspon prema tvrđavi, sve do hrvatske zastave koja se vijori na vrhu. S tog mjesta smo uputili ponosni pogled prema kraljevskom gradu, baš onako kako je prikazano kipom dr. Franje Tuđmana, prvog hrvatskog predsjednika. U kasnim poslijepodnevnim satima stigli smo u Memorijalni centar Domovinskog rata. Smjestili smo se u sobe hostela Dubrovnik i jedva dočekali malo protegnuti noge.
Drugog dana nakon doručka, održana su predavanja Domovinski rat i Bitka za Vukovar. U uvodnom predavanju o Domovinskom ratu učenici saznaju o društveno-političkoj situaciji u kojoj se Hrvatska nalazila unutar Jugoslavije te demokratskim procesima koji su doveli do stvaranja suverene i samostalne Republike Hrvatske te kako je ona obranjena u nametnutome ratu. Detaljno predavanje o tijeku bitke za Vukovar koja se odvijala u tri etape održao je pukovnik Pero Mihaljević, koji nas je također proveo Memorijalnim centrom te nas upoznao s vojnom opremom koju su koristili u ratu. Protivnik je očekivao da će osvajanje grada i okolnog područja, sve do zamišljene granice Velike Srbije, potrajati dvadesetak dana. Međutim, samo u Vukovaru rat je trajao 50 dana, nakon kojih slijedi još 87 dana opsade grada i žestokih borbi u kojim je omjer snaga bio 1:20. Vrijeme koje su Vukovarci kupili ostatku Hrvatske kako bi organizirali obranu bilo je vrlo važno za daljnji tijek rata. Ključna mjesta koja su opisana u predavanjima smo kroz dva dana posjetili na širem području grada Vukovara. Memorijalna mjesta koja smo obišli smo u pratnji vodiča su: groblje tenkova, kukuruzni put, vodotoranj, Borovo, Velepromet, memorijalno groblje, Ovčara, vukovarska bolnica.
Neka od ovih mjesta ostavila su snažan utisak, izazvala suze, tužne poglede, spontane molitve. Svoj doživljaj ukratko opisuje učenik Roko Barić: Ekskurzija u Vukovaru je nešto što svako hrvatsko dijete mora proživjeti. Drugi dan je bio kišovit, oblačan i tih što je stvaralo atmosferu uništenog grada 1991., a dok smo putovali svako malo bih vidio neku razrušenu kuću punu rupa od metaka te bih se svaki put zagledao u nju i razmišljao. Sve je bilo odlično, no najviše me dirnula Ovčara. Sama pomisao da sam stajao ispred jame gdje je ubijeno i bačeno 200 ljudi je stvarala tako tužni ugođaj da je to teško opisati.
Slobodno vrijeme odlučili smo provesti u posjetu Muzeju vučedolske kulture, u šetnji gradom i odlaskom na svetu misu u crkvu sv. Filipa i Jakova.
Svoj posjet Vukovaru završili smo u Školi mira, uz poticajne misli brigadira Petra Ćavara. Nakon predavanja održan je kviz u kojem su sudjelovale tri škole iz Šibenika, jedna iz Makarske i jedna iz Dicma. Predstavnici naše škole bili su Lucija Krnić i Roko Barić koji su se pokazi kao vrsni poznavaoci događaja u Vukovaru i osvojili 3. mjesto. Grad Vukovar bio je potpuno uništen, 90 % infrastrukture bilo je razrušeno. Čitava povijest toga grada je potpuno materijalno izbrisana, ali je grad ostao živjeti u srcima Vukovarčana koji su ga obnovili sa željom da se zapamtiti, kako se više nikad ne bi ponovilo.
Jelena Škugor, učiteljica Matematike