« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ANKETE / KVIZOVI
KOMUNIKACIJA I KOLABORACIJA
POSTERI, INTERAKTIVNE FOTOGRAFIJE I INFOGRAFIKA
IZRADA VIDEA I ANIMIRANIH VIDEA / ANIMACIJE / VIDEO STREAMING
AUDIO ZAPISI
IZRADA DIGITALNOG SADRŽAJA
ChemSketch – crtanje kemijskih spojeva pomoću računala
TES Teach – jednostavno izradite i podijelite digitalne nastavne sadržaje
Wordwall - jednostavan način za stvaranje vlastitih nastavnih resursa
Free Logo Services - izrada loga
WaterMarquee – dodavanje vodenog žiga
Metaverse – iskustvo proširene stvarnosti
IZRADA PREZENTACIJA
STRIPOVI
INTERAKTIVNI SADRŽAJI
Wizer – interaktivni radni listići
Virtual Labs - eksperimenti i simulacije u virtualnom okruženju
Blender - alati za digitalno crtanje, 3D modeliranje i printanje
Tracker - mjerenje brzine i udaljenosti objekata u video materijalima
Pl@ntNet - upoznajte prirodu oko vas
Avogadro - vizualizirajte molekule i kemijske spojeve
Puzzlemaker - rješavanjem slagalica potaknite učenje
Scratch - programski jezik i razvojno okruženje za stvaranje igara, priča
Math Learning Center alati - jednostavno savladajte osnove matematike
Kubbu - zabavne aktivnosti kao nadopuna nastavi
Go-Lab Portal - virtualni laboratoriji i alati za istraživačko učenje
Chemix – digitalni prikaz laboratorijskih grafikona i uređaja
Crossword Labs – svatko može napraviti križaljku
Word Search Labs – izradite svoju osmosmjerku
WordArt (Tagul) - stvaranje riječi u oblaku iz željenog teksta
QR Code - besplatan online bar kod generator
Stellarium - planetarij za računala
Udaljenosti.com - mrežno sjedište koje je namijenjeno za brz, točan i jednostavan izračun zračne i cestovne udaljenosti između gradova i mjesta
IZRADA MREŽNIH STRANICA
MENTALNE MAPE
ALATI ZA GLASOVANJE
DIGITALNE PRIČE
IZRADA E-KNJIGA I ČASOPISA
OBRNUTA UČIONICA: INTERAKTIVNI VIDEO, SCREENCASTING I INTERACTIVE WHITEBOARDS
DRUŠTVENE MREŽE
E-PORTFOLIO
OSTALO
PyŠkola - Python škola
Posljednje srijede u veljači obilježavamo Dan ružičastih majica, kojim se želi ukazati na problem sve učestalijega vršnjačkog nasilja u školama. Obilježavanje Dana ružičastih majica započelo je u Kanadi 2007. godine kao znak podrške dječaku koji je trpio vršnjačko nasilje u školi samo zato što je bio odjeven u ružičastu majicu. Boja njegove majice simbolizirala je potporu teško bolesnoj majci te su se, naknadno, njegovoj inicijativi pridružili i njegovi prijatelji iz škole. Ove nastavne godine, 24. veljače 2021. učenici su se, odjeveni u ružičaste majice, kroz različite aktivnosti, radionice i vježbe susreli s primjerima vršnjačkog nasilja i različitim oblicima nepoštovanja s kojima se susreću njihovi vršnjaci.
Iako se tijekom cijele školske godine naglašava važnost međusobne tolerancije, uvažavanja i suzbijanja svakog oblika nasilja među djecom i mladima, obilježavanje Dana ružičastih majica prilika je za usvajanje činjenice da #NasiljePrestajeOvdje doista uzmu za ozbiljno. Međunarodni projekt Dan ružičastih majica/Pink Shirt Day, u kojem sudjeluje 207 europskih učitelja, predstavljen je i na eTwinning platformi, a priključili su mu se učenici 1.a, 3.a, 4.a i 4.b razreda. Učenici Katoličke osnovne škole uključili su se u borbu protiv nasilja i svojim aktivnostima tijekom obilježavanja Dana ružičastih majica poslali su jednoglasnu poruku da ne toleriraju niti jedan oblik nasilja.
Učenici 1.a i 1.b razreda svoj nastavni dan započeli su Unicefovom pjesmom „Ne rugaj se“ koja je bila poticaj za razgovor o vršnjačkom nasilju, o djeci žrtvama kao i o djeci koja su sklona nasilnom ponašanju. Kako bi spoznali osjećaje zlostavljanog djeteta, slušali su priču Rastrgano srce, naslikali ga te ga trgali svaki put kad bi dječak iz priče bio tužan, povrijeđen ili zlostavljan. Pisali su poruke i asocijacije na koji način mogu doprinijeti da se nasilje zaustavi i što mogu učiniti djeca kad je netko slabiji, drugačiji i kad ga se odbacuje. Učenici 1.a sudjelovali su u online sastanku sa svim eTwinning projektnim partnerima te su predstavili sve projektne aktivnosti koje su planirali.
Učenici 2.a i 2.b slikali su ružičaste majice koje su simbol Nacionalnog dana borbe protiv vršnjačkog nasilja te na njih pisali poruke mira, ljubavi, prijateljstva i mirnog rješavanja sukoba.
Učenici 3.a i 3.b dan su započeli iskustvenom radionicom za cijeli razred Rastrgano srce kako bi osvijestili emocionalno nasilje i kako utječe na srce jednog djeteta. Dijelili su svoja iskustva jesu li se ikad osjećali poput dječaka u priči. Učenici su dizajnirali ružičaste majice na koje su napisali snažne poruke podrške, a učenici 3.a su svim učenicima u školi, putem video zapisa, čestitali Dan ružičastih majica. Kroz prigodni video otkrili su kad se i zbog čega počeo obilježavati ovaj važan dan. Na satu Hrvatskog jezika kroz priču Zbog ružne riječi naučili su da ponekad i nesvjesno mogu uvrijediti prijatelja, ali da je važno znati ispričati se.
U popodnevnim satima učenici 3.a nastavili su s obilježavanjem Dana ružičastih majica. Nakon crtanja i bojenja majica na papiru te njihovog dizajniranja prigodnim tekstualnim slikama, učenici su se zabavili uz rješavanje tematske osmosmjerke tražeći pojmove vezane za sprječavanje vršnjačkog nasilja. Dan su završili radionicom aktivnog slušanja Pričam ti priču kojoj je za cilj bilo sprječavanje širenja neistina i negativnih glasina o pojedincu koje često uzrokuje oblike emocionalnog nasilja među vršnjacima.
Učenici 4. a razreda radionice su započeli pišući tri riječi u digitalnom alatu Mentimeter koje ih asociraju na riječ „nasilje“, a koje su odmah vidjeli na projekciji. Zaključili su da sve riječi možemo svrstati u dvije kategorije: osjećaji i mjesta. Razgovarali su na kojim se sve mjestima događa nasilje, zaključujući pritom da je sve više nasilja prisutno u virtualnom svijetu. Rad je nastavljen na emocijama, te su u procesu osvještavanja istih načinili razredni plakat-majicu „4. a protiv nasilja“. Također, najavljen je razredni projekt „70 dana bez nasilja“ za nagradu „Ponos 4.a“. Razgovorom su zaključili da često drugima pripisujemo etikete, koje vrlo lako mogu prerasti u oblik nasilja. Potom su iste etikete ispisali i nalijepili na svoje majice te razgovarali o osjećajima koji ih prate.
Uslijedilo je niz kratkih pedagoških radionica na temu (NE)NASILJE počinje sa mnom, koje su redom jačale samopoštovanje i samosvijest učenika, svijest o emocijama koje prate neugodne situacije, bavili se identitetom, stereotipima i predrasudama, rješavanju sukoba, osjećajima i potrebama te u konačnici, nenasilnim djelovanjem. Najljepši osjećaj izazvalo je trganje etiketa na samom koncu dana, simbolički odbacujući bilo kakav oblik nasilja.
Učenici 4.b razreda obilježili su ovaj važan dan tako da su slažući puzzle u Jigsaw alatu otkrili izgled razrednog plakata NASILJE OVDJE PRESTAJE.
Književni tekst "Jedna ružna riječ" osvijestio je učenike kako samo jedna ružna riječ može biti bolna i nasilna. Pogledali su video uradak o Danu ružičastih majica i upoznali se sa svim vrstama nasilja.
Zatim su iznosili svoja iskustva o vršnjačkom nasilju.
Složili su se kako je srce zlostavljanog djeteta napuklo pa su likovnim uratkom odlučili pokloniti cijelo srce svojim vršnjacima i uputiti im lijepe riječi.
Već je prvi pogled na učenike na školskim hodnicima danas, na kojima se nije moglo vidjeti drugih boja od toliko ružičastih, dovoljan bio da svima daju na znanje jednostavnu i ohrabrujuću poruku: STOP NASILJU! NASILJE PRESTAJE OVDJE! Duboko smo uvjereni da doista tako i misle.
Željka Ćaleta Car, učiteljica 1.a
Ivana Labor, učiteljica 4.a
|
|