« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ANKETE / KVIZOVI
KOMUNIKACIJA I KOLABORACIJA
POSTERI, INTERAKTIVNE FOTOGRAFIJE I INFOGRAFIKA
IZRADA VIDEA I ANIMIRANIH VIDEA / ANIMACIJE / VIDEO STREAMING
AUDIO ZAPISI
IZRADA DIGITALNOG SADRŽAJA
ChemSketch – crtanje kemijskih spojeva pomoću računala
TES Teach – jednostavno izradite i podijelite digitalne nastavne sadržaje
Wordwall - jednostavan način za stvaranje vlastitih nastavnih resursa
Free Logo Services - izrada loga
WaterMarquee – dodavanje vodenog žiga
Metaverse – iskustvo proširene stvarnosti
IZRADA PREZENTACIJA
STRIPOVI
INTERAKTIVNI SADRŽAJI
Wizer – interaktivni radni listići
Virtual Labs - eksperimenti i simulacije u virtualnom okruženju
Blender - alati za digitalno crtanje, 3D modeliranje i printanje
Tracker - mjerenje brzine i udaljenosti objekata u video materijalima
Pl@ntNet - upoznajte prirodu oko vas
Avogadro - vizualizirajte molekule i kemijske spojeve
Puzzlemaker - rješavanjem slagalica potaknite učenje
Scratch - programski jezik i razvojno okruženje za stvaranje igara, priča
Math Learning Center alati - jednostavno savladajte osnove matematike
Kubbu - zabavne aktivnosti kao nadopuna nastavi
Go-Lab Portal - virtualni laboratoriji i alati za istraživačko učenje
Chemix – digitalni prikaz laboratorijskih grafikona i uređaja
Crossword Labs – svatko može napraviti križaljku
Word Search Labs – izradite svoju osmosmjerku
WordArt (Tagul) - stvaranje riječi u oblaku iz željenog teksta
QR Code - besplatan online bar kod generator
Stellarium - planetarij za računala
Udaljenosti.com - mrežno sjedište koje je namijenjeno za brz, točan i jednostavan izračun zračne i cestovne udaljenosti između gradova i mjesta
IZRADA MREŽNIH STRANICA
MENTALNE MAPE
ALATI ZA GLASOVANJE
DIGITALNE PRIČE
IZRADA E-KNJIGA I ČASOPISA
OBRNUTA UČIONICA: INTERAKTIVNI VIDEO, SCREENCASTING I INTERACTIVE WHITEBOARDS
DRUŠTVENE MREŽE
E-PORTFOLIO
OSTALO
PyŠkola - Python škola
Nakon dvogodišnje pauze zbog pandemije, sudjelovali smo 11.-18. ožujka na mobilnosti u Norvešku Erasmus+ projekta Let´s trek on Europe´s tracks. U mobilnosti u Bergmo Ungdomsskole, u gradu Molde sudjelovalo je osmero učenika osmih razreda uz vodstvo pedagoginje Ivane Bakotić, učitelja Biologije i Kemije Krešimira Periše te učitelja Tehničke kulture Mladena Šunjare.
.
Dugo putovanje započelo je 11. ožujka u kasnim večernjim satima ispred škole, a let je bio iz zračne luke Franjo Tuđman u Zagrebu. Put nas je vodio preko Frankfurta i Bergena u Molde. U zračnoj luci su nas dočekali gostoljubivi domaćini, a učenici su odmah pronašli svoje norveške prijatelje i rasporedili se po obiteljima učenika škole domaćina, gdje su bili smješteni. Prvog dana, nedjelja je bila slobodna za druženje, upoznavanje obitelji i istraživanje grada.
Ponedjeljak je bio prvi dan projekta kojeg smo počeli u školi u velikoj dvorani gdje nas je pozdravio ravnatelj škole. Program je nastaviljen predstavljanjem svih nastavnika koji sudjeluju u projektu, a zatim su učenici pokazali svoje znanje u različitim temama vezanim za planinarenje. Naši učenici su izvrsno predstavili temu o sigurnosnim pravilima u planinama. Nakon predavanja, razgledavali smo školu, učionice biologije, kemije, matematike, a najviše nas je dojmila učionica tehničkog i učionica u kojoj djeca uče kuhati. Prva aktivnost nam je bila uspon na Varden vidikovac na kojem smo uživali u predivnom panoramskom pogledu na Molde, s kojeg smo mogli vidjeti prekrasan krajolik, kao i veličinu samog grada.
Drugi dan smo započeli u školi, PP prezentacijama učenika, a nakon čega smo se uputili u Åndalsnes, mali grad na obali Romsdalsfjorden-a, jednog od najdužih fjordova u Norveškoj. Iako mali gradić sa oko 2000 stanovnika, on je centar planinarenja u Norveškoj. Tu smo posjetili Norsk Tindesenter, centar za penjanje u kojem je smješten muzej usmjeren na norvešku povijest alpinizma i penjanja. Kako centar ima dvoranu za penjanje okušali smo se u sportskom penjanju na jednom od najviših umjetnih penjačkih zidova u Norveškoj. Učenici su s lakoćom savladavali prepreke, dok smo mi (nastavnici) imali određenih poteškoća. Nakon kratkog osvježenja uputili smo se vidjeti mistični Trollveggen, dio planinskog masiva Trolltindene, najvišu okomitu stijenu u Europi, visine oko 1100 metara od svoje baze do vrha svoje najviše točke. Ovdje smo naučili ponešto o staroj nordijskoj mitologiji jer prema domaćoj narodnoj predaji Trollveggen je nastao od mitskih bića trolova koji nisu stigli kući prije izlaska sunca, pa su se tako okamenili. Na kraju ovog, vrlo uzbudljivog i poučnog dana, smo se trajektom iz Trajektnog terminala Vestnes vratili nazad u Molde.
Treći dan smo ponovo započeli u školi, PP prezentacijama učenika, koje su naši vješti učenici odradili bez poteškoća. Domaćini su nam organizirali put u Bud gdje smo vidjeli obalnu utvrdu Ergan. Utvrdu su izgradili Nijemci u drugom svjetskom ratu, a danas je to ratni memorijalni muzej te obalni kulturni centar, koji je izložba o kulturnoj povijesti, biologiji mora i pomorskoj arheologiji Buda i regije. U nastavku puta, vozeći se ovom cestom koja vodi na Atlantsku cestu, uživali smo u prelijepom skandinavskom krajoliku, spoju planina i mora, spoju Norveških fjordova i Atlanskog oceana. Nakon kratke vožnje pred nama se pojavila Atlantska cesta. Atlantska cesta je spektakularan način da se od Vevanga, idući od otoka do otoka, dođe do Kårvåga na fantastičnom putovanju kroz uvinute mostove preko mora. Ribolov je često najveća atrakcija u tom području stoga smo se okušali i u toj aktivnosti, iako na žalost nismo uspjeli uloviti niti jednu ribu jer nas je prekinula kiša.
Ljudi u Norveškoj skijaju već više od 4.000 godina. te možemo reći kako je ovo kolijevka skijanja, stoga kakav bi to bio put u Norvešku bez da se okušamo i u ovom sportu. Četvrtog dana su nam domaćini organizirali skijanje. Pokušali samo skijati, a na kraju smo snježne radosti prepustili učenicima i utočište potražili blizu vatre gdje smo roštiljali uživajući u predivnoj prirodi i čistom zraku. Navečer su učenici bodrili svoje norveške prijateljice u rukometnom ogledu.
Zadnji dan je bio užurban, ujutro smo se okupili na sastanku i razgovarali o nastavku projekta. Za vrijeme sastanka učitelja, učenici, podijeljeni u 8 grupa, krenuli su u razgledavanje škole te su sudjelovali na nastavnim satima. Nakon ranog ručka svih sudionika u školskom restoranu, pozdravili smo se s našim kolegama i uputili se prema aerodromu u Moldeu.
Svi naši učenici bili su lijepo primljeni kod domaćina. Upoznali su nove prijatelje, stekli nova znanja i iskustva, te povećali toleranciju prema različitostima. Također, iako su bili među najmlađima u projektu istaknuli su se primjerenim ponašanjem tijekom cijelog boravka u Norveškoj. Prepuni lijepih uspomena na sve što smo doživjeli i na izuzetno gostoljubive, dobro organizirane i pažljive domaćine sigurno smo se vratili u Šibenik u jutarnjim satima subote.
Krešimir Periša, učitelj Biologije i Kemije