« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Što je (za Vas) EU?
S obzirom na to da se 9. svibnja obilježava Dan Europske unije, novinarke 7. razreda istražile su stupanj znanja i stavove svojih kolega o EU, a provedene su i razne druge aktivnosti.
U spomen na iznošenje Schumanove deklaracije o kreiranju ujedinjene Europe iz 1950., svake se godine slavi „rođendan“ Europe.
Ponukane time, članice Novinarske grupe su 7. svibnja upoznale svoje razredne kolege s tijekom pregovora Hrvatske za pristupanje EU i izvjestile ih kako se punopravno članstvo RH predviđa za 2012. godinu.
Na upit o tome što oni sami misle o ulasku u EU, većina je učenika izjavila bojazan od gubitka samostalnosti i nepovoljnog utjecaja na korištenje materinskog jezika te (trenutačno) nepovoljnih ekonomskih okolnosti zbog krize u Grčkoj. Ipak, istaknute su i neke prednosti poput boljeg uređenja zakona.
Na pitanje kako se oni osobno pripremaju za ulazak u EU te drže li da je važno učenje stranih jezika; utvrđeno je da su neki učenici vrlo svjesni važnosti učenja istih (poglavito eng., njem. i tal.), ali da neki od njih, nažalost, još uvijek ne uviđaju važnost toga te se sami nedovoljno pripremaju za svoju (bolju) budućnost.
***
Istraživanje mladih novinarki nije bila naša jedina aktivnost s "EU predznakom".
Tijekom cijeloga prvoga svibanjskog tjedna provođene su različite aktivnosti koje su za cilj imale upoznati učenike s poviješću i nastankom EU, njezinim najvažnijim institucijama, kulturnim znamenostima drugih europskih država i sl.
U cilju istog, učenici četvrtog razreda izradili su plakat s kulturnim znamenostima država osnivačica te su se podsjetili na Mannekena Pisa, Eiffelov toranj, Pinocchia i nizozemske tulipane, a upoznali su se i s plešućom procesijom iz Echternacha u Luxemburgu i Muzejem igračaka iz Soltaua u Njemačkoj.
Stariji razredi podrobnije su se pozabavili poviješću EU-a, tako što su pogledali PP prezentaciju s istoimenim naslovom, a upoznati su i s institucijama EU te procesom pristupanja Hrvatske istoj međunarodnoj tvorevini. Sedmaši su pretraživali portal "Europa za mlade" te se upoznali s Europskom konvencijom o pravima djeteta, volonterskim radom u EU, nekolicinom programa EU za RH, kao i s nizom drugih zakona, regulativa i stavova Europske Unije.
Poseban doprinos obilježavanju spomenutog Dana dali su predstavnici Vijeća učenika, koji su izradili prigodan plakat s gore navedenim "temama i dilemama", a ujedno su i stečeno znanje o institucijama EU-a i njihovom funkcioniranju prenijeli svojim kolegama iz nižih razreda.