« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Obilježavanje Dana sigurnijeg interneta
Različitim aktivnostima i radionicama obilježili smo Dan sigurnijeg interneta.
Osim starijih razreda sudjelovali su i učenici III. i IV. razreda s ciljem da djecu na vrijeme poučimo o opasnostima na internetu. U tim razredima provedena je anketa o korištenju Facebooka. U oba razreda 9 učenika koristi navedenu društvenu mrežu. Djeca su poučena da je primjerena dob za otvaranje Facebook profila od 12 godina, ali tako da njihovi roditelji imaju uvid u profil. Poučena su o važnosti čuvanja osobnih podataka i fotografija. Učiteljice su pojasnile učenicima kako ne bi smjeli imati prijatelje koje ne poznaju uživo, a postavke profila moraju biti takve da su sadržaji vidljivi samo njihovim prijateljima. Govor mržnje na Facebooku je neprihvatljiv.
U VI. i VIII. razredu na SRO razgovaralo se o sigurnosti i nasilju na internetu. U VIII. razredu učenici su pogledali: „Facebook for kids online safety“. Najčešće poučavamo naše učenike kako se zaštiti od cyber nasilja. Ovog puta anketom „Jesam li internetska zlica?“ željeli smo utvrditi ponašaju li se naši učenici odgovorno na internetu, koriste li govor mržnje, ogovaranja, neistine, dijele li neprimjerene sadržaje, tuđe fotografije, udružuju li se u grupe u kojima se vrijeđaju pojedinci. Utvrđeno je da takvih ponašanja ipak ima. Poučili smo učenike o neprihvatljivosti i štetnosti takvih poruka i vjerujemo da će se ubuduće odgovornije ponašati na internetu.
Medijatori VI. i VII. razreda i psihologinja razgovarali su o govoru mržnje na internetu. Učenici su rekli koje stranice najčešće posjećuju i što ih zabavlja. Najviše smijeha je bilo na Facebook stranicama „Dnevna doza…“. Izabrali su poslušati pjesmu MC SEKI-ija „Kriminalna politika“, a zadatak je bio uočiti govor mržnje. Medijatori su u pjesmi više prepoznavali humor i kritiku društva dok je psihologinja više skretala pažnju učenicima na prisutan govor mržnje i neistine o javnim osobama. Aktivnost je vezana uz integrirani dan, do kada, vjerujemo da će naši učenici biti kritičniji i bolje razlikovati humor od govora mržnje i neistina.