« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školska knjižnica je informacijsko, medijsko, komunikacijsko i kulturno središte škole. Sadržaj školske knjižnice čini organizirana zbirka knjižne i neknjižne građe koja se koristi za informacijske, obrazovne, stručne i kulturne potrebe korisnika. Program školske knjižnice sastavni je dio školskog kurikuluma te je uključen u nastavni proces škole.
Knjižnica OŠ „Klana“ sadrži 2955 jedinica knjižne građe i 172 jedinice AV građe te je fond školske knjižnice podijeljen na književnost za najmlađe, književnost za djecu, književnost za omladinu, stručnu literaturu, referentnu zbirku te AV građu. U školskoj se knjižnici potiče razvijanje čitalačke kulture.
Pristup građi je slobodan, a korisnici su svi učenici i djelatnici škole.
U okviru rada školske knjižnice provode se odgojno-obrazovne aktivnosti, organiziraju se susreti s književnicima te se održavaju izvannastavne aktivnosti: Mladi knjižničari, Građanski odgoj i obrazovanje i projekti: Čitanjem do zvijezda, Čitajmo zajedno, Digitalni učenički inkubator te Čitalačka radionica .
Odgojno-obrazovni rad s učenicima u školskoj knjižnici:
Stručna suradnica knjižničarka: Ksenija Sobotinčić Štropin, prof., mag. bibl.
Obilježavanje Dana europske baštine u školskoj knjižnici
Manifestacijom Dani europske baštine, koja se održava pod vodstvom Vijeća Europe i Europske komisije, slavi se kulturna baština svih europskih zemalja, regija, gradova i sredina. „Baština koja povezuje - kulturne rute i mreže!“ središnja je tema na europskoj razini u 2024. godini, kojom se želi naglasiti važnost zajedničkih vrijednosti, povijesti i kulturne baštine koja trajno povezuje i umrežava pojedince i zajednice europskih naroda.
:: opširnije ::
Revolucija digitalne pismenosti u školskoj knjižnici
Učenici 3. razreda sudjelovali su u školskoj knjižnici u provedbi IRIM-ovog inovativnog projekta Revolucija digitalne pismenosti. Učenici su uz upotrebu micro:bitova, koje je škola dobila putem IRIM-ove donacije, a uz vodstvo školske knjižničarke Ksenije Sobotinčić Štropin, svoje učiteljice Tee Jotić te učiteljice informatike Tine Dekleve sudjelovali u interpretaciji lektirnoga djela „Dnevnik Pauline P.“ i u kvizu znanja. Ciljevi su provođenja projekta Revolucija digitalne pismenosti u školskoj knjižnici uvođenje STEM aktivnosti u odgojno-obrazovne procese pomoću micro:bita te postojeće nastavne sadržaje obrađivati na digitalno kreativan način koji potiče kod učenika inovativnost, logičko razmišljanje i digitalnu pismenost. Školska je knjižnica uvođenjem micro:bit uređaja u sklopu projekta postala digitalni hub te učenici micro:bitove mogu posuditi i za rad kod kuće.
:: opširnije ::Obilježavanje Međunarodnog dana obitelji
Učenici 2. razreda u školskoj su knjižnici obilježili Međunarodni dan obitelji te su u sklopu organizirane radionice interpretirali priču “Vesela nedjelja”, autorice Sanje Pilić te su sudjelovali u kvizu za poticanje čitanja.
:: opširnije ::Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige u školskoj knjižnici i MMC-u
Učenici škole sudjelovali su u nacionalnoj manifestaciji Mjesec hrvatske knjige, obilježavanju koje je posvećeno knjizi te poticanju čitanja i afirmiranju hrvatske književnosti. Sudjelovali su na kreativnim literarno-medijskim radionicama u školskoj knjižnici te su u Multimedijalnom centru u Klani sudjelovali na književnoj radionici koju je za njih pripremila voditeljica MMC-a Ivana Marinčić.
:: opširnije ::Ususret Božiću u školskoj knjižnici
Učenici škole sudjelovali su ususret Božiću u školskoj knjižnici na literarnim radionicama, kvizovima znanja i književnim igrama, a u sklopu školskog Čitateljskog kluba nterpretirali su književna djela „Polje milosrđa“ autorice Ivane Brlić-Mažuranić i „Kako je snijeg pao“ autora Bruna Kumana.
:: opširnije ::
Obilježavanje Međunarodnog dana dječjih prava – Škole za Afriku
Svake godine učenici naše Škole sudjeluju u UNICEF-ovom programu Škole za Afriku te uče o drugim narodima, kulturama i načinu života i obrazovanja djece u drugim državama. Stoga su se i ove godine provele radionice u sklopu obilježavanja Međunarodnog dana dječjih prava na kojima su učenici sudjelovali u literarno-likovnom izražavanju na temu Konvencije o pravima djeteta. Učenici su nakon gledanja video materijala o životu i obrazovanju djece u Africi sudjelovali u kvizu znanja.
:: opširnije ::Obilježavanje Svjetskog dana animiranoga filma u školskoj knjižnici
Učenici razredne nastave u školskoj su knjižnici 27. listopada 2023. obilježili Svjetski dan animiranoga filma u spomen Emilu Reynaudu koji je 28. listopada 1892. godine u Parizu organizirao prvu projekciju animiranog filma na celuloidnoj vrpci „Pauvre Pierrot“ (Siroti Pier), poveznica na animirani film:
https://www.youtube.com/watch?v=426mqlB-kAY&t=191s&ab_channel=NickelOdeonsChannel
Film je nastao kombiniranjem staklenih ploča, koje su bile oslikane ručno, a potom ubacivane u projektor s cilindrom. Slike su se pokretale pomoću cilindra, a film je trajao 15 minuta. Prvi put je prikazan u pariškom muzeju Musée Grévin.
Učenici su u školskoj knjižnici gledali dokumentarni film Dušana Vukotića „1001 crtež“ o Zagrebačkoj školi crtanoga filma te o klasičnoj animaciji bez uporabe računala. Učenici su interpretirali prikazane animirane filmove te su se upoznali s nastankom animiranih filmova 60-tih godina 20. stoljeća.
:: opširnije ::Obilježavanje Dana europske baštine
Za učenike škole održale su se raznovrsne aktivnosti u sklopu obilježavanja Dana europske baštine. Sudjelujući u aktivnostima učenici 5. razreda učili su o europskoj baštini, stalnoj potrebi za njezinom zaštitom te o promicanju uključivosti. Učenici su čitali o hrvatskoj baštini, usmeno se izražavali na temu te su slušali glazbu koja je uvrštena na UNESCO-ov popis nematerijalne hrvatske kulturne baštine.
:: opširnije ::