SAMOVREDNOVANJE ŠKOLE 04.06.20.  pedagog
 

Poštovani i dragi roditelji, skrbnici, odgajatelji,

 

iako se nalazimo u vrlo uzbudljivoj nastavnoj godini, prepunoj iznenađenja i dalje razmišljamo kako možemo napredovati i biti bolji. Odlučili smo se provesti samovrednovanje škole, a za to nam je potrebna Vaša pomoć. Pripremili smo kratku anketu koja će nam pomoći prikupiti Vaša razmišljanja. Dakle, ova anketa se ne odnosi samo na online nastavu nego općenito na našu školu i sve oblike nastave u njoj. Molimo Vas za nekoliko minuta Vašeg vremena i iskrenost kako biste nam pomogli otkriti naše jake, ali i slabe strane. Svrha toga je da osmislimo plan za daljnji napredak i razvoj naše škole, a sve u svrhu dobrobiti učenika.

Anketa je anonimna i možete joj pristupiti na ovoj poveznici

 

Hvala unaprijed na suradnji i ispunjavanju ankete! Smile

 

 

Nakon što ste vrijedno ispunili anketu, niže u tekstu možete vidjeti prikaz rezultata. Anketu su također ispunjavali i učitelji/ce naše škole te je napravljena usporedba Vaših i njihovih odgovora.

 

 

U istraživanju je sudjelovalo 206 roditelja (87,3%) i 30 učitelja (12,7%).

            Prema spolu, 4 učitelja (13,3%) su muškarci, a 26 (86,7%) žene. Njih 19 predaje u predmetnoj nastavi (63,3%), dok ih 11 predaje u razrednoj nastavi (36,7%). Prema duljini staža, 10 učitelja (33,3%) radi od 0 do 10 godina, 11 učitelja (36,7%) od 11 do 20 godina te 9 učitelja (30%) od 21 do 35 godina. Najveći broj učitelja, njih 25 (83,3%) ima visoku stručnu spremu, njih 4 (13,3%) ima višu stručnu spremu, dok 1 učitelj (3,3%) ima završen poslijediplomski studij. Točno polovica učitelja – njih 15 (50%) – su razrednici, dok ostalih 15 (50%) nisu razrednici. Većina učitelja, njih 22 (73,3%) provodi određene izvannastavne aktivnosti, dok njih 8 (26,7%) to ne čini. Dodatno se stručno usavršavalo, ili to još uvijek čini, 26 (86,7%) učitelja, dok ostala 4 (13,3%) učitelja to ne čine. Svih 30 učitelja (100%) navodi kako se škola nalazi u manjem mjestu.

            Kod roditelja je 30 sudionika (14,6%) bilo muško, a 176 (85,4%) žensko. Prema obrazovanju, najveći broj roditelja je srednje stručne spreme – njih 146 (70,9%). Visoku stručnu spremu ima 29 (14,1%) roditelja, a višu 24 (11,7%). Nisku stručnu spremu ima 7 (3,4%) roditelja. Velika većina roditelja, njih 202 (98,1%) navodi kako se škola nalazi u manjem mjestu, dok njih 4 (1,9%) navodi kako se škola nalazi u gradu. Prema dobi, najveći je broj roditelja u rasponu od 36 do 45 godina – njih 131 (63,6%). U dobi od 25 do 35 godina je 37 (18%) roditelja, u dobi od 46 do 55 godina njih 36 (17,5%), dok se u rasponima manje od 25 godina te 56 i više godina nalazi po 1 (0,5%) roditelj. Prema razredu kojeg pohađa njihovo dijete, 3 roditelja (2,7%) ima dijete koje pohađa 1. razred, 23 (20,4%) 2. razred, 14 (12,4%) 3. razred, 19 (16,8%) 4. razred, 14 (12,4%) 5. razred, 24 (21,2%) 6. razred, 9 (85%) 7. razred te 7 (6,2%) 8 .razred. Najveći broj roditelja, njih 50 (44,2%) procjenjuje školski uspjeh svojeg djeteta kao odličan (44,2%), 43 (38,1%) ga procjenjuje prosječnim, dok ga 20 (17,7%) procjenjuje iznadprosječnim. Prema broju djece koja trenutno pohađaju školu, najveći broj roditelja, njih 52 (46%) ima dvoje djece, 48 roditelja (42,5%) ima jedno dijete, 10 roditelja (8,8%) ima troje djece, a 3 roditelja (2,7%) imaju četvero i više djece koja trenutno pohađaju školu.

 

Razvijenost stavova

 

Kako bi se ispitala razvijenost pojedinih stavova učitelja i roditelja, izračunati su njihovi prosječni rezultati. Ti se rezultati nalaze u Tablici 1.

Tablica 1. Aritmetičke sredine procjene kvalitete škole, roditeljskih aktivnosti s djecom, roditeljskih obveza, suradnje roditelja i škole i tradicionalnog nasuprot suradničkom odnosu kod roditelja i učitelja.

 

Varijabla

Roditelji

Učitelji

Procjena kvalitete škole

3,28

3,34

Roditeljske aktivnosti s djecom

2,83

2,22

Roditeljske obveze

3,66

3,59

Suradnja roditelja i škole

2,99

2,85

Tradicionalni nasuprot suradničkom odnosu

-0,28

-0,43

 

            Iz rezultata je vidljivo kako i roditelji i učitelji procjenjuju školu visoko kvalitetnom te joj daju visoku ocjenu od ~3,3/4. I roditelji i učitelji postižu visoke rezultate na stavovima o tome koliko su pojedine aktivnosti vezane uz školovanje roditeljska obveza, ~3,6/4. Nešto su skromniji u procjenama čestine provedbe nekih aktivnosti od strane roditelja vezanih uz školovanje djeteta (2,22/4, odnosno, 2,83/4) te su također nešto skromniji i u procjeni suradnje roditelja i škole (~2,9/4). I roditelji i učitelji imaju umjerene stavove u kontekstu tradicionalnog nasuprot suradničkom odnosu.

 

Najbolja i najlošija područja

Kako bi se ispitalo koja su najbolja, a koja najlošija područja prema shvaćanju roditelja i učitelja, iz svakog od upitnika korištenih u ovom istraživanju izdvojena su po tri pitanja s najvišim i tri pitanja s najnižim rezultatom kod roditelja i učitelja. Prikaz tih pitanja nalazi se u Tablici 2.

 

 

 

Najviši rezultati

 

Najniži rezultati

Roditelji

Procjena kvalitete škole

Osoblje se odnosi s poštovanjem

Slaganje učitelja i roditelja

Učitelji se brinu o djetetu

 

Načini za utjecaj na školu

Načini za utjecaj na obrazovanje djeteta

Ovo je jako dobra škola

Suradnja roditelja i škole

Informacije o vještinama za prirodu, biologiju, povijest…

Informacije o napretku djeteta

Pozivi na roditeljske sastanke

 

Pozivi na volontiranje

Održavanje individualnih razgovora

Pozivi na humanitarne akcije

Roditeljske obveze

Znati ako dijete ima problema

Učiti dijete da cijeni školski rad

Pratiti napredak djeteta

 

Provjeravati i ispitivati dijete predmete

Pokazati djetetu rječnike i enciklopedije

Brinuti da dijete uči

Roditeljske aktivnosti s djetetom

Pitanje djeteta o napretku o školi

Diskusija s djetetom o radu u školi

Pitanje djeteta što uče iz matematike

 

Razgovor s djetetovim učiteljem

Posjet školi

Odlazak na organizirane aktivnosti

Tradicionalni nasuprot suradničkom odnosu

Odgojiti dijete da bude dobar čovjek

Učiniti sve da dijete napravi domaću zadaću

Znati što je najbolje za dijete

 

Učiniti sve da je dijete sigurno u školi

Učiniti sve da nastava bude dobra

Učiniti sve da postoji dobar izvannastavni program

Učitelji

Procjena kvalitete škole

Osoblje se odnosi s poštovanjem

Škola je sigurno mjesto

Roditelji mogu dobiti pomoć nevezano uz učenje

 

Dijete postiže najviše što može

Načini za utjecaj na školu

Učenicima ide dobro

Suradnja roditelja i škole

Pozivi na priredbe i događanja

Informacije o napretku djeteta

Informacije o stupnju razvoja djeteta

 

Pozivi na volontiranje

Pozivi na humanitarne akcije

Održavanje individualnih razgovora

Roditeljske obveze

Učiti dijete da cijeni školski rad

Pratiti napredak djeteta

Kontaktirati učitelja ako dijete ima problema

 

Provjeravati i ispitivati dijete predmete

Pokazati djetetu rječnike i enciklopedije

Pomoći djetetu da razumije zadaću

Roditeljske aktivnosti s djetetom

Provjera domaće zadaće

Pitanje djeteta o napretku o školi

Diskusija s djetetom o radu u školi

 

Izvođenje pokusa i istraživanja s djetetom

Posjet školi

Traženje da dijete pročita što je napisalo

Tradicionalni nasuprot suradničkom odnosu

Učiniti sve da dijete napravi domaću zadaću

Odgojiti dijete da bude dobar čovjek

Znati što je najbolje za dijete

 

Učiniti sve da postoji dobar izvannastavni program

Učiniti sve da nastava bude dobra

Učiniti sve da je dijete sigurno u školi

 

Izvješće sastavili članovi Tima za kvalitetu:

 

Mirela Bedeniković Lež

Sanja Šušnjara Raić

Petra Miklenić

Davorka Gorek 

Ostali članci u rubrici: Akcije [+]