Poštovani i dragi roditelji, skrbnici, odgajatelji,
iako se nalazimo u vrlo uzbudljivoj nastavnoj godini, prepunoj iznenađenja i dalje razmišljamo kako možemo napredovati i biti bolji. Odlučili smo se provesti samovrednovanje škole, a za to nam je potrebna Vaša pomoć. Pripremili smo kratku anketu koja će nam pomoći prikupiti Vaša razmišljanja. Dakle, ova anketa se ne odnosi samo na online nastavu nego općenito na našu školu i sve oblike nastave u njoj. Molimo Vas za nekoliko minuta Vašeg vremena i iskrenost kako biste nam pomogli otkriti naše jake, ali i slabe strane. Svrha toga je da osmislimo plan za daljnji napredak i razvoj naše škole, a sve u svrhu dobrobiti učenika.
Anketa je anonimna i možete joj pristupiti na ovoj poveznici.
Hvala unaprijed na suradnji i ispunjavanju ankete!
Nakon što ste vrijedno ispunili anketu, niže u tekstu možete vidjeti prikaz rezultata. Anketu su također ispunjavali i učitelji/ce naše škole te je napravljena usporedba Vaših i njihovih odgovora.
U istraživanju je sudjelovalo 206 roditelja (87,3%) i 30 učitelja (12,7%).
Prema spolu, 4 učitelja (13,3%) su muškarci, a 26 (86,7%) žene. Njih 19 predaje u predmetnoj nastavi (63,3%), dok ih 11 predaje u razrednoj nastavi (36,7%). Prema duljini staža, 10 učitelja (33,3%) radi od 0 do 10 godina, 11 učitelja (36,7%) od 11 do 20 godina te 9 učitelja (30%) od 21 do 35 godina. Najveći broj učitelja, njih 25 (83,3%) ima visoku stručnu spremu, njih 4 (13,3%) ima višu stručnu spremu, dok 1 učitelj (3,3%) ima završen poslijediplomski studij. Točno polovica učitelja – njih 15 (50%) – su razrednici, dok ostalih 15 (50%) nisu razrednici. Većina učitelja, njih 22 (73,3%) provodi određene izvannastavne aktivnosti, dok njih 8 (26,7%) to ne čini. Dodatno se stručno usavršavalo, ili to još uvijek čini, 26 (86,7%) učitelja, dok ostala 4 (13,3%) učitelja to ne čine. Svih 30 učitelja (100%) navodi kako se škola nalazi u manjem mjestu.
Kod roditelja je 30 sudionika (14,6%) bilo muško, a 176 (85,4%) žensko. Prema obrazovanju, najveći broj roditelja je srednje stručne spreme – njih 146 (70,9%). Visoku stručnu spremu ima 29 (14,1%) roditelja, a višu 24 (11,7%). Nisku stručnu spremu ima 7 (3,4%) roditelja. Velika većina roditelja, njih 202 (98,1%) navodi kako se škola nalazi u manjem mjestu, dok njih 4 (1,9%) navodi kako se škola nalazi u gradu. Prema dobi, najveći je broj roditelja u rasponu od 36 do 45 godina – njih 131 (63,6%). U dobi od 25 do 35 godina je 37 (18%) roditelja, u dobi od 46 do 55 godina njih 36 (17,5%), dok se u rasponima manje od 25 godina te 56 i više godina nalazi po 1 (0,5%) roditelj. Prema razredu kojeg pohađa njihovo dijete, 3 roditelja (2,7%) ima dijete koje pohađa 1. razred, 23 (20,4%) 2. razred, 14 (12,4%) 3. razred, 19 (16,8%) 4. razred, 14 (12,4%) 5. razred, 24 (21,2%) 6. razred, 9 (85%) 7. razred te 7 (6,2%) 8 .razred. Najveći broj roditelja, njih 50 (44,2%) procjenjuje školski uspjeh svojeg djeteta kao odličan (44,2%), 43 (38,1%) ga procjenjuje prosječnim, dok ga 20 (17,7%) procjenjuje iznadprosječnim. Prema broju djece koja trenutno pohađaju školu, najveći broj roditelja, njih 52 (46%) ima dvoje djece, 48 roditelja (42,5%) ima jedno dijete, 10 roditelja (8,8%) ima troje djece, a 3 roditelja (2,7%) imaju četvero i više djece koja trenutno pohađaju školu.
Razvijenost stavova
Kako bi se ispitala razvijenost pojedinih stavova učitelja i roditelja, izračunati su njihovi prosječni rezultati. Ti se rezultati nalaze u Tablici 1.
Tablica 1. Aritmetičke sredine procjene kvalitete škole, roditeljskih aktivnosti s djecom, roditeljskih obveza, suradnje roditelja i škole i tradicionalnog nasuprot suradničkom odnosu kod roditelja i učitelja.
Varijabla |
Roditelji |
Učitelji |
Procjena kvalitete škole |
3,28 |
3,34 |
Roditeljske aktivnosti s djecom |
2,83 |
2,22 |
Roditeljske obveze |
3,66 |
3,59 |
Suradnja roditelja i škole |
2,99 |
2,85 |
Tradicionalni nasuprot suradničkom odnosu |
-0,28 |
-0,43 |
Iz rezultata je vidljivo kako i roditelji i učitelji procjenjuju školu visoko kvalitetnom te joj daju visoku ocjenu od ~3,3/4. I roditelji i učitelji postižu visoke rezultate na stavovima o tome koliko su pojedine aktivnosti vezane uz školovanje roditeljska obveza, ~3,6/4. Nešto su skromniji u procjenama čestine provedbe nekih aktivnosti od strane roditelja vezanih uz školovanje djeteta (2,22/4, odnosno, 2,83/4) te su također nešto skromniji i u procjeni suradnje roditelja i škole (~2,9/4). I roditelji i učitelji imaju umjerene stavove u kontekstu tradicionalnog nasuprot suradničkom odnosu.
Najbolja i najlošija područja
Kako bi se ispitalo koja su najbolja, a koja najlošija područja prema shvaćanju roditelja i učitelja, iz svakog od upitnika korištenih u ovom istraživanju izdvojena su po tri pitanja s najvišim i tri pitanja s najnižim rezultatom kod roditelja i učitelja. Prikaz tih pitanja nalazi se u Tablici 2.
|
|
Najviši rezultati |
|
Najniži rezultati |
||||
Roditelji |
Procjena kvalitete škole |
Osoblje se odnosi s poštovanjem |
Slaganje učitelja i roditelja |
Učitelji se brinu o djetetu |
|
Načini za utjecaj na školu |
Načini za utjecaj na obrazovanje djeteta |
Ovo je jako dobra škola |
Suradnja roditelja i škole |
Informacije o vještinama za prirodu, biologiju, povijest… |
Informacije o napretku djeteta |
Pozivi na roditeljske sastanke |
|
Pozivi na volontiranje |
Održavanje individualnih razgovora |
Pozivi na humanitarne akcije |
|
Roditeljske obveze |
Znati ako dijete ima problema |
Učiti dijete da cijeni školski rad |
Pratiti napredak djeteta |
|
Provjeravati i ispitivati dijete predmete |
Pokazati djetetu rječnike i enciklopedije |
Brinuti da dijete uči |
|
Roditeljske aktivnosti s djetetom |
Pitanje djeteta o napretku o školi |
Diskusija s djetetom o radu u školi |
Pitanje djeteta što uče iz matematike |
|
Razgovor s djetetovim učiteljem |
Posjet školi |
Odlazak na organizirane aktivnosti |
|
Tradicionalni nasuprot suradničkom odnosu |
Odgojiti dijete da bude dobar čovjek |
Učiniti sve da dijete napravi domaću zadaću |
Znati što je najbolje za dijete |
|
Učiniti sve da je dijete sigurno u školi |
Učiniti sve da nastava bude dobra |
Učiniti sve da postoji dobar izvannastavni program |
|
Učitelji |
Procjena kvalitete škole |
Osoblje se odnosi s poštovanjem |
Škola je sigurno mjesto |
Roditelji mogu dobiti pomoć nevezano uz učenje |
|
Dijete postiže najviše što može |
Načini za utjecaj na školu |
Učenicima ide dobro |
Suradnja roditelja i škole |
Pozivi na priredbe i događanja |
Informacije o napretku djeteta |
Informacije o stupnju razvoja djeteta |
|
Pozivi na volontiranje |
Pozivi na humanitarne akcije |
Održavanje individualnih razgovora |
|
Roditeljske obveze |
Učiti dijete da cijeni školski rad |
Pratiti napredak djeteta |
Kontaktirati učitelja ako dijete ima problema |
|
Provjeravati i ispitivati dijete predmete |
Pokazati djetetu rječnike i enciklopedije |
Pomoći djetetu da razumije zadaću |
|
Roditeljske aktivnosti s djetetom |
Provjera domaće zadaće |
Pitanje djeteta o napretku o školi |
Diskusija s djetetom o radu u školi |
|
Izvođenje pokusa i istraživanja s djetetom |
Posjet školi |
Traženje da dijete pročita što je napisalo |
|
Tradicionalni nasuprot suradničkom odnosu |
Učiniti sve da dijete napravi domaću zadaću |
Odgojiti dijete da bude dobar čovjek |
Znati što je najbolje za dijete |
|
Učiniti sve da postoji dobar izvannastavni program |
Učiniti sve da nastava bude dobra |
Učiniti sve da je dijete sigurno u školi |
Izvješće sastavili članovi Tima za kvalitetu:
Mirela Bedeniković Lež
Sanja Šušnjara Raić
Petra Miklenić
Davorka Gorek