Učenici petih razreda se na početku školske godine susreću s brojnim promjenama. Potrebno se naviknuti na kabinetsku nastavu, usvojiti raspored sati, zapamtiti imena brojnih predmetnih učitelja itd. Osim svega navedenog, tu su predmeti koji u razrednoj nastavi nisu bili dio satnice, a jedan od njih je povijest.
Na nastavi povijesti prvih nekoliko sati posvećujemo upoznavanju s predmetom. Učenici tako mogu objasniti što je povijest i zašto je učimo, kako se snalazimo u vremenu i prostoru u povijesti, te na koncu tko su povjesničari i na koji način oni istražuju prošlost. Jedna od omiljenih aktivnosti svake školske godine je kada učenici od kuće trebaju donijeti neki ostatak prošlosti. Taj zadatak mnoge potakne na razgovor u obitelji te izvlačenje dobro spremljenih, često vrlo satrih i zanimljivih, obiteljskih uspomena. Doneseni predmeti se na nastavi analiziraju i raspoređuju prema skupinama, s ishodom usvajanja vrsta povijesnih izvora (materijalni, pisani, slikovni, zvukovni i usmena predaja). Nakon ovakve aktivnosti učenici uglavnom bez problema navode vrste povijesnih izvora, te primjere za svaku od njih.
Nikolina Golub, učiteljica povijesti