Karakteristike šestogodišnjaka i sedmogodišnjaka | pedagog |
KARAKTERISTIKE ŠESTGODIŠNJAKA I SEDMOGODIŠNJAKA
Svako dijete je specifično, razvoj svakog djeteta je različit (npr. razlike u razvoju dječaka i djevojčica ili razlike među djecom koje potječu iz različitih socio-kulturnih sredina). Ipak, postoji mnogo zajedničkih karakterističnih osobina koje se u literaturi navode kao norme za pojedinu dob. Poznavanje normi nam omogućava da znamo koja postignuća možemo, a koja ne možemo očekivati od djeteta određene dobi pa primjereno tome možemo izabrati aktivnosti koje ćemo mu ponuditi.
Tjelesni razvoj
- prosječna visina je oko 120 cm za dječake i oko 117 cm za djevojčice, a težina oko 20 kg za dječake, dok je za djevojčice nešto manja
- svi osjetilni organi su potpuno razvijeni
- uspostavljena je kontrola fizioloških potreba
- dobro je razvijeno mišićno tkivo
- u tijeku je izmjena mliječnih zuba
Gruba motorika
- vozi bicikl, kliže, kotura, pliva
- održava ravnotežu, hoda ravno po crti
- preskače uže, skače s visine od oko 40 cm, stoji na jednoj nozi, jednom rukom hvata loptu, samostalno se oblači
Fina motorika
- palcem može dotaknuti svaki prst
- reže škaricama jednostavnije oblike
- koristi se jedaćim priborom, veže vezice na cipelama
- precrtava jednostavnije oblike, ravne i zakrivljene linije, boji unutar zadanih prostora
- precrtava brojke i slova iako ih ne poznaje
- povlači ravne i zakrivljene crte, povlači poteze olovkom između zadanih točaka
- olovku drži lagano, pravilno i bez grča te kontrolira pritisak olovke na papir
Intelektualne sposobnosti
- početak razvoja logičkih operacija
- uočava sličnosti i razlike
- promatra s određenim ciljem
- povezuje dijelove u cjelinu
- razlikuje pojmove vremena
- zaključuje o jednostavnim uzročno posljedičnim vezama
- razlikuje parametre različitih veličina nekog predmeta
- zna koji dijelovi nedostaju kompletnom liku čovjeka
- u stanju je izvršiti trostruki nalog
- ima pojam količine, u stanju je shvatiti proces zbrajanja i oduzimanja, zbraja i oduzima u skupu broja 5
- u stanju je grupirati predmete po boji, obliku, veličini i sl.
- može sastaviti jednostavniju cjelinu od dijelova
- uočava razlike i prepoznaje sličnosti
- prepoznaje glas kojim započinje riječ
- tiskanim slovima zna napisati ime i prezime
- u stanju je ponoviti niz od pet brojeva
- mehanički broji do 10 i više
- zna što dolazi ispred (ispred broja 5)
- može precrtati jednostavnije likove
- točno imenuje boje i tonove
- pamti pojmove koji ga zanimaju
- trajanje pažnje je oko 15 – 20 minuta
- koncentracija na aktivnost koja ga zanima može potrajati i do 60 minuta
Govorne sposobnosti
- govor je korektan i jasan
- pita za značenje apstraktnih riječi
- može opisati događaj iz prošlog iskustva
- u govoru ispravno upotrebljava buduće i prošlo vrijeme
- artikulira sve glasove (moguće nepravilnosti u izgovoru R, LJ, NJ)
- u stanju je napisati i pročitati vlastito ime
- može prepričati kratku priču nakon što je čuje
- upotrebljava 2500-3000 riječi
- primjećuje rimu u pjesmama
- raspoznaje glasove od kojih se sastoji kraća riječ
- može pamtiti pjesmice ili dijelove nekog teksta koji ga zanima
Emocionalni i socijalni razvoj
- primjetan začetak samodiscipline i samokontrole
- emocije su još uvijek burne
- prisutni realistični strahovi
- prepoznaje vlastite osjećaje ljubavi i sreće, ljutnje i razočaranja
- može surađivati s drugima u nekoj zajedničkoj aktivnosti
- ponaša se zaštitnički prema mlađima
- suosjeća s drugima
- bira omiljenog prijatelja
- poštuje pravila igre
- samostalan u brizi o sebi (obuva cipele, koristi pribor za jelo, može otići u susjedstvo, održava higijenu)
- razlikuje poželjno od nepoželjnog ponašanja
- teže uspijeva odgoditi potrebe, ali ih odgađa nakon uvjeravanja
- uživa u osjećaju pripadnosti
- usvojilo je osnovne norme ponašanja
RASPORED ŠKOLSKOG ZVONA
SAT |
Početak |
Završetak |
1. | 8:00 | 8:45 |
2. | 8:45 | 9:30 |
3. | 9:45 | 10:30 |
4. | 10:45 | 11:30 |
5. | 11:35 | 12:20 |
6. | 12:25 | 13:10 |
7. | 13:10 | 13:55 |
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |