Nastajanje šumskog vrta – misli globalno, djeluj lokalno…
U školi njegujemo vrijednosti poput multikulturalnosti i tolerancije, a naše učenike od prvog razreda učimo održivom razvoju i čuvanju okoliša. Ponosni smo vlasnici nagrade Hrvatske televizije „Najljepši školski vrtovi“ 2019., kada smo proglašeni među tri najljepša školska vrta.
Tijekom prošle školske godine prijavili smo se na natječaj „LORA-laboratorij održivog razvoja“. To je projekt kojim se udruga Bioteka sa svojim partnerima priključila UN-ovoj inicijativi. Njime se planiraju osmisliti i izraditi obrazovni programi za održivi razvoj koji će se provoditi u 21 osnovnoj školi na području cijele Republike Hrvatske te u tri partnerske udruge.
Projektom je planirano da učenici u svojim školama sudjeluju u istraživačkom i praktičnom samostalnom projektu za održivi razvoj pod vodstvom svojih profesora i projektnih mentora. Naša škola predstavlja Osječko- baranjsku županiju.
Projekt smo nazvali „Velika djela malih ljudi“. U projektnom timu se nalaze nastavnici naše škole: Vedran Hozjan, Monika Samardžić, Dunja Kufner, Dajana Dumančić i Maja Lesjak. U projektu sudjeluju brojni vanjski suradnici i volonteri, 40 učenika i roditelji.
Glavna ideja projekta je nastajanje šumskog vrta u kojemu bismo objedinili sve elemente permakulture: vrt, grmlje, drveće, travu, cvijeće i kukce kao dio zdravog, korisno i svrsishodno uređenog školskog okoliša.
Za šumski vrt smo se odlučili zbog idealnih prirodnih uvjeta koji uključuju veliku šumsku površinu, kvalitetno tlo i klimu. Šumski vrt je vrt u kojemu biljke koriste jedna drugoj kao u prirodnoj šumi. Na primjer, biljka koja voli sjenu raste ispod voćke gdje uspijeva u hladnijem tlu. Penjač koristi stablo drveta za potporu. Biljke koje pokrivaju zemlju sprečavaju gubitak vlage iz tla zaustavljaju zadržavanje korova. Biljke za fiksiranje dušika povećavaju plodnost uzimajući dušik iz zraka čineći ga dostupnim u tlu drugim biljkama.
Naš šumski vrt nalazi se u dijelu parka koji ima rjeđu gustoću krošnji i travnato tlo u kojemu smo predvidjeli postaviti povišene gredice za povrće, grmlje, drveće i cvjetnu gredicu za privlačenje kukaca oprašivača.
Kroz vrt će voditi utabane stazice posipane korom i drvenim oblutcima, a uz rubove parka, uz kanal i uz stabla ćemo posaditi biljke šumarice poput ciklame, čemerike, ukrasne koprive, jaglaca, pustikare, visibabe, vlasulje i paprati. U parku će se zasaditi crveni i bijeli dud, jabuka, kruška, lijeska, šljiva, orah, višnja, trešnja, ribiz, kupina, malina, drijen i jarebika. U cvjetnoj gredici će se nalaziti suncokret, uresnica, cinija, kadifica,neven, boreč i dragoljub.
Podloga povišenih gredica je sječika i piljevina, zatim mreža te mješavina zemlje i komposta. Ujesen smo zasadili salatu, luk i jagode, a u proljeće ćemo posaditi rajčicu i papriku te posijati špinat, krastavce, bob i grašak.
U nastajanju povišenih gredica i šumskog parka su nam pomogli naši partneri: Kneževi Parkovi d.o.o., komunalna tvrtka Općine Kneževi Vinogradi, OPG Sklepić i OPG Dropulić Domagoj. Sadnice grmlja i drveća su nam donirali i roditelji naših učenika.
…………………….
Dunja KUFNER, učiteljica savjetnica, OŠ Kneževi Vinogradi
IZVOR: https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/ucitelji-stvaraju/nastajanje-sumskog-vrta-misli-globalno-djeluj-lokalno/
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |