RADIONICA „VEPAR“
Ovih smo dana bili svjedoci koliko razorna može biti snaga prirode. Olujni vjetar i velike količine oborina u kratkom vremenskom razdoblju uzrokovale su poplave, uništavanje imovine, a nažalost i ljudske žrtve. Ovakve ekstremne vremenske prilike vezane su uz klimatske promjene, a znanstvenici procjenjuju da će u budućnosti biti sve češće i destruktivnije.
Poplave i plavljenja prirodni su procesi, prirodna stanja rijeka u proljeće i jesen (sada, nažalost, i ljeti), jer sve rijeke (posebno nizinske) prirodno plave prostrano područje kroz koje teku. Međutim, uslijed razvoja poljoprivrede, urbanizacije, prometa i vodnoga gospodarstva, poplavne nizine mnogih rijeka danas su u potpunosti nestale ili su vrlo smanjene, što nažalost doprinosi nastanku šteta od poplava.
Poplave se teško mogu u potpunosti izbjeći, međutim možemo se (i trebamo) prilagođavati novonastalim hidrološkim prilikama i klimatskim uvjetima. Priroda nam u tome može biti i saveznik! Prirodna retencijska područja poput Lonjskog polja ili Kopačkog rita omogućuju da priroda za čovjeka odradi važan dio posla u borbi protiv poplava, kroz prihvaćanje i zadržavanje velike količine poplavnih voda. Stoga je takva poplavna područja uz rijeke, gdje god je to moguće, nužno zadržati i očuvati u neizgrađenom obliku, dok se vodozaštitnim građevinama istovremeno moraju štititi područja na kojima je direktno ugrožena imovina čovjeka.
Stoga smo u našoj školi s radošću sudjelovali u radionici i ugostili predavače iz Hrvatskih voda.
Učenici četvrtih razreda sudjelovali su u zajedničkoj provedbi aktivnosti u okviru „Projekta unapređenja negrađevinskih mjera upravljanja rizicima od poplava u Republici Hrvatskoj“- VEPAR.
Projekt ima za cilj unaprijediti upravljanje rizicima i postići smanjenje rizika od poplava na području, uz druge pozitivne rezultate vezane za unapređenje u praćenju, analizama iznalaženju optimalnih rješenja za integralno i održivo upravljanje vodama i vodnim okolišem.
Jedna od aktivnosti u okviru projekta VEPAR je edukacija i informiranje javnosti koje će se provoditi kroz edukativne radionice za djecu i građanstvo na području 34 sliva (34 jedinice lokalne samouprave).
Naši učenici su sudjelovali u radionici „ Da nas rijeke ne POPLAVE, smanjimo rizik od POPLAVE“. Moderator radionice bio je Igor Šišara. Radionicu je vodila Marija Vizer iz Hrvatskih voda.
Radionica se sastojala od: pozdravnog govora i predstavljanja teme i cilja radionice, predstavljanja edukativne slikovnice „Da nas rijeke ne POPLAVE, smanjimo rizik od POPLAVE“ autorice i predavačice Marije Vizer, prikaza pokazne vježbe na maketi te igranja društvene igre.
Na završetku igranja igre, proglašena je pobjednička ekipa. Potom su učenicima i učiteljicama Dunji Kufner i Olji Đurkas uručeni prigodni darovi. Uručene su slikovnice, društvena igra i ostali materijali kako bi učiteljice s učenicima mogle i poslije igrati igru te s učenicima provoditi aktivnosti vezane uz zaštitu od poplave.
Učenici su se najviše razveselili lutkici Hrvoju. Kornjača Hrvoje je glavni lik edukativnih slikovnica.
„Život uz rijeku - Poplave“, „Voda izvor života - Zaštita voda“ te „Voda i čovjek - Korištenje voda“ tri su edukativne slikovnice o kornjači Hrvoju osmišljene i izdane u razdoblju od 2013. do 2016. godine. Slikovnice educiraju djecu o vodama i njihovom očuvanju, a glavni lik Hrvoje predstavlja strogo zaštićenu životinjsku vrstu, riječnu kornjaču.
Tri slikovnice za koje je tekst napisala Marija Vizner zajedno su izdane u 11 000 primjeraka, a više od 130 prezentacija slikovnica i predstava o Hrvoju u posljednje su dvije godine educirale gotovo 9 000 djece.
Na kraju radionice smo zaključili kako su ovakve edukacije nužne , jer je stanovništvo u područjima pojačanog rizika od poplava direktno izloženo posljedicama i štetama od poplava.
Stoga je važno provoditi preventivne mjere samozaštite kako bi se posljedice mogućih poplava svele na minimum.
Napisala: Dunja Kufner, učiteljica, izvrsna savjetnica
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |