Aktivnosti
1. Uvodno predavanje
o Učenici su slušali predavanje o važnosti livada, njihovoj bioraznolikosti i ulozi u ekosustavu.
o Predavanje je držala učiteljica Dunja Kufner.
2. Terensko istraživanje
o Učenici su u pratnji učiteljica obišli lokalnu livadu.
o Podijeljeni u grupe, učenici su promatrali, bilježili i fotografirali različite biljne i životinjske vrste.
3. Prepoznavanje biljaka
o Učenici su uz pomoć učiteljica i priručnika za prepoznavanje biljaka identificirali različite vrste koje rastu na livadi.
o Naučili su osnovne karakteristike biljaka poput oblika lista, boje cvijeta i tipa stabljike.
4. Promatranje životinja
o Promatrane su različite životinjske vrste koje nastanjuju livadu, uključujući insekte, ptice i male sisavce.
o Učenici su bilježili svoja opažanja te su koristili lupine i dvoglede za bolju vidljivost.
5. Usporedba s livadom u Orahovici
o Učenici su uz pomoć Olje Đurkas i Kristine Čičak istraživali biljne i životinjske vrste karakteristične za livade u Orahovici.
o Usporedili su podatke o bioraznolikosti između lokalne livade i livada u Orahovici, te analizirali razlike i sličnosti te su došli do zaključka da je bioraznolikost potpuno jednaka s obzirom na podjednake klimatske i reljefne uvjete.
6. Izrada herbarija
o Učenici su prikupljali biljne uzorke i izrađivali herbarij kao trajni zapis o biljkama koje su prepoznali.
7. Završna prezentacija
o Organizirana je završna prezentacija na kojoj su učenici predstavili svoja opažanja i rezultate usporedbe livada.
o Prezentacija je uključivala slike, herbarije i podatke o prepoznatim biljnim i životinjskim vrstama.
Zaključak
Projekt je uspješno proveden, a učenici su stekli vrijedna znanja i praktična iskustva. Usporedba lokalne livade s livadama u Orahovici omogućila je učenicima da bolje razumiju sličnost u bioraznolikosti različitih područja. Učenici su razvili svijest o važnosti očuvanja prirodnih staništa i bioraznolikosti, te su motivirani za daljnje istraživanje i očuvanje prirode.
Napisala Kristina Čičak, uč. savjetnica