« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Učenici 2.a i 7.c razreda s učiteljicama Nađom Bekavac - Basić, Mirelom Kovačević i Marijom Buzov sudjelovali su 4. svibnja 2011.g. u Projektnom danu s temom: Kolijevkom hrvatske državnosti - Prošlost našega mjesta (kulturno - povijesni spomenici).
Upoznali smo se s prošlošću našega...
mjesta i prikupili zanimljive fotografije iz knjiga i s Interneta. Posjetili smo mjesni muzej u Podvorju te obišli znamenitosti staroga dijela Kaštel Sućurca. Na Gojači smo se počastili pizzom i toplim sendvičima te takvo vedro druženje priveli kraju.
U prilogu pogledajte zanimljivu prezentaciju o povijesti našega mjesta.
Dana 4. svibnja 2011. učenici šestih, sedmih i osmih razreda s nastavnicama Jadrankom Mihovilović, Jelenom Šiškov i Marinom Žarković sudjelovali su u Projektnom danu s temom: Svadbeni običaji u Hrvatskoj.
Posjetili smo Etnografski muzej koji su učenici prvo razgledali, a potom...
prisustvovali kreativnim radionicama u kojima su različitim materijalima ukrašavali kartonske škrinjice.
Tema našeg posjeta Etnografskom muzeju bila je ''Svadbeni običaji u Hrvatskoj''. Naše mentorice bile su nastavnice; Jadranka Mihovilović, Jelena Šiškov i volonterka Marina Žarković.
Zadaci i ciljevi ovog projektnog danu bili su:
a) funkcionalni
- aktualnost starinskih običaja i predmeta u današnjem vremenu
- razvijanje sposobnosti izražavanja dojmova i doživljaja
- razvoj motorike i mentalnih sposobnosti učenika
- razvoj emocionalne inteligencije
b) obrazovni
- muzej kao mjesto u kojem se može puno toga naučiti
- prenošenje znanja o tradicijskoj kulturi
- upoznavanje učenika s narodnom tradicijom
c) odgojni
- stari običaji kao nacionalna baština
- isticanje ljepote i vrijednosti starih običaja
- poštivanje običaja i povijesti drugih naroda
Sa sadržajem Etnografskog muzeja upoznala nas je muzejska pedagoginja. Čim smo ušli, otišla sam u prvu prostoriju koja mi je upala u oko. Tako sama mogla sam bolje razgledati prostoriju punu oslikanih i ukrašenih škrinja. Nekoć su davno u tim svadbenim škrinjama mladenke nosile svoj miraz (djevojčina oprema prilikom udaje). Svega je bilo u njima, od posteljine (plahte, jastuci, jastučnice, popluni, prekrivači...) do djevočine osobne garderobe (suknje, haljine, podsuknje, marame, čarape, donje rublje...). Posebno me se dojmila škrinja stara dvjesto godina oslikana šarenim cvjetovima i ptičicama. A zanimljivo je da su škrinje ujedno bile i ormari.
Interesantni su mi bili i akvareli koji su bili izvješeni iznad škrinja.
Pedagoginja nam je pokazala i radnu sobu osnivača muzeja. Sljedeće na redu bilo je oružje. Najviše mi se svidio jatagan, turski mač.
Impresionirale su me i pozlaćene kubure.
A od narodnih nošnji najljepša mi je bila muška odora ''Alkar'' i ''Alkarski momak''. Te dvije nošnje mi se sviđaju zbog zlatnih ukrasa u gornjem dijelu odore. Od ženskih nošnji najljepše su mi bile ''Alkaruša'' i „Splitska nošnja“. Zatim je slijedio nakit. Svidjele su mi se igle za kosu, naušnice i prstenja. Ogrlice su za moj ukus bile malo pre glomazne.
Slijedila je radionica. Ukrašavali smo škrinje raznim materijalima. Bilo je zabavno i poučno. I tako je došlo vrijeme da krenemo natrag u školu. Putem smo razmjenjivali dojmove i poželjeli da ovakvih doživljaja bude što više.
Jelena Prolić, 6.b
Srijeda 21.8. 2024. u 8,30 sati
Srijeda 10.7.2024. u 10,00 sati
Utorak 25.6.2024. u 12,30 sati
Ponedjeljak 13.5.2024. u 13,10 sati
Utorak 6.2.2024. u 13,10 sati
Ponedjeljak 11.12.2023. u 13,10 sati
Srijeda 27.9.2023. u 13,10 sati
Utorak 29.8.2023. u 9,00 sati
Ponedjeljak 21.8.2023. u 9,00 sati
Utorak 11.7.2023. u 9,00 sati
Ponedjeljak 26.6.2023. u 12,30 sati
Četvrtak 1.6.2023. u 13,10 sati
Srijeda 15.2.2023. u 13,10 sati