Međunarodni dan osoba s invaliditetom
Autor: Iva Ramljak, 3. 12. 2013.
I ove godine obilježili smo Međunarodni dan osoba s invaliditetom s ciljem podizanja svjesnosti o problemima s kojima se osobe s invaliditetom susreću, ne samo za vrijeme školovanja, već i prilikom zapošljavanja te u svakodnevnom životu.
Nemam noge,
Ali imam osjećaje.
Ne vidim,
Ali stalno razmišljam.
Premda ne čujem,
Želim komunicirati.
Zašto ljudi smatraju da sam beskorisna, bez misli i glasa,
Kad sam jednako sposobna kao i svi drugi,
Da razmišljam o našem svijetu?
(Coralie Severs, 14 godina, Velika Britanija)
Ova pjesma govori u ime milijuna djece s teškoćama u razvoju i odraslih osoba s invaliditetom koje žive širom svijeta. Mnogi od njih svakog se dana suočavaju s diskriminacijom. Njihove se sposobnosti zanemaruju, a mogućnosti podcjenjuju. Te osobe ne dobivaju ni obrazovanje ni zdravstvenu njegu koji su im potrebni, a isključuje ih se i iz aktivnosti u njihovim zajednicama.
Međutim, djeca s teškoćama u razvoju i odrasle osobe s invaliditetom imaju jednaka prava kao i svi drugi, što je propisano Konvencijom o pravima osoba s invaliditetom.
Opća načela Konvencije o pravima osoba s invaliditetom su sljedeća:
(a) Poštivanje prirođenog dostojanstva svake osobe, slobode osobnog izbora i neovisnosti
(b) Nediskriminacija (pravedno postupanje prema svima)
(c) Potpuno sudjelovanje i uključenost u društvo (uključenost u vašu zajednicu)
(d) Poštivanje razlika i prihvaćanje osoba s invaliditetom kao dijelom ljudske raznolikosti
(e) Jednake mogućnosti
(f) Dostupnost (imati pristup prijevozu, mjestima i informacijama, imati neuskraćen pristup sadržajima)
(g) Jednakost među muškarcima i ženama (djevojčice i dječaci imaju jednake mogućnosti)
(h) Poštivanje razvojnih sposobnosti djece s teškoćama u razvoju i njihova prava na očuvanje vlastitog identiteta
Ovim povodom učenici 8. a razreda sudjelovali su u radionici s temom „Stablo neovisnog života“ (projekt Govorimo o mogućnostima) s ciljem prepoznavanja različitih vrijednosti i pogleda na samostalan život i potrebe podrške za ostvarenje samostalnog života u zajednici. Njihovi radovi izloženi su u predvorju škole gdje možete vidjeti što za njih predstavlja neovisan život i što smatraju potrebnim da bi učenici s teškoćama, ali i oni bez teškoća, postigli samostalnost.
Informacije za roditelje RN 2023-2024.pdf
Informacije za roditelje PN 2023-2024.pdf
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |