Integrirana nastava - OVISNOSTI
Autor: Vlatka Zahirović, 30. 4. 2009.
U okviru Školskog preventivnog programa i nastavne jedinice „Alkoholi“ učiteljica kemije Marija Čohodar, hrvatskog jezika Vesna Kovačević- Tomić i povijesti Ivana Slačanac organizirale su u suradnji s policijom u zajednici integrirani blok- sat kemije, povijesti i sat razrednog odjela. Cilj sata bio je uočiti štetnost alkoholnih pića za zdravlje mladog čovjeka.
O svemu tome podijelila je letke kao podsjetnik učenicima.
Na se nadovezala policija iz zajednice, Darko Ćorković i Andreas Zovko, kojima su učenici izravno postavljali pitanja o alkoholizmu i drugim sredstvima ovisnosti.
Razrednice osmih razreda Vesna Kovačević-Tomić i Ivana Slačanac pripremile su pitanja koja su učenici postavili vanjskim suradnicima- policiji. Pitanja su bila prikupljena anketom na jednom od prethodnih sati razrednog odjela.
Neka od pitanja učenika:
Kako otkrivate ovisnike- narkomane? Možete li prepoznati drogu bez pasa? Kolika je maksimalna kazna za vožnju u pijanom stanju? Zašto je zabranjeno telefonirati tijekom vožnje, a dopušteno pušiti cigarete? Koju drogu najčešće uzimaju stanovnici našeg kraja? Koja je količina alkohola smrtonosna? Kakva je kazna za konzumiranje droge? Kako postupati kad nam priđe alkoholizirana osoba? Postoje li „lake“droge? Što radite s maloljetnom osobom kad je zateknete u alkoholiziranom stanju? Kako roditelji reagiraju kad im dovedete pijanog ili drogiranog maloljetnika u ranim jutarnjim satima? Postoje li kazne za njih? Ima li ovisnika i među policajcima? Kako postupate prema njima? i druga pitanja.
Policija je zajedno s učenicima demonstrirala princip rada alkotesta koji se primijenjuje za vozače.
Policajci su vrlo aktivno odgovarali na sva pitanja učenika, a najvažnije je bilo zašto su sredstva ovisnosti dopstupna u slobodnoj prodaji na različitim mjestima kad to zakonom nije dozvoljeno i snose li te osobe zakonsku odgovornost za prodaju istih maloljetnicima?
Učiteljica hrvatskog jezika Vesna Kovačević-Tomić zadala je učenicima domaću zadaću (tjedan dana ranije) u kojoj su trebali sastaviti i opisati pijanu osobu koju su upoznali u bilo kojem trenutku (npr. u parku, na zabavi, na utakmici, na ulici i sl.). Najboljim je sastavkom proglašen sastavak Lidije Stošić, učenice 8.c razreda. Nakon što je učenica pročitala svoj sastavak pred razredom, ostali su učenici trebali prepoznati slične slučajeve, iskazati svoje stavove i razmišljanje o tome kako su se oni osjećali dok su promatrali pijanca, jesu li se bojali, što su naročito zapažali i sl.
Učiteljica Marija Čohodar poručuje roditeljima da svojim osobnim primjerom ističu štetnost konzumiranja alkoholnih pića, da je neophodno odrediti granicu izlaska učenika izvan kuće, diskretno kontrolirati ponašanja i druženje djetata u slobodno vrijeme te strogo kažnjavati ustanove i osobe koji prodaju maloljetnicima alkoholna pića jer je to i zakonom zabranjeno.
Informacije za roditelje RN 2023-2024.pdf
Informacije za roditelje PN 2023-2024.pdf
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |