preskoči na sadržaj

Osnovna škola kraljice Jelene Solin

Login
Kontakt

Osnovna škola kraljice Jelene Solin 

Put mira 3, 21210 Solin 

E-mail: ured@os-kraljicejelene-solin.skole.hr

OIB: 28599641021

PŠ Mravince
Gajeva 2, Solin
021/269-934.

PŠ Kučine
Prilaz M.Vidoševića 9, Solin
021/269-
937

Aneks matična zgrada
Put mira 11, Solin

Školska dvorana
Ulica hrvatskih branitelja 12, Solin

 

Dokumenti

 

Važni linkovi

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
FINSKA-NOVO ISKUSTVO POUČAVANJA
Autor: Sanja Matić, 14. 5. 2024.

U suradnji sa OIP Posejdon i njihovim aktivnostima u Erasmus+ projektu na tečaju u neformalnom obrazovanju sudjelovale su Marijana Bandić Buljan i Jelena Kelava iz Osnovne škole kraljice Jelene, Solin. Tečaj se provodio od 3.-7. svibnja. Uz OIP Posejdon na tečaju su sudjelovale članovi udruga iz različitih zemalja, Belgije, Španjolske, Portugala i udruga Argonauta iz Hrvatske. Tečaj je održan u Centru za mlade Marttinen . Smješten u gradu Virrat, Centar za mlade Marttinen služi kao središte za osnaživanje mladih i obrazovanje o okolišu.

Ovdje se učenici mogu uroniti u aktivnosti, radionice i događaje koji promiču snažnu povezanost s prirodnim svijetom. Centar za mlade posvećen je odgajanju mladih duhova i usađivanju osjećaja odgovornosti prema okolišu. Tečaj potiče sudionike na istraživanje inovativnih načina zaštite našeg planeta i stvaranja bolje budućnosti za generacije koje dolaze.  

Detaljnije o aktivnostima pročitajte pod OPŠIRNIJE. Film se nalazi na linku  Finska

 

Učiteljice:  Marijana i Jelena


Glavni cilj je bio proučiti načine igranja igre Proactive Ecoland.  Istražili smo nove načine projektnog učenja, obrazovanja na otvorenom, uključivanje igara u lekcije o ekologiji i načine kako pomoći našem planetu da napreduje. Igra Proactive Ecoland je iznimno zanimljiva, dinamična, sudjelovala su 23 člana  iz različitih udruga i navedenih zemalja. Podijeljeni u grupe dobili su  ulogu koju su trebali odraditi, primjerice: građani, nevladine organizacije, privatni sektor, političari, javna uprava. Svaka grupa je na početku dobila opis svoje uloge u društvu kao i popis svojih odgovornosti i resursa, što je olakšalo utjelovljenje dodijeljene nam uloge. Suočili smo se s rješavanjem raznih konkretnih problema kao što su onečišćenje oceana mikroplastikom, nedostatak zelenih površina u urbanim područjima ili štetni utjecaji industrije brze mode. Bilo je vrlo zanimljivo razumjeti odgovornosti svake skupine u ovim ekološkim izazovima. Igra  pokreće raspravu između različitih grupa. Primjenjiva je u nastavi, njome se razvijaju i komunikacijske vještine, uče pravila argumentiranog raspravljanja, ali i pristajanja na kompromise.  Cilj je dobrobit svih uloga, odnosno pojedinaca.

Tečaj je bi iznimno nadahnut prirodom i razvijanjem dubokog poštovanja prema prirodi. Jedan od zadataka je bio istražiti šumu kroz 20 zadataka, a osmišljeni su kako bi se u tišini što bolje povezali sa prirodom. Poslije ovog zadatka na otvorenom trebali smo povezati elemente iz prirode sa našim tijelom, na način kako mi zamišljamo takav odnos i predstaviti svoje viđenje drugima. Naša su tijela zamršeno povezana s elementima prirode i bitno je prepoznati i poštivati taj odnos. Ovaj zadatak  omogućuje nam da ponovno uspostavimo vezu sa zemljom i steknemo dublje poštovanje prema okolišu. Poštujući vezu između našeg tijela i prirode, možemo njegovati osjećaj harmonije i blagostanja.

Projektno učenje je dinamičan pristup obrazovanju koji osnažuje učenike da preuzmu kontrolu nad svojim učenjem kroz projekte iz stvarnog svijeta. Kombinirajući nastavu u učionici s praktičnim iskustvima u prirodi, učenici mogu produbiti svoje razumijevanje ekoloških koncepata i razviti praktična rješenja za ekološke izazove. Obrazovanje na otvorenom ne samo da poboljšava učenje, već i potiče osjećaj zahvalnosti za čuda prirodnog svijeta.

Zaključno, Proactiveecoland nudi bogat niz iskustava učenja koja osnažuju učenike da postanu prvaci upravljanja okolišem i zagovornici održivog razvoja. Uključivanjem u ovaj trening tečaj, projektno učenje, obrazovanje na otvorenom i međunarodna partnerstva, stekli smo nova znanja i vještine koje  mogu pozitivno utjecati na planet i doprinijeti zelenijoj i zdravijoj budućnosti za sve. Krenimo zajedno u nove izazove i radimo na stvaranju održivijeg svijeta za generacije koje dolaze.

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju