PŠ Mravince
Gajeva 2, Solin
021/269-934.
PŠ Kučine
Prilaz M.Vidoševića 9, Solin
021/269-
Aneks matična zgrada
Put mira 11, Solin
Školska dvorana
Ulica hrvatskih branitelja 12, Solin
Nakon što su upoznali likovni izričaj proslavljenih likovnih umjetnika učenici 1.b razreda nastavili su sa istraživanjem aktivnosti ostalih likovnjaka. Proučili su rad i djelo kipara Šime Vulasa, slikara Henrija Matissa i slikaricu Mirnu Sišul.
Tijekom lipnja održali su video konferenciju s učenicima 1. razreda OŠ Neorić-Sutina tijekom koje su izmijenili iskustva rada na projektu. Svoje radove izložili su i na školskim panoima.
Zadovoljstvo radom na projektu iskazali su pozitivno ocijenjenom evaluacijom.
Radeći na projektu učenici su istraživali različite likovne tehnike i materijale, razvijali razumijevanje likovnih elemenata i kompozicijskih načela te interpretaciju tematskog sadržaja umjetničkih djela.
Pripremili su i ebrošuru u kojoj su prikazani radovi nastali po uzoru na tri navedena umjetnika.
Možete je pogledati na linku:
https://read.bookcreator.com/6s26EMFGOwTiG3XGnu2pREsYkeS2/l2xqyYbTQEaLnJjOFWj hxA
Pripremila: Anita Čupić
Osnovne škole dviju susjednih država udružile su svoje snage u realizaciji eTwinning projekta “Emocionalna inteligencija kod učenika OŠ”. Tako su učiteljica Azra Salihović iz Petnaeste osnovne škole iz Šatorovića pored Brčkog u Bosni i Hercegovini i pedagoginja Sanja Matić iz OŠ kraljice Jelene iz Solina u Republici Hrvatskoj, odlučile zajedno s učenicima raditi na projektnim aktivnostima na temu empatije.
Zamisao je bila da učenici jedni druge podučavaju o empatiji. Ovakvim načinom učenja i podučavanja nastojala se kod učenika poticati kreativnost, odgovornost i samostalnost.
Učenici eTwinning grupe "Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovne škole" obilježili su Dan sigurnijeg interneta zajedničkom aktivnošću.
Učiteljica iz Petnaeste osnovne škole Šatorovići iz Brčkog postavila je u digitalnom alatu mentimetar, pitanje za sve učenike. Učenici su odgovarali na pitanje što za njih znači siguran internet. Njih osamdeset i pet pisali su svoje odgovore, koje možete vidjeti na gornjoj fotografiji.
Na Satu razrednika pedagoginja je s učenicma osmog razreda održala radionicu pod nazivom Asertivna komunikacija u okviru eTwinning projekta Emocionalna inteligencija kod učenika OŠ. Cilj radionice je razvijanje učeničkih socijalnih i komunikacijskih vještina kao i preuzimanje odgovornosti za svoje ponašanje. Učenici su nakon ove radionice znali definirati pojam aserivnosti, razlikovali su pasivnu, agresivnu i asertivnu komunikaciju, naučili koristiti Ja poruke i nadamo se da će češće primjenjivati asertivan način komunikacije u svakodnevnom životu. U privitku pod opširnije nalazi se prezentacija.
Učenici 1. b razreda vrijedno su tijekom prvog polugodišta sudjelovali u projektnim
aktivnostima u sklopu eTwinning projekta U svijetu likovnih umjetnika 6.
Upoznali su se s životom i radom likovnih umjetnika te slikali po uzoru na njihov slikarski rukopis. Analizirali su upoznali likovni izričaj: P. Modrijana, Yayoi Kusame, Charlesa McGea i Laurel Burch.
Svoje radove izložili su u digitalnoj brošuri na linku:https://bit.ly/usvijetulikumjetnika
Izradili su božićnu čestitku koju su poslali projektnim partnerima iz OŠ Neorić Sutina i svojim radovima obogatili virtualni kalendar koji su kreirali sudionici projekta.
Vesele se novim projektnim izazovima u drugom polugodištu.
učiteljica Anita Čupić
Na sastanku Vijeće učenika u studenom 2023. učiteljica likovne kulture, pedagoginja i knjižničarka prionule su s učenicima u izradu božićnih ukrasa za božićni prodajni sajam s ciljem pomoći učenicima s posebnim potrebama. U Solinu djeluje udruga Moje dijete koja nudi pomoć besplatnih terapijskih usluga učenicima s posebnim potrebama. I naši učenici odlaze na logopdeske i edukacijsko rehabilitacijske tretmane, radionice i druge vidove pomoći. Budući da je Udruzi potrebna financijska pomoć u njenom daljnjem radu, učenici su se rado odazvali ovoj humanitarnoj akciji.
Učenici su na štandovima prodavali božićne ukrase izrađene na radionicama tijekom satova razrednika, likovnih grupa i radionica u knjižnici. Sredstva prikupljena od prodaje donirana su udruzi Moje dijete iz Solina koja skrbi i o našim učenicima s posebnim potrebama. Od prodaje smo skupili 596,00 eura. Vjerujemo da će ih udruga Moje dijete korisno upotrijebiti i da će i dalje uspješno nastaviti sa svojim radom. Ovom akcijom učenici su pokazali empatiju prema učenicima s posebnim potrebama, a i sami su dobili pomažući drugima osjećaj zadovoljstva I ispunjenosti. Možemo samo reći: Dobro je činiti dobro!
U okviru eTwinning projekta Razvoj emocionalne inteligencije kod učenika osnovne škole, učenici šestog razreda sudjelovali su s pedagoginjom u radionici na temu emocija s ciljem spoznaje da njihove emocije predstavljaju najosnovniji doživljaj sebe. Način na koji ih doživljavamo i pokazujemo čini nas onakvim kakvi jesmo.
U uvodnom dijelu učenici su odgovarali na pitanje kako se danas osjećaju. Nakon toga su izvlačili karticu emocije koja odgovara njihovom trenutnom stanju. Dio njih je podijelio s ostalim učenicima svoje osjećaje. Od osoba s kojima najčešće razgovaraju o svojim osjećajima, nekolicina ih je navela da su to njihovi roditelji. Uglavnom su to njihovi prijatelji.
Uz ove emocije na karticama učenici su nabrajali i ostale koje smo zapisivali na ploči. Doznali smo da nema ni dobrih ni loših emocija. Sve su prihvatljive. Postoje samo ugodne i neugodne emocije. Doznali smo da su osnovne emocije: sreća, strah, tuga i ljutnja. Nakon toga uslijedila je vježba gdje su učenici kroz razne situacije pokazivali svoje osjećaje na licu kad bi imali nešto vrijedno i kad bi to izgubili. Promatrali smo lica jedni drugih.
Osjećaje smo povezivali s tjelesnim reakcijama, mislim a i ponašanjem ovisno o situaciji i osjećajima. Osvijestili smo da sve osjećaje trebamo prepoznavati i izražavati, a ne ih sakrivati. Naši osjećaji utječu na ponašanje i o njima trebamo razgovarati.
Nakon toga učenici su dovršavali rečenici kada su sretni, tužni, ljuti, kada se boje, uznemire i što vole i ne vole. Svi koji su htjeli podijelili su s razredom kako se osjećaju u raznim situacijama i kako je njihovo ponašanje pri tom.
Za kraj smo zaključili kako svi imamo neugodna iskustva i osjećaje. Vidjeli smo različite mogućnosti nošenja s neugodnim osjećajima, te mogućnosti izbora koje imamo. Pri tome je važno da imamo podršku naše obitelji, prijatelja i svih u koje imamo povjerenja da im se možemo obratiti.
Sanja Matić, pedagoginja
Učenici 1.b razreda naše škole od sredine prvog polugodišta sudjeluju u međunarodnom eTwinning projektu Krila muzike/Wings of music.
Vrijednost projekta prepoznalo je više od 58 učitelja koji okuplja učitelje iz više europskih zemalja: Turske, Makedonije, Srbije, Rumunjske, Moldavije, Španjolske, Bosne i Hercegovine , Poljske , Makedonije i Republike Hrvatske. Administratorice projekta su učiteljice Sanja Dulić iz Srbije i Ksenija Litović iz Hrvatske.
Sudjelujući u projektu kod učenika se željela razviti i potaknuti muzička osjetljivost i kreativnost, muzička pismenost kao i estetski odgoj općenito. Ishodi projekta su povezani i s ishodima predmetnog kurikulum Glazbene kulture i kurikuluma međupredmetnih tema s naglaskom na kurikulume Učiti kako učiti i osobni i socijalni razvoj.
Učenici će u projektu pjevati, svirati, plesati, stvarati ritamske i melodijske cjeline, slušati skladbe ali i izrađivati instrumente od prirodnih i recikliranih materijala. Veoma se vesele novim eTwinning izazovima.
Učenici viših razreda s pedagoginjom Sanjom Matić uključili su se u školskoj godini 2023./24. u eTwinning projekt pod nazivom Emocionalna inteligencija kod učenika osnovnih škola. Projekt ćemo provoditi u suradnji s učiteljima i učenicima iz drugih škola i zemalja uključenih u projekt. Naš cilje je s učenicma provoditi radionice o emocijama i empatiji prema raznim emocionalnim stanjima. Učenici će se upoznati s različitim emocijama, osvješćiva će se o vlastitim osjećajima, razgovarat ćemo o načinu nošenja s određenim emocijama i raditi na razvoju empatije. Osmišljavat ćemo priče u kojima će učenici analizirali tuđe osjećaje i razloge pojave tih osjećaja na način da učenici ponudei alternativne završetke priče kojima bi se iskazivala empatičnost prema likovima. U planu je i izrada brošure o važnosti emocionalne inteligencije. Važno je i upoznati učenike s postojanjem različitih ljudi prema njihovim obilježjima (kultura, rasa, način življenja…) Spoznati da smo i unutar razreda individualno različiti po osobinama (doznati od učenike koje su to osobine, što nas razlikuje, po čemu smo posebni).
Učenici 1. b. razreda sa svojom učiteljicom Anitom Čupić u ovoj školskog godini sudjeluju u međunarodnomTwinning projektu U svijetu likovnih umjetnika 6.
Ovaj projekt ima za cilj upoznati učenike s likovnim rukopisima umjetnika diljem svijeta. Nakon što se upoznaju s kratkim biografskim crticama umjetnika, učenici će svojim dječjim likovnim izražajem pokušati prikazati svoj osobni doživljaj nekih poznatih likovnih djela. Projekt potiče učenike da istraže najveće likovne umjetnike svijeta i svog zavičaja/regije, potičući ih na učenje i stvaranje likovnih djela. Također, razvijat će socijalne i građanske kompetencije, poticati poduzetništvo i inicijativu, sve u skladu s kurikulumom Likovne kulture i međupredmetnim temama. Kroz ovaj projekt učenici će razvijati kreativnost i naučiti kritički razmišljati. Rezultate svog rada predstavit će se na malim prilagođenim izložbama. Koristeći digitalne alate svoje će likovne uratke predstaviti i široj populaciji.
Anita Čupić