PŠ Mravince
Gajeva 2, Solin
021/269-934.
PŠ Kučine
Prilaz M.Vidoševića 9, Solin
021/269-
Aneks matična zgrada
Put mira 11, Solin
Školska dvorana
Ulica hrvatskih branitelja 12, Solin
U pretposljednjem tjednu nastave posjetili su nas učenici iz grada Trutnova (Republika Češka). Razmijenili smo iskustva poučavanja uz pomoć njihove metodologije Montessori poučavanja i naš obrazovni sustav.
Kako je bilo pročitajte pod .OPŠIRNIJE
Učenici su sudjelovali na nastavi Kemije i Biologije kod učiteljice Marijana Gudić, gdje su s našim sedmašima radili pokuse služeći se i mikroskopom. Bili su i na nastavi Geografije gdje ih je učiteljica Marijana Bandić Buljan pobliže upoznala s Jadranskim morem. Šestero učenika iz Češke sudjelovalo je na radionicama s učenicima našeg Erasmus kluba i Mladi poduzetnici gdje su brusili svoje praktične vještine izrađujući balzame za usne, voštane krpe, magnete, vrećice lavande. Učenici su sve napravljeno mogli ponijeti sa sobom. Osim što su vježbali praktične vještine, radili su i na ciljevima održivog razvoja te razvijali ekološku sastavnicu koristeći dostupne sirovine, primjerice lavanda, smilje.
U srijedu smo posjetili Omiš i njihovu Osnovnu školu Josipa Pupačića gdje su nas dočekali učitelj Ivica Štrbac i učenici te nam pokazali GLOBE (Globalno učenje i opažanje za dobrobit okoliša) protokole. U sklopu GLOBE-a učenici poučavaju više o atmosferi, hidrosferi, tlu, moru, uspoređuju temperaturu na različitim mjestima i dubinama. Zajedno s njima, proučavali smo čistoću i temperaturu mora te uvidjeli da je more čisto, a temperatura 23°C što znači da je more sasvim ugodno za kupanje. Učenici su bili oduševljeni otkrivanjem bogate povijesti i prirodnih ljepota ovog šarmantnog grada. Dok su šetali kamenim ulicama, divili su se drevnoj arhitekturi i živopisnoj kulturi koja ih je okruživala.
U četvrtak smo željeli gostima pokazati i sve ljepote rijeke Jadro te smo se zaputili do izvora. Nažalost, nismo imali sreće s vremenskim prilikama jer nas je na ovoj terenskoj nastavi pratila blaga kiša. Ljepote izvorišta Jadra predstavile su njihove voditeljice, pokazujući im videouradak, mrijestilište, interaktivne sadržaje i dr. Uz to, obišli smo i Park pet osjetila te su učenici mogli vidjeti i Dioklecijanov akvadukt. Na kraju radionice riješili su kratki kviz u kojem su mogli provjeriti koliko su zapamtili o svemu viđenom.
U petak smo u središte stavili učenike iz češke škole koji su nam kratkim prezentacijama i videouradcima pokazali svoj način obrazovanja i ljepote svog zavičaja te nas pobliže upoznali što zapravo Montessori program jest. Učenici naše škole imali su puno pitanja za svoje izlagače, a najviše ih je iznenadilo to što učenici do 7. razreda nemaju ocjena te što na Erasmus putovanjima mogu biti bez mobitela.
Ova suradnja otvorila nam je svima vidike omogućivši da saznamo i o novim načinima poučavanja. Kroz ova obrazovna iskustva, učenici su ne samo proširili svoja znanja, već i usavršili vještine kritičkog razmišljanja i rješavanja problema. Naučili su surađivati, učinkovito komunicirati i kreativno razmišljati o svim bitnim vještinama za njihov budući uspjeh. Shvatili su da istinsko učenje nadilazi zidove učionice, vodeći ih na put samootkrivanja i rasta.
Marijana Bandić Buljan i Marijana Gudić