« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Na sastanku Vijeća učenika na početku 2. polugodišta povela se rasprava o neželjenim ponašanjima učenika u školi u kojoj su se spomenula energetska pića. Učenici su istaknuli da mnogi učenici predmetne nastave sve više kod kuće, pa i u školi, konzumiraju energetska pića. Predstavnici Vijeća učenika pisano su se izjasnili anketom u kojoj se konstatirala velika pojavnost konzumacije energetskih pića među sve mlađim učenicima. S problemom koji su zamijetili učenici Vijeća upoznati su članovi Školskog volonterskog kluba. Problem je učenike zainteresirao pa se formirala projektna skupina. Učenici iz projektne skupine upoznali su se s projektom „Građanin„ i mogućnostima rješavanja problema u okviru međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje i Građanski odgoj i obrazovanje. Na Školskom volonterskom klubu razgovaralo se o pojavnosti i štetnosti ispijanja energetskih pića. Učenici su pogledali film „Moguća zabrana prodaje energetskih pića djeci u Hrvatskoj“ (YouTube), raspravljali i iznosili pisano svoje dojmove. Učenici su proučavali Konvenciju o pravima djeteta (UNICEF) i uvjerili se da neki članci govore o važnosti zdravlja djeteta te obvezama država da se osiguraju navedena dječja prava. Također su na stranicama Hrvatskog sabora iz 2018. godine pronašli prijedlog zakona o zabrani prodaje energetskih pića maloljetnicima koji, nažalost, nije prošao. Projektna skupina članova Školskog volonterskog kluba zaključuje da navedeni problem treba istražiti, informirati učenike o štetnosti konzumacije energetskih pića te pokušati pronaći rješenja s ciljem unapređivanja osobnog zdravlja i zdravlja svojih vršnjaka.
Učenici projektne skupine podijelili su se u četiri manje skupine. Svaka skupina raspravljala je i pokušala oblikovati najbolji način rješavanja problema konzumacije energetskih pića.
Tako su učenici, članovi projektne skupine, iznosili različita rješenja. Svi su uočili gotovo iste probleme: štetnost za zdravlje, reklamiranje energetskih napitaka, konzumaciju energetskih pića. Izglasano je da je najbolji prijedlog informirati ne samo učenike, već i roditelje i učitelje o štetnosti konzumacije energetskih pića. Pristupilo se zatim razvoju plana djelovanja.
Tako su učenici proveli anketu među učenicima 5. do 8. razreda i ustanovili veliku pojavnost konzumacije energetskih pića. Upoznati su sa štetnosti konzumacije, ali ne primjećuju u konzumaciji nikakav problem. Posjetili su obližnje trgovine gdje su u razgovoru s djelatnicama trgovina saznali da naši učenici kupuju energetska pića.
Stoga je za učenike predmetne nastave organizirano predavanje o štetnosti konzumacije energetskih pića koje im je održala gospođa Katarina Lisak Jakopović, docentica na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu. Osim toga, učenici su i na satovima razrednika raspravljali o navedenom problemu.
Kako bi učenici prihvatili prijedloge svojih vršnjaka, izrađen je kratak poučni film i pamtilice koji su objavljeni i podijeljeni učenicima i roditeljima.
Poruka svima: Pijte vodu, družite se, bavite se sportom!
Birajte zdrave izbore, stvarajte zdrave navike!