« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici 8. a, 8. b, 8. c i 8. d odjela naše škole posjetili su 21. i 22. prosinca 2022. godine herojski grad Vukovar i s velikim se poštovanjem i empatijom poklonili stradalima i nestalima tijekom obrane Grada 1991. godine. Terenska nastava provedena je u sklopu projekta „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru“, a u organizaciji Memorijalnog centra Domovinskog rata Vukovar.
86 učenika vodili su razrednici (K. Mardešić, Lj. Gajski Markulin, C. Pukšić-Hellenbach, M. Topolovec), učiteljice povijesti (S. Mikša Lakuš i R. Cigula) i stručna suradnica socijalna pedagoginja (S. Matraković).
Učenici su na predavanjima Domovinski rat i Bitka za Vukovar upoznati s osnovnim društveno-političkim odrednicama uoči napada na Vukovar, zbivanjima do sloma obrane Grada, gospodarskim razvojem i nacionalnom strukturom stanovništva. Obišli su i izložbene prostore u sklopu Memorijalnog centra Domovinskog rata Vukovar – eksponate vojno-civilnih vozila i letjelica koji su korišteni u obrani grada, hangare te prostor u kojem su vjerodostojno prikazani koncentracijski logori Begejci i Stajićevo.
Razgledali su Gradski muzej Vukovar koji se nalazi u dvorcu Eltz. Upoznati su sa značenjem obitelji Eltz za Vukovar i s razdobljima razvoja Vukovara prikazanim kroz etape. Najzanimljiviji dio bio je postav o počecima ljekarništva, novinske djelatnosti i o tvornici Borovo (izložene su startasice u različitim motivima, a gležnjače zenge nosili su hrvatski branitelji).
U Muzeju vučedolske kulture učenici su pratili prostor i razvoj, svakodnevni život, obrt, vjerovanja i obrede starih Vučedolaca. U crkvi sv. Filipa i Jakova pozorno su slušali izlaganje domaćina o stradanju i u dirljivoj tišini napustili prostor crkve. Najdojmljiviji im je bio uspon na Vodotoranj i impresivan pogled koji se pruža s njega.
Drugog dana, nakon ranog buđenja i doručka, obilazili smo memorijalna mjesta u Vukovaru. Posjetili smo Spomen dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, poznatoj kao „groblje tenkova“. Na Memorijalnom groblju žrtava iz Domovinskog rata paljenjem svijeća odali smo počast stradalima, a na području Masovne grobnice Ovčara saznali smo kako je otkrivena, molitvom smo odali počast dvjema stotinama stradalih branitelja, ranjenika i civila, ali i iskazali nadu da će još šezdeset nestalih biti pronađeno. „Kukuruzni put – Put spasa“ jedini je put kojim je bilo moguće krenuti iz Vukovara prema Bogdanovcima, danas obilježen hrvatskom zastavom i kapelicom. U podrumskim prostorijama „Mjesta sjećanja – Vukovarska bolnica ’91.“ moguće je osjetiti svu težinu života nekoliko stotina ranjenika i bolničkog osoblja tijekom tromjesečnog granatiranja.
Program je završen Školom mira u Ružičkinoj kući i natjecanjem u kvizu znanja. Tu su se okupili učenici iz još četiri škole koji su uz našu školu bili na terenskoj nastavi. Naši učenici David Ivanek i Jakov Marković pokazali su odlično znanje.
Spoznaje s terenske nastave postale su trajna znanja, a učenici su ponovno osvijestili da žrtvu, stradanja i patnju Vukovaraca treba cijeniti i poštovati!