« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Za vrijeme zimskih praznika, u našoj školi održana je jedna zanimljiva matematička radionica koja se bavila temom razlomaka. Učenici su otkrili koliko su „frtalji“ važni u našem kraju te u životu svakog kajkavca. Radionica je počela s radom točno u frtalj 11! Mnogi nisu bili sigurni u koje vrijeme trebaju doći. Prvi odmor je bio u tri frtalja 12! Do tada su već svi znali koliko je to sati. U međuvremenu su rješavali zadatke vezane uz razlomke, tražili razlomke po učionici i po školskim hodnicima. Kasnije su ih nalazili i po ulicama, zgradama i trgovima. Neke smo čak pronašli u palačinkarnici! Ti su se najbolje skrivali.
U drugom dijelu radionice pretvarali smo razlomke u postotke, promile i decimalne brojeve. Tu smo se bavili receptima za jela i kolače; vagali, mjerili, natakali i pretakali dok nam sve nije postalo kristalno jasno. Također smo se bavili salinitetom Jadranskog mora i svjetskih mora, rezali smo kruh na frtalje i radili „sendviče od frtaljke“, jeli smo frtalje pizza i palačinke složene na frtalje.
Zaključili smo da su razlomci svuda oko nas. Ne samo u matematici nego i u prirodi, u jelu i piću, glazbi, arhitekturi, slikarstvu, svakodnevnom govoru, pismu…
I tako je radionica završila, ne u frtalj, ne u tri frtalja, nego u „pol 2“. To vam je još jedan razlomak „po kajkavski“.
AUTORICE I VODITELJICE RADIONICE: Višnja Škreblin Valić i Ana Merkaš