« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dan ružičastih majica program je prevencije vršnjačkog nasilja, a obilježava se zadnje srijede u mjesecu veljači. Ideja je nastala u znak protesta zbog incidenta koji se dogodio u jednoj školi u Kanadi. Ružičaste majice, koje su solidarno s dječakom nosili njegovi školski kolege, postale su prepoznatljiv simbol inicijative, i kasnije, međunarodno prepoznate obljetnice. I naši učenici obilježili su spomenuti dan kroz različite aktivnosti. U 2.š razredu izrađivali su papirnate roze majice te na njih zapisivali poželjna i nepoželjna ponašanja koja su izložili na pano i razgovarali o napisanome. U razred su uveli knjige Lijepa ponašanja i Nepoželjna ponašanja u koje će učenici svakodnevno upisivati ponašanja koja doživljavaju pa će o njima raspravljati na satovima razrednika. Cijeli dan vladalo je geslo Daj zagrljaj umjesto nasilja te su se zajednički igrali s 1.š razredom na satu Tjelesne i zdravstvene kulture.
Na satu razrednika učenici 6.d razreda u paru su ukrašavali majice od papira te ispisivali poruke vezane uz borbu protiv vršnjačkog nasilja te ih stavili na pano kod geografije. U 7.a i 7.b razredu učenici su čitali i razgovarali o književnom tekstu To nisam ja Ivane Marinić. Na primjeru teksta uočili su oblike internetskog nasilja i njegove posljedice te iznosili načine rješavanja vršnjačkog nasilja. Učenici 7.a razreda osmišljavali su važne poruke protiv vršnjačkog nasilja i izradili plakat na temu Stop nasilju. Učenici 7. c razreda izradili su plakat na temu Dana ružičastih majica. Razmišljajući o vlastitom rastu, sazrijevanju i samostalnosti te o odnosu s vršnjacima, u stablo vlastitog rasta upisali su pojmove RAZLIČITOST, NENASILJE, EMPATIJA, RUKA MIRA, SAMOPOUZDANJE, KOMUNIKACIJA, TOLERANCIJA, RAZUMIJEVANJE, PRIJATELJSTVO i PODRŠKA dajući primjer u svakodnevnom odnosu s vršnjacima gdje i kada te pojmove upotrebljavaju, prakticiraju i oprimjeruju.
Učenici 8.b i 8.c razreda razgovarali su o vršnjačkom nasilju, a motivacija za razgovor bio je ulomak iz romana Sve zbog jednog dječaka Nicka Hornbyja. Pisali su promišljene poruke zlostavljačima i poruke žrtvama nasilja kako bi ih osnažili i time im pomogli. Učenici 8.a razreda pisali su komentar na temu Protiv internetskog nasilja, u njemu su jasno pokazali svoje poznavanje problema i uvjerljivo dokazali negativno stajalište prema ovoj vrsti nasilja te ponudili svoja rješenja problema. Osvijestili su važnost sigurnosti na internetu, tolerancije u međusobnim vršnjačkim odnosima i mirnog rješavanja svakog problema.
Slike pogledajte u fotogaleriji.
http://os-ksaver-sandor-djalski-zabok.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=55