« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
LiDraNo je hrvatska smotra literarnog, dramsko-scenskog i novinarskog stvaralaštva učenika osnovnih i srednjih škola. Cilj Smotre je razvijanje pozitivnog odnosa prema hrvatskom jeziku i kulturi te poticanje učenike na stvaranje, pisanje i govorenje na materinskom jeziku, ističući svoju kreativnost i osobnost.
Županijska smotra LiDraNo ove je godine održana u Srednjoj školi Krapina u ponedjeljak 26. veljače 2024. Na Smotri je našu školu predstavljalo 15 učenika s njihove 4 mentorice.
a)u kategoriji dramsko-scenskog stvaralaštva, pojedinačnih scenskih nastupa:
Vida Tisanić (Marija Franka Podgorski, Muke črnuga petka (učenički rad) - monolog); mentorica Ljerka Gajski Markulin
Vita Horvat (Filip Novak, Obiteljski projekt – monolog); mentorica Valerija Novak
Janko Hrastinski (Siniša Glavašević, Priča o gradu – monolog), mentorica Tina Marušić
b) u kategoriji literarnog stvaralaštva:
Marko Mokrovčak (Prigovaranje i gruntanje); mentorica Valerija Novak
Dora Kužnar (Crni oblaci); mentorica Lucija Laljak
Dominik Latin (Mliječna staza); mentorica Ljerka Gajski Markulin
c) u kategoriji novinarskog stvaralaštva:
Jelena Markulin (Što je nekada bilo moderno, a danas je samo sjećanje na prošle dane); mentorica Lucija Laljak
Tena Poznić (O ukusima se ne raspravlja, ali...); mentorica Valerija Novak
d) u kategoriji radijskog stvaralaštva:
Radijska skupina „Gjalskići“: Tena Tomek, Karla Matečić, Tara Kasapović, Lucija Paić, Tea Goluban, Lorena Huđ, Nicol Papeš (radijska emisija Vrijeme je za film); mentorica Lucija Laljak
Nakon izvrsnih scenskih nastupa i okruglih stolova za literarne i novinarske radove, povjerenstva su predložila sljedeće učenike za državnu razinu Smotre:
Pojedinačni nastup OŠ – Vita Horvat, 6. r., OŠ Ksavera Šandora Gjalskog Zabok, monolog „Obiteljski projekt“, mentorica: Valerija Novak
Literarni rad OŠ – Marko Mokrovčak, 6. r., „Prigovaranje i gruntanje“, mentorica: Valerija Novak, OŠ Ksavera Šandora Gjalskog Zabok
Samostalni novinarski rad OŠ – Tena Poznić, 6. r., „O ukusima se ne raspravlja, ali…“, mentorica: Valerija Novak, OŠ Ksavera Šandora Gjalskog Zabok
Samostalni novinarski rad OŠ – Jelena Markulin, 7. r., „Što je nekad bilo moderno, a danas je samo sjećanje na prošle dane“, mentorica: Lucija Laljak, OŠ Ksavera Šandora Gjalskog Zabok
Učenica Vita Horvat direktno se plasirala na državnu razinu svojim pojedinačnim scenskim nastupom, a ostali učenici još čekaju poziv državnog povjerenstva za sudjelovanje na državnoj razini. Čestitamo svim sudionicima i želimo im sreću u daljnjim stvaralačkim ostvarajima!
Okrugli stolovi županijske smotre Lidrano 2024.
Budući da su učenici naše škole sudjelovali na svima trima područjima smotre (literarnom, dramskom i novinarskom), izdvajamo mišljenja stručnih prosudbenih povjerenstava iznesenih na okruglim stolovima o radovima koji su predloženi za državnu smotru Lidrano.
Literarni rad šestaša Marka Mokrovčaka pod nazivom ,,Prigovaranje i gruntanje“ crtica je koja živo i nepretenciozno tematizira nekoliko slojeva – uspoređuje današnje provođenje slobodnog vremena uz mobitel i nekadašnje u prirodi i igri s vršnjacima; slobodniji (sigurniji) način odgoja nekad i današnja ograničenja te sustezanja; dojmljive slike krajolika, ljudi; topla priča o prenošenju obiteljskog nadimka i simpatična sličica prvih ljubavnih iskustava. Autor se služi humorom dok filozofira, odnosno ,,grunta“, ne upada u zamku ,,kako je prije sve bilo bolje“ i vješto se pripovjedački igra te vodi do neočekivanog završetka. Rad je neposredan i uvjerljiv i zato što je pisan na autentičnom kajkavskom mjesnom govoru na kojem autor misli, osjeća i prirodno se izražava.
,,O ukusima se ne raspravlja, ali…“ novinarski je rad Tene Poznić, učenice šestog razreda koji govori o glazbi koju slušaju njezini vršnjaci. Usput učenica sociološki analizira fenomen društvenih mreža kao okruženja ili platforme koja uz određenu vrstu glazbe nameće i određene (moguće frustrirajuće) uzore, način promišljanja svijeta i životnih vrijednosti. Autorica jest pristrana, ali vješto izbjegava stavljanje negativne etikete ili zabrane (što s pravom smatra kontraproduktivnim) i uspješno potkrepljuje, oprimjeruje te dokumentira svoje stavove. Rad potiče na kritičko razmišljanje o oblikovanju ukusa u sklopu odgoja mladih koji su izloženi aktualnim izazovima. Potpuno je novinarski opremljen.
Vita Horvat, učenica šestog razreda, dojmljivo je izvela monolog ,,Obiteljski projekt“. Učenica uvjerljivo i prirodno iznosi intrigantnu obiteljsku situaciju koja korespondira s osobnim razvojem, koja ima svoju gradaciju i vodi k sretnom završetku. S osjećajem naglašava dramaturške stanke, uspješno mijenja tempo izvedbe, precizno prenosi spektar emocija kako se priča razvija i vješto ulazi u druge uloge. Reduciranim kretanjem, a jasnoćom i primjerenom glasnoćom govora te svojom mimikom uspješno prenosi poruku, osvaja scenu i pažnju publike.
Sedmašica Jelena Markulin autorica je novinarskog rada ,,Što je nekad bilo moderno, a danas je samo sjećanje na prošle dane“ koji zanimljivo uspoređuje život u Zagrebu 80-ih, kakav je prikazan u romanu/TV-seriji ,,Smogovci“, s današnjim vremenom. Pri tome domišljato ističe zanimljive detalje o modi, glazbi, filmu, zagrebačkom jeziku/žargonu, načinu rada i života, provođenju slobodnog vremena i sl. Kroz analizu se provlači nostalgična ideja kako se tada živjelo više ,,po mjeri čovjeka“. Autorica dobro koristi detalje iz djela i istražuje današnje običaje kako bi uspješno oprimjerila svoje usporedbe. Rad je u potpunosti novinarski opremljen.