« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
U školi je od početka ove školske godine započeo projekt „Loko Moto“ u suradnji s djelatnicima Opće bolnice u Zaboku, Odjela za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju.
Sve je više učenika koji nemaju naviku svakodnevnog kretanja, igranja na zraku i vježbanja te bavljenja sportom. Posljedica toga su nepravilna držanja, skolioze kralježnice i deformiteti ostalih dijelova lokomotornog sustava. Svakodnevna težina školske torbe, dugotrajno sjedenje u školi i navika dugotrajnog sjedenja ispred računala i televizora pogoduju razvoju bolesti lokomotornog sustava koje će imati trajne posljedice za zdravi razvoj i napredak učenika razredne nastave u njegovoj budućnosti.
Stoga je u suradnji s OB Zabok, Odjelom za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju osmišljen projekt u kojem će biti uključeni svi učenici od 1. do 4. razreda škole, njihovi roditelji i učiteljice.
Ciljevi projekta su prevencija, promicanje i zaštita zdravlja školske djece s naglaskom na deformacije lokomotornog sustava u školskoj godini 2014. /15. i poticanje učenika i roditelja na redovito vježbanje i kretanje.
Svaki utorak dr. Blanka Kralj, specijalistica fizikalne medicine i rehabilitacije, sa svojim suradnicama fizioterapeutkinjama Vesnom Cimić, prvostupnicom fizioterapje i Vlatkom Krznar, diplomiranom fizioterapeutkinjom dolazile su u školu radi identifikacije djece s navedenom vrstom teškoća i pokazivanjem vježbi za smanjivanje istih teškoća.
U projekt je uključeno 340 učenika. Do sada su vanjske suradnice organizirale susrete s učenicima svih odjela 1. do 4. razreda zajedno s područnim školama. Od njih identificirano je čak 75 % učenika sa značajnim lokomotornim poremećajima i oštećenjima o kojima će biti obaviješteni roditelji kako bi se i oni uključili te podržali svoju djecu u stjecanju navika redovitog vježbanja i kretanja.
Učenici su dobili i upute za pokazne vježbe, a u svim učionicama su postavljeni plakati koje su voditeljice same pripremile.
Nastavak projekta je zamišljen tako da učenici vježbaju sami u školi i uz povremeni dolazak fizoterapeutkinja, uz pomoć učiteljica, ali i kod kuće zajedno s roditeljima.
Također, krajem siječnja za roditelje će biti organiziran sastanak radi upoznavanja s važnošću čuvanja fizičkog zdravlja njihove djece.
Javna prezentacija naučenih vježbi je planirana u proljeće, 10. travnja 2015. godine.
Ružica Kotarski, pedagoginja škole