« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt „Zalogajček“ namijenjen je djeci uključenoj u osnovnoškolski program na području Krapinsko-zagorske županije koja žive u siromaštvu ili u riziku od siromaštva. Prema podacima za školsku godinu 2015/2016. od ukupno 9688 učenika osnovnih škola u Županiji za njih čak 1168 (oko 12%) obitelj zbog socijalnog stanja nije bila u mogućnosti izdvajati sredstva za obrok u školskoj kuhinji.
Stoga je cilj provedbe projekta „Zalogajček“ osigurati pružanje nefinancijske pomoći u obliku redovnog primanja obroka u sklopu školske prehrane za 756 djece tijekom šk. god. 2016/2017. Uz nositelja projekta, Krapinsko-zagorsku županiju, u projekt je uključeno ukupno 29 osnovnih škola te Grad Krapina i Općina Stubičke Toplice, kao osnivači tri od ukupnog broja partnerskih škola.
Osiguranjem redovnog primanja prehrane putem školskih obroka ciljnoj skupini – djeci koja žive u siromaštvu ili su u riziku od siromaštva – pružit će se nefinancijska pomoć na način kako je školska prehrana organizirana kod svih partnerskih organizacija (29 osnovnih škola) – u školskim kuhinjama, stoga će se spriječiti bilo kakva diskriminacija i poštivat će se dostojanstvo djece kojima je ova pomoć namijenjena.
Funkcioniranje školske prehrane u partnerskim školama sukladno je odredbama Državnog pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja koje uključuju utvrđivanje nutricionističkih zahtjeva, uvjeta i načina organiziranja prehrane u suglasnosti s Normativima za prehranu učenika u osnovnoj školi. Obroci se u školskim kuhinjama utvrđuju na način da uključuju preporučene dnevne unose energije i hranjivih tvari, vitamina i minerala, kroz različite vrste namirnica i učestalost obroka. Uravnotežena i redovita prehrana osobito je značajna u razdoblju odrastanja, a provedbom projekta „Zalogajček“ kroz redovitu školsku kuhinju jamči se pravo djece na zdravu i odgovarajuću prehranu te se doprinosi održavanju njihovog zdravlja.
Krapinsko-zagorska županija je u uskoj suradnji sa svim partnerima i stručnim službama utvrdila set objektivnih kriterija koji definiraju najpotrebitije učenike, vodeći pritom računa da se izbjegava dvostruko financiranje, odnosno da djeca uključena u projekt „Zalogajček“ neće biti uvrštena u druge modele osiguravanja prehrane u školskoj kuhinji, a koje provode jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili iz drugih izvora.
Svaki partner je odredio koordinatora koji će biti zadužen za praćenje provedbe projekta na razini određene osnovne škole, koji će komunicirati s razrednicima i nastavnim osobljem, djecom i roditeljima kako bi utvrdio da li se status djece promijenio. Vodit će se računa o promjenama statusa kroz školsku godinu te će se temeljem diskrecijske ocjene škole, djeca ili dodatno uključivati u program ili isključiti iz programa.