« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Osmi razredi posjetili su u utorak, 14. veljače Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, pod vodstvom nastavnika Gorana Novaka, Silvije Kušan, Ružice Novak, Valerije Novak, Božice Završki i Tine Marušić te pogledali dvosatni večernji scenski spektakl – balet Anu Karenjinu prema istoimenom, svjetski poznatom, ruskom klasiku Lava Nikolajeviča Tolstoja.
U koreografiji Lea Mujića i dramaturgiji Valentine Turcu, koji potpisuju i cijeli autorski glazbeni koncept, baletni ansambl precizno i s iznimnim emotivnim nabojem u mimici, glumi i zahtjevnim plesnim pokretima sugestivno i dojmljivo izveo je jednu od najtragičnijih ljubavnih priča u svjetskoj književnosti, obojanu ljudskim strastima, složenim međuljudskim i partnerskim odnosima, kao i položajem muškaraca i žena u devetnaestostoljetnoj Rusiji u kojoj je balski salon simbol visokoga staleža i sjecište novosti, glasina i prodiranja javnosti u intimu pojedinca. Postavljajući okosnicu priče – ljubavni trokut između glavne (anti)junakinje Ane, njezina supruga Alekseja i ljubavnika grofa Vronskoga u središte, baletna predstava, na izabranu glazbu Petra Iljiča Čajkovskog, ističe i pokazuje eruptivnu snagu zabranjene, fatalne ljubavi koja svoje protagoniste omamljuje čas ljubavnim ognjem, čas nemilosrdnim očajem, iskazanima u plesnom kriku i sjajnoj suigri plesača.
Učenici su u jednom dahu odgledali dvočinsku baletnu predstavu i istaknuli raskošnu scenografiju (velika pomična zrcala, ukrašeni raskošni lusteri, projekcija konjičke utrke, dekorirani stolci i kaučevi, spušteni reflektori kao prikaz vlaka), kostimografiju (brze i dinamične promjene kostima dizajniranih u duhu raskoši visokoga plemstva tadašnjega doba), zanimljivu i nadasve dojmljivu koreografiju te pogođenu glazbu kao izvrstan scenski temelj. Osim što su i sami istraživali o povijesti Hrvatskoga narodnog kazališta, scenskoj umjetnosti i romanu Ana Karenjina te pripremili javne prezentacije, učenici su doživjeli kazališni ambijent i baletnu umjetnost u punom sjaju – simbolično, upravo na Valentinovo.
O ugodnom iznenađenju i pozitivnim reakcijama svjedoče i brojni učenički komentari, iskazivanje dojmova i oduševljenja viđenim i proživljenim. Sve sretne obitelji nalik su jedna na drugu, svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način. – misao koja nas podsjeća da je ljubav, bila sretna ili tragična, najmoćniji pokretač na svijetu.
Tina Marušić