« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Matematičke učionice nedavno su dobile nove stanare. Oni (ili one) potiču djecu na istraživanje, kreiranje raznih likova, izračunavanje opsega i površina, istraživanje kutova, koordinatnog sustava…Vizualizacija u svakom pogledu. Vjerojatno pogađate o čemu se radi. Naravno, riječ je o geopločama, napravljenim od raznih materijala koje su izradili naši vrijedni učenici: Tara Valić, 5.b, Niko Vrgoč, 6.a, Magdalena Škreblin, 6.c, Juraj Mohač, 8.b i Bojan Majsec, 8.b.
Posebna pohvala ide učenicima 7.a razreda koji su izradili 8 geoploča. To su sljedeći učenici: Paula Herceg, Lorena Kramarić, Nika Žigman, Nika Lončar, Tihana Vuzem, Karlo Krznar, Filip Mikulec i Petar Hrastinski.
Što je geoploča?
GEOPLOČA je (drvena ili plastična) ploča s čavlićima koji su raspoređeni u kvadratnu mrežu oko kojih je moguće rastezati (gumene) vrpce.
Geoploču je 1952. godine osmislio egipatski matematičar CALEB GATTEGNO (1911. – 1988.), a on je izradio i prve nastavne materijale za primjenu geoploče u nastavi geometrije.
Zašto koristiti geoploču?
Kao nastavno pomagalo geoploča je vrlo primjenjiva u osnovnoškolskoj nastavi matematike kao pomoć pri istraživanju koncepata kao što su opseg, površina, svojstva geometrijskih likova, preslikavanja ravnine, pojam razlomka i postotka te crtanje likova u koordinatnom sustavu.
Geoploča učenicima omogućava vizualizaciju te im daje mogućnost da „rade“ geometriju. Pruža im mogućnost da samostalno otkrivaju matematiku te razmjenjuju matematičke ideje čime razvijaju svoje komunikacijske vještine i matematički rječnik.
Korištenje geoploče učenicima omogućuje postavljanje i rješavanje matematičkih problema, potiče ih na istraživanje, sustavnost, kreativnost i ustrajnost u radu, tako da oni postaju aktivni sudionici u procesu učenja.