Književni susret s Jasminkom Tihi-Stepanić
Autor: Kristina Jakoubek, 28. 5. 2024. 09:34
Književni susret s Majom Šimlešom
Autor: Kristina Jakoubek, 28. 5. 2024. 09:29
3. b u svijetu znanosti
Autor: Kristina Jakoubek, 28. 5. 2024. 09:16
U petak, 24. svibnja učenici 3.b razreda posjetili su Dječju knjižnicu 'M2', gdje su imali priliku sudjelovati na radionici kemijskih pokusa u kojima su uživali baš kao pravi znanstvenici. Osim različitih i zanimljivih kemijskih pokusa, kao što su stvaranje oblaka i vulkana, učenici su imali priliku promatrati svijet pod mikroskopom, ali i upoznati jednu vrlo posebnu i zanimljivu životinjsku vrstu – paličnjake.
Učenici su imali priliku čuti zanimljivosti o ovim životinjama koje pojedinci, ali u posljednje vrijeme i škole, vrlo često drže kao kućne (školske) ljubimce. Naši su učenici bili oduševljeni paličnjacima, a mnogi od njih su ih i hrabro primili u ruke.
Na radionici je bilo veselo, zanimljivo i nadasve poučno, a posebnu čar ovom susretu dala je činjenica da su učenike naše škole kroz radionicu vodili učenici druge škole, odnosno učenici OŠ Markuševec koji pohađaju dodatnu nastavu iz kemije „Mladi znanstvenici“, u pratnji svoje nastavnice kemije, Lane Erdeljan.
Ovom prilikom još jednom zahvaljujemo profesorici Lani Erdeljan i njenim učenicima na prilici da barem djelomično upoznamo svijet znanosti, kao i Dječjoj knjižnici 'M2' na organizaciji ovog susreta. Veselimo se budućim znanstvenim avanturama.
[više]
1. a i Mirko Bjesomirko u Dječjoj knjižnici M2
Autor: Kristina Jakoubek, 6. 5. 2024. 09:28
U petak su, 3. svibnja, učenici 1.a razreda u pratnji učiteljice i knjižničarke posjetili Dječju knjižnicu 'M2' gdje ih je dočekala dječja spisateljica Tamara Vučković.
Tamara Vučković je autorica prvih snimljenih meditacija i vježbi opuštanja za djecu na hrvatskom jeziku koje objavljuje na YouTube kanalu “Vježbaonica sreće”. Autorica je prve hrvatske mindfulness slikovnice “Ovdjezemska” te slikovnica „Mirko Bjesomirko“ i „Gospodin Iz i gospođica Po“ koje razvijaju socioemocionalne kompetencije djece.
Na književnom je susretu spisateljica učenicima predstavila slikovnicu 'Mirko Bjesomirko' koja govori o djetetu koje se na početku ne može nositi s ljutnjom, no uz svog prijatelja otkriva način kako se smiriti i nositi sa svakodnevnim izazovima i problemima koji ga ljute.
Uz razgovor, vesela i razigrana pitanja naši su učenici imali priliku i iskušati različite vježbe za smirivanje i odbacivanje ljutnje, kao i vježbati sreću. Učenici su vrlo pozorno i sa zanimanjem iskušavali različite vježbe i pokrete za opuštanje, a upoznali su i samog Mirka Bjesomirka, što ih je veoma razveselilo!
Ovim putem još jednom zahvaljujemo Tamari Vučković na prekrasnom, veselom i nadasve poučnom susretu, kao i Dječjoj knjižnici 'M2' na organizaciji istoga.
[više]
Suli i 2.a u Dječjoj knjižnici 'M2'
Autor: Kristina Jakoubek, 3. 5. 2024. 08:16
U utorak su, 30. travnja, učenici 2.a razreda u pratnji učiteljice i knjižničarke posjetili Dječju knjižnicu 'M2' gdje ih je dočekala dječja spisateljica Maja Šimleša.
Ova vesela dječja književnica najprije je naše učenike upoznala sa svojom serijom slikovnica 'Suli u avanturi', te novom slikovnicom 'Slikobasne', a zatim im je pročitala 'Suli u avanturi: Lovci na snove'. Tijekom čitanja se razgovaralo o važnim životnim pitanjima – kako i zašto treba vježbati mišiće mozga, kakve snove sanjamo, što činimo da ostvarimo svoje snove, što možemo učiniti kada nam se netko ruga, i sl.
Uz razgovor, vesela i razigrana pitanja, naši su učenici naučili i kako nastaje knjiga, što radi pisac, a što ilustrator, kako se tiska knjiga, ali najvažnije od svega, koliko je čitanje važno.
Uz autoricu je u posjet Dječjoj knjižnici M2 došla i njena žirafa Suli pa su tako učenici imali priliku čuti kako je Suli nastala, kako provodi svoje vrijeme te što radi kada ne ide na susrete s djecom.
Ovim putem još jednom zahvaljujemo Maji Šimleši i njenoj Suli na prekrasnom, veselom i nadasve zanimljivom susretu, kao i Dječjoj knjižnici 'M2' na organizaciji istoga.
[više]
150 godina od rođenja Ivane Brlić-Mažuranić
Autor: Kristina Jakoubek, 30. 4. 2024. 11:32
U travnju se obilježavala sto pedeseta obljetnica rođenja Ivane Brlić-Mažuranić. Povodom toga, u školskoj je knjižnici postavljena izložba likovnih radova 'Portret Ivane Brlić-Mažuranić' koji su nastali pod mentorstvom Ljubice Čubrilović, nastavnice Likovne kulture.
Također, u knjižnici se održala motivacijska obrada lektire Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Učenici su najprije imali priliku čuti biografiju Ivane Brlić-Mažuranić koja je nastala u projektu knjižnice 'Stazom hrvatskih pisaca' 2021. godine. Nakon kratke biografije, u knjižnicu nam je stigla ni manje ni više nego Ivana Brlić-Mažuranić koju je za ovu priliku utjelovila knjižničarka Kristina Jakoubek.
Nakon upoznavanja sa likom i djelom Ivane Brlić-Mažuranić, učenici su sudjelovali u kvizu o pročitanome djelu 'Čudnovate zgode šegrta Hlapića'. Najbolji učenici osvojili su pohvalnice za uspjeh, a ono što je najvažnije je da su se svi zabavili, nešto naučili i prisjetili se našeg hrvatskog Andersena!
Kako je izgledalo obilježavanje rođenja Ivane Brlić-Mažuranić možete vidjeti na poveznici https://drive.google.com/file/d/1E5X4iz_zMt2v0vuuJo6c7Qp5qnNz2ZkK/view?usp=sharing.
[više]Posjet Dječjoj knjižnici 'M2'
Autor: Kristina Jakoubek, 10. 4. 2024. 12:17
U utorak su, 9. travnja i u srijedu, 10. travnja, učenici prvih razreda, u pratnji učiteljica i školske knjižničarke posjetili Dječju knjižnicu 'M2'.
U knjižnici ih je dočekala knjižničarka koja im je predstavila knjižnicu, a zatim su učenici na temelju prikazanih knjiga imali priliku samostalno prepoznati i zaključiti što se s knjigama smije, a što ne smije raditi. Naime, knjižničarka je učenicima pokazala knjige koje su uništene na različite načine.
Osim toga, učenici su naučili što sadrži naljepnica na poleđini knjige, kako se knjige slažu na policu i sl.
Za kraj ovog zanimljivog posjeta, učenici su izrađivali origami straničnike različitih oblika.
Svi učenici se mogu, u pratnji roditelja, doći besplatno učlaniti u Dječju knjižnicu "M2".
[više]
'Tri medvjeda i gitara' u 1.b
Autor: Kristina Jakoubek, 28. 3. 2024. 17:57
VALENTINOVO UZ BRANKU PRIMORAC
Autor: Kristina Jakoubek, 21. 2. 2024. 08:41
U srijedu su, 14. veljače, učenici 7.b razreda u pratnji učiteljice Hrvatskog jezika Lidije Sykora-Nagy i knjižničarke posjetili Dječju knjižnicu 'M2' gdje ih je dočekala spisateljica Branka Primorac.
Učenici su imali priliku čuti zanimljivosti o životu autorice i nastanku njenih uspješnica (Maturalac, Sve zbog Ane, Moj djed astronaut…), a zatim postavljati pitanja, vezana uz knjige ili njen život. S obzirom da se sam susret održao na Valentinovo, naravno da je i neizostavna tema susreta bila ljubav u mladenačkim danima.
Učenici su bili zainteresirani, postavljali pametna i zanimljiva pitanja za što ih je autorica i pohvalila. S druge strane, učenici su imali priliku upoznati osobu koja je napisala knjigu koju su čitali te saznati čime je knjiga inspirirana, koji su likovi stvarni te što se od događaja u knjizi uistinu dogodilo, a što je fikcija.
Ovim putem još jednom zahvaljujemo Branki Primorac na prekrasnom i zanimljivom susretu, kao i Dječjoj knjižnici 'M2' na organizaciji istoga.
[više]
(Tje)Dan sigurnijeg interneta
Autor: Kristina Jakoubek, 13. 2. 2024. 11:02
(Tje)Dan sigurnijeg interneta
Svake se godine drugog dana drugog tjedna drugog mjeseca obilježava Dan sigurnijeg interneta. Ove godine smo, u okviru Tik-tAk projekta Danu sigurnijeg interneta posvetili malo više vremena i pozornosti te ga obilježili na nekoliko načina tijekom cijelog tjedna.
S obzirom da je tematika ove godine posvećena igranju video i online igara, ispred knjižnice je stavljen interaktivni pano (napravljen u suradnji s učenicima) s 'borbom' dvije vrlo popularne igrice – Fifa i Fortnite. Fifa u svom polju sadrži popis pozitivnih strana igranja igrica kao što su razvoj strateškog razmišljanja, razvoj motorike i kognitivnih sposobnosti, brže uočavanje objekata u prostoru, zabava, itd., dok Fortnite na svojoj mapi sadrži negativne strane igranja videoigara kao što su stvaranje ovisnosti, zanemarivanje ostalih obveza zbog igranja videoigara, razvoj agresivnog ponašanja, vrijeđanje, razgovor s nepoznatim osobama… Pano je popraćen natpisom 'Na tebi je kako ćeš odigrati' i sloganom 'Gejmaj sigurno, gejmaj odgovorno'.
Nadalje, u utorak, 6. veljače, na sam Dan sigurnijeg interneta pedagoginja je posjetila učenike petih razreda te im ukratko predstavila Dan sigurnijeg interneta i podijelila 'Vodiče za siguran Internet i nepromišljene surfere' HAKOM-a. Taj isti dan održavao se online kviz o sigurnosti na internetu koji organizira Centar za sigurniji Internet, a naši su učenici imali priliku riješiti kviz na računalima u knjižnici uz nadzor knjižničarke.
Na samom kraju, u knjižnici su se kroz tjedan provodile radionice u obliku 'LibKviza' za učenike četvrtih, petih i šestih razreda, a nakon kviza učenici su imali priliku vidjeti kako je to 'naći se u igrici'. Neki su učenici postali živi pijuni, neki živi džojstici, a neki živi odgovori do kojih džojstik treba dovesti svog pijuna.
Valja naglasiti kako su učenici pokazali zavidno znanje u prepoznavanju pozitivnih i negativnih strana online igrica, a pritom se i dobro zabavili.
Kako je izgledao (Tje)Dan sigurnijeg interneta možete pogledati na poveznici https://drive.google.com/file/d/1HQ3F6HJhV2lbZRjTZYyDR3_pDL8fhjt2/view?usp=sharing
[više]TAJNI LEKSIKON
Autor: Kristina Jakoubek, 17. 1. 2024. 11:44
U ponedjeljak su, 15. siječnja, učenici šestih razreda posjetili školsku knjižnicu i sudjelovali na radionici obrade lektire 'Tajni leksikon' Želimira Hercigonje.
U knjižnici je učenike dočekao leksikon Anamarije Kirchmayer koji je bio zaključan lokotom. Kako bi ga mogli krenuti ispunjavati, učenici su matematičkom mozgalicom (povezanom s knjigom) morali pronaći lozinku, odnosno pronaći ključ za otključavanje leksikona.
Kada su otključali leksikone, učenici su imali niz pitanja na koja su morali odgovoriti. Neka su pitanja bila šifrirana pa su učenici tako morali odgonetnuti pitanje koje je postavljeno na 'papagajskom jeziku', pronaći pitanja na skrivenim mjestima u knjižnici, složiti puzzle kako bi otkrili pitanje, a na kraju, ono što se učenicima posebno svidjelo je bilo pitanje koje su morali razriješiti pomoću starog mobitela. Učenici su dobili kod, npr. 55255666, te su, upisujući brojeve u poruku starog mobitela otkrili da brojevi tvore riječ 'kako'. Nakon što su odgonetnuli svako pitanje, učenici su morali ispuniti leksikon u kojem su se nalazila pitanja o knjizi, ali i pitanja o samim učenicima.
Učenici su ovakvu obradu lektire opisali kao zabavnu, zanimljivu i drugačiju, a osobito im se svidjelo što su radili u skupinama i odgonetavali različite zagonetke i mozgalice.
Kako je izgledala ova obrada lektire moguće je vidjeti na poveznici https://drive.google.com/file/d/14pUCHlDEJb2VyJylB64DMx3s0C5x4B0x/view?usp=sharing.
[više]PIPINA ŠKOLA U NAŠOJ ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI
Autor: Kristina Jakoubek, 16. 1. 2024. 08:40
U srijedu, 10. siječnja školska je knjižnica na tren postala Osnovna škola „Pipinovac“. Školu su posjetili učenici 4.b razreda sa svojom učiteljicom Jadrankom Nadarević.
U Pipinoj školi učenici su imali priliku prisustvovati na pet različitih sati, prema svom odabiru, a cilj je bio prisustvovati na što više njih, odnosno riješiti što više zanimljivih zadataka vezanih uz lektiru Pipi duga Čarapa.
Kako je učenicima bilo u Pipinoj školi možete vidjeti na poveznici https://drive.google.com/file/d/1PRGrXnP8VMo0KugWl7s_hml1hVSuLbk5/view?usp=sharing.
[više]