« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
Treću godinu naša škola sudjeluje u projektu „Putujuće knjige“ koji se provodi u trećim razredima. Cilj projekta je poticanje čitanja i razvoj tehnike čitanja na način da se roditeljima ukaže na važnost čitanja pred djecom i s djecom. Drugi cilj projekta je ukazati na ulogu školskog knjižničara u poticanju čitanja i razvoja čitalačke pismenosti.
U ovom projektu knjižnična naprtnjača „putuje“ od obitelji do obitelji, od učenika do učenika. Svakog ponedjeljka i četvrtka, jedan od učenika 3. razreda Škole dobiva naprtnjaču, u kojoj se nalazi 8 knjiga koje se inače ne nalaze na popisu obavezne lektire. Naprtnjaču odnosi kući i tijekom sljedeća tri dana čita knjige iz naprtnjače zajedno sa svojom obitelji. U čitanje se mogu uključiti svi članovi obitelji, tj. svi koji provode slobodno vrijeme s učenikom. Treba napomenuti da nije potrebno pročitati sve knjige, već izabrati ponešto zanimljivo, odvojiti vrijeme za čitanje sa svojim djetetom. Nakon čitanja, učenik zapisuje svoje dojmove u bilježnicu dojmova koja se nalazi u naprtnjači. Nakon što donese naprtnjaču (ponedjeljak/četvrtak) u školu, učenik pred cijelim razredom i knjižničarkom ispriča ili pročita svoje dojmove čitanja u obitelji.
U naprtnjači se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman ili priča za djecu, zbirke pjesama za djecu, roman ili zbirka pjesama za roditelje, slikovnica za djecu s teškoćama u čitanju, popularno-znanstveni priručnik, priručnik za odgoj djece, priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena i popularno napisana knjiga o hrvatskoj kulturi, tradiciji ili povijesti). Neke knjige su namijenjene samo roditeljima, neke samo djeci, a neke za zajedničko čitanje.
PUTUJUĆE KNJIGE / RUKSAK:
Ruksak u kojemu je 8 knjiga učenik odnosi u svoju obitelj na 3 dana. Svi zajedno čitaju te knjige na nekoliko načina: 1. POLA JE, POLA TI, 2. JA ČITAM MAMI I TATI, 3. MAMA ILI TATA ČITAJU MENI, 4. ČITAMO SVI ZAJEDNO, SVATKO SVOJU KNJIGU, 5. RAZGOVARAMO, CRTAMO I PREPRIČAVAMO PROČITANO, te pišemo dojmove. Nakon napisanih dojmova učenik donosi ruksak u školu i prvih 15ak minuta na satu hrvatskog jezika prepričava lijepe doživljaje.
Na ovaj način djecu se uključuje u model čitanja radi razonode s ciljem razvoja tehnike (vještine) čitanja. Roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je nezamjenjivo da tijekom nižih razreda budu uzor djeci u čitanju. Isto tako ukazuje im se na važnost svladavanja tehnike čitanja, upućuje ih se kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju čitanja.
knjižničarka
Maja Milanović