« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
Europski dan jezika obilježava se svake godine od 26. rujna 2001.
Opći ciljevi Europskog dana jezika su:
Jezične vještine su nužnost i pravo SVAKOGA – je jedna od glavnih poruka Europskog dana jezika.
Sveukupni ciljevi su podizanje svijesti o:
Europskoj bogatoj jezičnoj raznolikosti, koja mora biti sačuvana i poboljšana;
potrebi raznolikosti raspona jezika koje ljudi uče (uključiti manje korištene jezike), što rezultira višejezičnošću;
potrebi da ljudi razviju određeni stupanj stručnosti znanja dva ili više jezika kako bi mogli u potpunosti preuzeti svoju ulogu sudjelovanja u demokratskom građanstvu Europe.
Važnost raznolikosti i poznavanja više europskih jezika cijeni i naša škola. Ona pruža mogućnost učenja 3 europska jezika. Učiteljice stranih jezika za današnji dan su pripremile niz aktivnosti: na velikom odmoru pjevalo se na njemačkom i engleskom, a pred školom improvizirane su svakodnevne situacije u kojima su prolaznici mogli naučiti osnove komunikacije na engleskom, njemačkom i talijanskom. S učenicima su radile učiteljice: Šop, Akmačić, Tomić i Višić.
Web novinarke P. Petrović i A. Meglajec
Fotografije: P. Petrović