« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
Stvara li uporaba digitalnih tehnologija ovisnost i ima li elektroničkog nasilja ovogodišnja je tema kojom su se bavili učenici sedmih razreda na nekoliko satova razrednika. Kako bismo dobili sliku o pojavi nasilja na internetu provedena je anketa na koju su učenici dali svoje odgovore u digitalnom alatu Forms. Odgovorilo je 36 učenika 7.ab razreda. Slijede najzanimljiviji odgovori:
Za što koristiš internet? Internet i mobitel koriste uglavnom za učenje i zabavu. Mobitel se koristi nešto više pri praćenju društvenih mreža. Daljnja pitanja: Jesi li ikada doživio/la neki oblik nasilja na internetu?
Jesi li sudjelovao/la u grupama za tračanje na internetu?
Jesi li namjerno ignorirao/la druge učenike na internetu?
Jesi li se lažno predstavljao/la (krivi podatci o sebi, izgledu, godinama i sl.)?
Jesu li ti drugi učenici slali uvredljive poruke preko interneta ili mobitela?
Jesu li te drugi učenici isključivali na internetu?
Je li ti netko slao poruke prostog sadržaja?
Je li se nekada netko lažno predstavljao kao ti na internetu?
Jesi li upoznat/ta s opasnostima na internetu i društvenim mrežama?
Je li te kada nepoznata osoba s interneta pozvala na upoznavanje uživo?
Kome bi se obratio/la u slučaju nekih problema? Ohrabruje činjenica da bi najviše učenika, njih 30 odmah potražilo pomoć roditelja. Slijede prijatelje, braća i sestre.
Po čemu možeš zaključiti da je netko ovisan o internetu?
Nakon anketiranja, učenici su u radionici koja je slijedila čitali različite priče o zlouporabi interneta ( lažno predstavljanje, dijeljenje fotografija bez dozvole, prihvaćanje prijatelja i pozivi na nalaženje u živo). Učenici su uočili pozitivne i negativne strane korištenja interneta, posebno u svakoj priči i na kraju zaključili koja su pravila ponašanja na internetu radi zaštite svoje sigurnosti. Za kraj su pogledali video „Lena je mislila da zna“ preporučenog iz kurikuluma Pet za net- Sigurnost djece na internetu u kojem se osvještava kod mladih da svaku zlouporabu interneta treba prijaviti. Bilo je zanimljivo i poučno!
|