« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
Učenici 3.a i 3.b razreda aktivno su sudjelovali u ekoradionici uz vodstvo psihologinje. Radionice su provedene posebno u svakom razredu, a sastojale su se od dva dijela: edukativni i kreativni. U edukativnom dijelu učenici su uz pomoć psihologinje ispunjavali radne listiće kako bi provjerili svoje „ekoznanje“, naučili nešto novo i razmislili na koje sve način mogu doprinijeti očuvanju okoliša. Naglasak je bio na recikliranju i višekratnoj uporabi predmeta kao ključnim procesima u smanjenju količine otpada. U kreativnom dijelu učenice su dobile zadatak oslikavanja platnenih vrećica s ekomotivima, a učenici su morali osmisliti ekoporuke koje su zapisivali na eko magnete napravljene od kartona, jute i drveta. Uz opuštenu atmosferu ovo su bili vrlo laki zadaci. Osim samog oslikavanja torbi i ukrašavanja magneta, učenici su naučili i o važnosti održivog načina života jer čak i platnene torbe prestaju biti ekološke ako se koriste u nerazumnim količinama.
Tekst i fotografije: psihologinja Matija Đurasek OŠ Lj. Gaja Nova Gradiška