« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
Radionicu „Jedi i pij zdravo!“ realizirali su učenici prvih razreda pod vodstvom pedagoginje. Naučili su koja je hrana zdrava, koju treba jesti u malim količinama, a koja koju treba izbjegavati. Učili su to pomoću semafora hrane. Lijepili su sličice pojedinih namirnica na određenu boju semafora. Koliko hrane i u kojim količinama treba pojesti naučili su zanimljivom igrom pokazivanja dlanova. Sad znaju da jednom obroku trebaju pojesti voća veličine stisnutog dlana, tj. šake, povrća koliko stane u dva dlana, mesa u jedan dlan, žitarica također u jedan dlan, dok masnoća i slatkiša veličine jednog prsta. Naučili su i zašto je tijelu potrebna voda, a i to da trebaju dnevno popiti 6 do 8 čaša vode. Uz tjelesnu aktivnost to su dobre smjernice za zdrav život. Ispitali su sami sebe vježbom „Čučni ili stoj!“ koliko vremena potroše na aktivnosti na zraku. Završna aktivnost bila je izrada zajedničkog slapa koji simbolizira život i zajedništvo. Svaki učenik izradio je svoju kapljicu. Učenici kažu da im je bilo zabavno i poučno.