« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
„Kreativnost je inteligencija koja se zabavlja“, izreka je velikog fizičara, jednog od najvećih umova i najznačajnijih povijesnih ličnosti, Alberta Einsteina.
Većina ljudi pod pojmom kreativnosti podrazumijeva stvaranje nečeg novog, drugačijeg, otkrivanje dotad nepoznatog te rješavanje problema na neuobičajen način. Mnogi ljudi pretpostavljaju da je kreativnost talent s kojim se rađamo. Točno, kreativnost je nešto što nam je urođeno, ali poput ostalih stvari, ako je ne vježbamo, ona se smanjuje i nestaje. To je vještina koja se može i koju treba razvijati tijekom cijeloga života, a posebice u školskom kontekstu. Biti kreativan i izražavati sebe je vjerojatno teže tijekom školskog sata jer je način poučavanja isti za sve. Međutim, ukoliko se u učionici nalazi kreativan i stručan nastavnik moguće je raditi na izgradnji izražavanja učenikovih želja, snova, planova, mišljenja, zaključaka.
Ekoaktivnosti koje se provode tijekom godine u našoj školi upravo su jedan od načina poticanja kreativnosti kod učenika. Jedna od brojnih ekoradionica provedenih ovoga tjedna, jest i ova u kojoj su aktivno sudjelovali učenici četvrtih razreda. Učenici su izrađivali uskrsne ekoukrase od komada drveta koji će krasiti školski hol tijekom uskrsnog tjedna. Ovakvo pronalaženje nove namjene odbačenim stvarima samo je jedan od načina poticanja kreativnosti, a ujedno i povećanja ekološke osviještenosti. Učenici su uvidjeli da je upotreba otpada na kreativan način bolja opcija od samog procesa recikliranja koje ipak troši određenu energiju koja je okolišu potrebna.
tekst: psihologinja Matija Đurasek
fotografije: psihologinja Matija Đurasek