« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
Svjetski dan mentalnog zdravlja obilježava se 10. listopada. Svrha obilježavanja ovoga dana podizanje je svijesti o problemima vezanima za mentalno zdravlje. Razrednici Višić, Stazić i Kudra proveli su radionice na satu razrednika s učenicima 7. razreda u kojima su se učenici izražavali riječima i bojom. Sudjelovalo je 60 učenika. U motiviranju, planiranju i provođenju radionice pomogla im je pedagoginja škole.
Prvi zadatak je bio tražiti podatke o ovom danu i mentalnom zdravlju na internetu služeći se tabletima. Sljedeći zadatak bio je na jedan papirić napisati što negativno utječe na mentalno zdravlje, a na drugi papirić što pozitivno utječe na mentalno zdravlje mladih u doba korone.
Evo njihovih najčešćih odgovora:
Pozitivni utjecaji:
Bolja higijena uopće, druženje ukućana, nogomet, online škola, veći oprez, provođenje više vremena s obitelji, duže spavanje, više vremena za učenje, igranje igrica, igra s kućnim ljubimcem, učitelji nam dolaze u razred, učitelji su razumniji, čitanje knjiga, bavljenje sportom, bicikliranje, slušanje glazbe,…
Negativni utjecaji:
Maske, izolacija, putovanja, druženja, boravak u kući, manje se viđamo s prijateljima, previše vremena na mobitelima, računalima, dezinfekcija, ostale bolesti, manjak zabave, veća zabrinutost, online nastava, videopozivi, ne idemo u školu, nemogućnost sudjelovanja u izvannastavnim aktivnostima, cijepljenje, povećanje smrtnih slučajeva, loše ocjene, stres, bolest, dosada, izoliranost, nema izlazaka,…
Posljednji zadatak bio je izražavanje emocija bojom. Na pitanje „Kako si u doba korone?“ izrazili su se lijepljenjem papirića određene boje na pano. Ponuđeno im je 6 boja: Crvena-ljutnja, zelena-smirenost, plava-sigurnost, žuta-tjeskoba, narančasta-optimizam, siva -tuga. Na fotografiji je vidljivo da su u odgovorima učenika zastupljene sve emocije osim ljutnje , a ohrabruje da je najčešća smirenost. Pojedinačno to izgleda ovako: 5 učenika osjeća tjeskobu, 5 učenika tugu, 10 učenika optimizam, 10 učenika sigurnost, a 30 učenika smirenost. Rezultati ove radionice poslužit će za planiranje daljnjih aktivnosti na satovima razrednika. Zaključili su da je važno čuvati mentalno zdravlje kako bi se izgradili u buduće zdrave odrasle osobe.
pedagoginja Helena Kudra