« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
U mjesecu svibnju već 5. godinu u cijeloj Hrvatskoj obilježavamo Dane medijske pismenosti. Koliko je važno biti medijski pismen, svjedoče brojni medijski popraćeni događaji u kojima ponekad ne možemo razlučiti što je istina, a što laž. Odrasli, a osobito djeca pod velikim su utjecajem medija zbog kojih mogu stvoriti krivu sliku o svijetu u kojemu žive. Osnovne i srednje škole u cijeloj zemlji provode aktivnosti povezane sa spomenutom temom. Na portalu www.medijskapismenost.hr/ i ove godine ponuđeni su brojni obrazovni materijali za učenike, učitelje i roditelje, a povezani su s medijskom pismenošću.
Učenici 5.a, 5.b, 6.c te 8. razreda OŠ Ljudevita Gaja Nova Gradiška i njihovi učitelji hrvatskog jezika Luka Piletić i Marinela Banovčić pridružili su se aktivnostima te prošli tjedan govorili o aktualnim temama.
U 5.a i 5. b bavili su osobama koje su danas vrlo popularne, a to su influenceri i youtuberi – najpoželjnije zanimanje 21. stoljeća; mogu li oni biti životni uzori, koje kvalitete trebaju imati, čemu nas poučavaju, koje vrijednosti prenose, koliko svoga osobnoga života prenose javnosti, zašto im djeca i mladi bezuvjetno vjeruju, te koje su loše strane navedenog zanimanja.
U 6. c razredu dramatizirali su odabrane Šenoine Povjestice, a u 8. razredima je nakon početne analize lektirnog djela Dnevnik A. Frank, uslijedila najava debate te je odabrana sljedeća teza: Jesu li medijske vijesti (radijske vijesti) bile neophodne članovima Skrovišta za vrijeme Drugog svjetskog rata?
Učenici su bili podijeljeni u afirmacijsku i negacijsku skupinu te su raspravljali o navedenoj tezi prema svim pravilima debate, a osim citata i argumentiranja početne teze pomoću primjera iz književnog djela, tezu su povezali i s aktualnom ratnom situacijom u Ukrajini.
Web novinari
Fotografije: učitelji hrvatskog jezika OŠ Ljudevita Gaja Nova Gradiška Luka Piletić i Marinela Banovčić