« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Podno Slavče, kraj potoka,
djetinjstvo se moje smije.
Prva ljubav tu se krije,
naše igre, maštarije.
Tu se uči, tu se radi,
slažu dvojke i petice.
Novi život tu se gradi
u školi kraj Šumetlice.
Našu školu mnogi znaju
po slavnome Ljudevitu Gaju.
Daleko se čuje ime
eko-škola Slavonije.
Hoće li sunce zauvijek sjati?
Zlatne haljine na nebu tkati?
Hoće li trava zelena biti?
Svi zdravu vodu želimo piti.
S.O.S. otvorite oči.
S.O.S. zemlja vas moli.
S.O.S. ljubavi treba.
Ona nas hrani i vodi do neba.
Hoće li vjetar donositi kišu?
Il΄ nam se tužni dani pišu?
Hoće li ljubav jača biti
da prirodu zdravu štiti?
S.O.S. otvorite oči…
Hrvatski preporoditelj, književnik, političar, zastupnik u Hrvatskom Saboru te tvorac ilirizma i vođa hrvatskog narodnog preporoda. Ljudevit Gaj rođen je 8. srpnja 1809. u Krapini. Njegova pjesma Još Hrvatska ni propala postala je hrvatska narodna preporodna budnica. Umro je 20. travnja 1872. u Zagrebu.
Ove školske godine naša škola priključila se projektu „Čitamo mi, u obitelji svi“. Projekt je organizirala Hrvatska mreža školskih knjižničara, a cilj je poticanje čitanja i razvoj tehnike čitanja na način da se roditeljima ukaže na važnost čitanja pred djecom i s djecom. Drugi cilj projekta je ukazati na ulogu školskog knjižničara u poticanju čitanja i razvoja čitalačke pismenosti.
Projekt "Čitamo mi, u obitelji svi" pokrenut je 2011. godine, a ima elemente nacionalnog, školskog i razrednog projekta. Nacionalni je projekt jer obuhvaća 144 škole ove školske godine. Školski je projekt jer obuhvaća zajednički rad učitelja i knjižničara s učenicima na promociji školske knjižnice. I na kraju, razredni jer uključuje sudjelovanje svih učenika trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti - čitanju.
U ovom projektu knjižnična naprtnjača „putuje“ od obitelji do obitelji, od učenika do učenika. Svaki tjedan (petak), jedan od učenika 3. razreda Škole dobiva naprtnjaču, u kojoj se nalazi 8 knjiga koje se inače ne nalaze na popisu obavezne lektire. Naprtnjaču odnosi kući i tijekom sljedećih pet dana čita knjige iz naprtnjače zajedno sa svojom obitelji. U čitanje se mogu uključiti svi članovi obitelji, tj. svi koji provode slobodno vrijeme s učenikom. Treba napomenuti da nije potrebno pročitati sve knjige, već izabrati ponešto zanimljivo, odvojiti vrijeme za čitanje sa svojim djetetom. Nakon čitanja, učenik zapisuje svoje dojmove u bilježnicu dojmova koja se nalazi u naprtnjači. Nakon što donese naprtnjaču (srijeda) u školu, učenik pred cijelim razredom i knjižničarkom ispriča ili pročita svoje dojmove čitanja u obitelji.
U naprtnjači se nalazi 8 zanimljivih knjiga iz različitih područja (roman ili priča za djecu, zbirke pjesama za djecu, roman ili zbirka pjesama za roditelje, slikovnica za djecu s teškoćama u čitanju, popularno-znanstveni priručnik, priručnik za odgoj djece, priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena i popularno napisana knjiga o hrvatskoj kulturi, tradiciji ili povijesti). Neke knjige su namijenjene samo roditeljima, neke samo djeci, a neke za zajedničko čitanje.
Na ovaj način djecu se uključuje u model čitanja radi razonode s ciljem razvoja tehnike (vještine) čitanja.Roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je nezamjenjivo da tijekom nižih razreda budu uzor djeci u čitanju. Isto tako ukazuje im se na važnost svladavanja tehnike čitanja, upućuje ih se kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju čitanja. Za više informacija posjetite https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/
Projekt počinje početkom prosinca.
Napravili smo pripremne korake za početak projekta, održali roditeljske sastanke, te za svaki treći razred naručili ove naslove:
3.A
1. S. Lice :Bubekovo gnijezdo
2. Albert Uderzo, Rene Goscinny: Asterix i gladijatori
3. Ž.Paić: Aura
4. D.Penezić Dambo: Mama, sve ću ti reći
5. Rimljani
6. Lj.Uvodić: Kako se pomiriti
7. G.Blanc: Stvarajte i igrajte se reciklirajući
8. H.Kekez:Najveći hrvatski znanstvenici
3.B
1. V.Zemunić: Ljubavi obične i neobične
2. M. Potkrovac Endrighetti: Priča o tsunamiju
3. D.Detoni: Trulo svjetlo
4. B.Markota: Mišić Vitomir i mačak Gabrijel
5. Priča o nogometu i rokenrolu
6. I.Longo: Povezani s djetetom
7. M.Martan: Origami za djecu
8. P.Dixon: Vitezovi i zamkovi
3.C
1. I. Ferenčić Martinčić: Matilda i vještičji mačak
2. Lj. Car Matutinović : Raduj se danu
3. I. Šojat-Kuči: Mjesečari
4. A.Blažinović-Kljajo: Priče iz bakina dvorišta
5. Vikinzi
6. Igrom do sebe – 102 igre za rad u grupi
7. J.Franjić Radulović: Boje jeseni
8. H.Kekez: Grbovi gradova u Republici Hrvatskoj
knjižničarka Martina Prpić