Posebnost rada skupine je bila u stjecanju znanja izvan institucije škole, odnosno u proširivanju na javnu ustanovu u lokalnoj zajednici što je kod učenika potaknulo razvijanje intelektualnih i socijalnih vještina, stavova i vrijednosti, te osobnog razvoja. Prilikom istraživanja ponuđenih sadržaja, učenici su istraživali UNESCO-ov priručnik za mlade: Svjetska baština u rukama mladih, te postavili temelje za proučavanje i promicanje vlastite kulture i identiteta. Sukladno tome skupina je odabrala ime Iskrice kroz baštinu.
Tijekom susreta upoznali smo se s hrvatskim kulturnim i prirodnim dobrima pod zaštitom UNESCO-a. Uz slikovnicu Ana u svijetu bez granica raspravljali smo o pojmu granica, te potrebi za vlastitim identitetom ali i prihvaćanju ljudi drugih kultura i običaja. U sklopu projekta Škole za Afriku, istraživali smo afričku kultur i tražili sličnosti i razlike u bajkama i legendama Afrike i Europe. Nastale su i mnoge zanimljive misli, priče i pjesme u rimi.
Osim izražavanja pisanom i govorenom riječi, proučavali smo i druge načine izražavanja. Naučili smo što je friz , zašto se koristio u arhitekturi iz prošlosti Šibenika i usporedili ga s portretima prikazanim na izložbi koju smo posjetili. Proučavali smo i sastavnice Međunarodnog dječjeg festivala u Šibeniku što nas je potaknulo na pripremu lutkarskog igrokaza Stavi svraki soli na rep. Tijekom pripreme igrokaza izradili smo lutke, scenu i odabrali glazbu, te tako naučili kako nastaje kazališna predstava. Izvedbom igrokaza pridružili smo se obilježavanju Međunarodnog dana kazališta za djecu i mladež.
Povodom Dana planeta Zemlje i Dana dječje knjige izradili smo čestitku u obliku trodimenzionalne slikovnice koju smo izložili u prostoru knjižnice.
Na kraju prošlogodišnje suradnje vrednovali smo postignuća i promovirali rad skupine mini izložbom u KGZ- Knižnici Sesvete.
Radi velikog interesa učenika za daljnje istraživanje kulturne baštine i pisane riječi kroz igru, kreativno izražavanje, jačanje komunikacijskih vještina, ali i pozitivne socijalne interakcije među vršnjacima i odraslima, i ove školske godine, 2017./ 2018., nastavljamo suradnju. U Iskrice kroz baštinu uključene su učenice 4.a i 4.c razreda.
Do sada smo se bavili temama treapijskog jahanja, konjem kao mitološkim bićem, kako se odabiru i postavljaju sadržaji iza zložbe u knjižnici, te izumima Fausta Vrančiča.
Učiteljica: Arijana Piškulić Marjanović; Knjižničarka: Tatjana Rozalija Ovčar





